Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

stuki w silniku


Gość Dawdoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż posiadam navare d22 rok 2004r. tdi 2.5

 

 

Puka stuka czy co wie jeszcze identycznie jak na tym filmiku z internetu:

 

 

Co to może być ??

Te stukanie jest tylko na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też tak miałem, u mnie zrobił się luz na sworzniu tłoka no i skończyło się szlifem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jasiek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na zimnym, to może być uszczelka pod kolektorem wydechowym. Wydaje podobne dźwięki, póki jest jeszcze mała szczelina. Wtedy też podobnie puka-stuka-strzela.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie bylo to samo wlasnie koncze remont. W moim przypadku to panewka na cylindrze nr 2. Myslelismy ze cos z glowica bo stuki bylo slychac tylko u gory, ale po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze tlok luzno chodzil ok 5 mm. Panewki naszly na siebie i uszkodzily korbowod, jednak nieradze czekac bo moze uszkodzic blok, niezapomnij rowniez przeswietlic korbowodow bo moga miec pekniecia. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączę się pod temat stuków w silniku.

U mnie wygląda to tak, że na zimnym silniku słychać bardziej metaliczne jakby stukotanie, ale jest nierównomierne, raz ciszej raz głośniej trochę, raz słychać, a raz w ogóle nie.

Czy ktoś z Was Panowie miał coś takiego?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valdi79 w Twoim przypadku, to bym postawił na słabe smarowanie wałka, krzywki. Może mało oleju lub za gęsty. A jeśli stuki są koło rozrządu, to miałbym rację, bo stuki zaczynają się zaworów-wałka na pierwszym tłoku.

Ale to jest tylko moja opinia na podstawie artykułu o olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź Kolego, jeśli chodzi o olej to jest w sam raz, a zalany jest castrolem (może za gesty), a te stuki to tak jakby słyszalne na dole lub z boku od lewej strony silnika-koła?

coś w tym stylu-a jeśli to wina słabego smarowania tak jak mówisz to tylko olej ratuje sytuacje, czy jeszcze jakieś inne zabiegi da się zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego mirekg9,

Z tego co piszesz to castrol w ogóle się nie nadaje do japończyków (dobrze wiedzieć na przyszłość) i najlepszym rozwiązaniem będzie mobil lub elf lub coś podobnego. Zostało mi jeszcze ze 2 tys na tym castrolu, to się niedługo wymieni na właściwy olej.

Odnośnie tych stuków nieregularnych to przysłuchałem się jeszcze raz na zimno i rzeczywiście odgłos dochodzi od przodu silnika z rozrządu jakby, wiec może to przez ten castrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj auto odmówiło współpracy.

Co prawda na dworze -25 stopni, ale to chyba nie od tego.

Auto strasznie ciężko zapaliło, potem nie trzymało obrotów i gasło, po ponownym odpaleniu i dodaniu gazy niby wszystko ok, ale jak się puściło to gasło od razu. Następnie po 5 minutach walki była kupa czarnego matowego dymu jak by jakiś pożar był, no i na tym się skończyło.

Nie wiem o co chodzi. Dodam że jakiś miesiąc temu był wymianiany czujnik położenia wału, podobne objawy były, nie trzymał obrotów, kopcił, ale po wymianie wszystko było ok do dzisiaj. No może nie do dzisiaj bo potem te stuki w silniku się pojawiły.

Co to może być (chodzi o te dzisiejsze odpalenie) ?? Od momentu tych stuków nie było dużo przejechane, myśle że nawet tysiąca nie ma.

 

A no i nie wiem czy to ma związek ale od samego kupna tego auta (pół roku juz bedzie) przy odpalaniu wydobywa się taki dziwny dźwięk z rozrusznika, nie wiem jak to nazwać, to się dzieje przy kręceniu rozrusznikiem, normalnie po puszczeniu kluczyka rozrusznik staje ale u mnie tak jak by się on zatrzymywał i słychać takie "wrrrr" i ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozruszniku, to bendiks. Co do odpalenia, to wstrzymaj sie pare dni - duże mrozy i wiele osób nie tylko w Navarkach ale i w innych Nissankach maja problemy. Brak przygotowania do zimy - filtr paliwa nie wymieniony, tankowanie gorszego paliwa, nie dodanie uszlacheczniaczy, lub nie podgrzewanie świec z 2-3 razy, po odczekaniu z 10 sek po zgaśnięciu kontrolki. To wszystko ma wpływ. Jednym udaje sie odpalić innym troche gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzewane świecie itd. wszystko jak powinno.

Ale mam pytanie

czy tyle dymu to normalka ?? Bo chyba nie :D

 

Auto stoi pod dachem jak coś. To było tak po przytrzymaniu go troche na obrotach

Raz sie wkręca na te obroty a raz nie, i jest tak że wchodzi troche i potem pyr pyr pyr pyr pyr (nie chce wejśc), i leci dalej.

Po godzinnym rozgrzewaniu, w tym czasie był obiad i telewizja a potem w aucie i gazowanie, niby jest ok, dało sie jechać i do sklepu pojechałem :D

27777134611878904600.jpg

Edytowane przez Dawdoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś - coś, paliwko przytrzymuje. I nie dawaj tak po "garach" na zimnym, bo dizelki tego nie lubią, a tym bardziej że w Waszych Navarkach jakoś szbko-często szlag je trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to już było po rozgrzaniu, i nie było tak mocno, max 3tysie obrotow.

No i chyba sie sprawa rozwiązała, prawdopodobnie ropa z parafiny się wytrąciła i na filtrze paliwa przytkało troche, ale potem puściło.

A mam pytanie odnoście tych suków. Jechać na serwis na diagnoze czy jak, co z tym robić żeby nie doprowadzić do zaorania silnika ?? Na razie dieselki stoją z boku a teraz benzyniakiem jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałem racje co do przytkania - większość teraz tak ma. Stary filtr, słabe paliwo, brak uszlachetniacza.

Co do stukania za dużo Ci nie odpowiem, bo mam Tino. To co widzę, to masz VP a one nie lubią gęstego oleju. Przewidziany jest 5/30 lub 5/40, ale większość jakoś trzyma się i uważa, że 10/40 jest ok. Lecz według tabel, to w aktualnych-teraźniejszych minusowych temperaturach, to taki olej jest za gęsty, aby prawidłowo ruszyć pompą a tym bardziej turbiną w dci. Stąd też mogą być te stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Koledzy,

Podłaczam sie pod temat "stuków"

u mnie sa nieregularne, czasem ich w ogóle nie ma a czasem są no i na zimnym silniku tylko. Odgłos pochodzi bardziej od przodu.

Jeśli ktos wie co to takiego to prosze o pomoc.

Postaram się załączyc jakiś filmik.

Edytowane przez valdi79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki kolego za poradę :)

Na pewno sprawdzę i dam znać co i jak.

Jak nie bedzie stukało, to które to łożyska będą do wymiany (wszystkie na rolkach i jak się do nich dobrać)?

 

pozdrawiam

Edytowane przez valdi79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...