manix Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Oskar .Nie neguje tego,ATE to tylko przykład. Strider,co Ciebie tak dziwi w tym że tarcze wytrzymują dłużej od klocków?Mi jeszcze nigdy nie zdarzyło się odwrotnie.Ew.padły jednocześnie(K12-TRW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Dziwi mnie to, że tarcia nacinana i nawiercana wytrzymuje dłużej... o to chyba chodziło? Tarcza nacinana - nawiercana jest "bardziej szorstka" ponieważ ma dodatkowe "otwory" na swojej powierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 oryginalne wymieniłem przy przebiegu 120 kkm, na tych zrobiłem już 100 kkm, zobaczymy, oryginalne jeszcze były dobre no ale chciałem już wsadzić nowe co do, któa wytrzyma dłużej to myślę, że w moim przypadku bedzie podobnie, jak sam wiesz zużycie zależy od paru zmiennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 OK, ale ja zrozumiałem, że tarcza nacinana i nawiercana wytrzyma dłużej niż gładka... Dokładnie tak własnie jest , materiał (tarcza) szybciej oddaje ciepło i mniej go przyjmuje własnie z powodu naciec i otworów , nastepuje tez mniejsze jej scieranie ze względu na mniejszą powierzchnie styku z klockiem hamulcowym podczas hamowania , ot i cała filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Dobra gładka tarcza będzie zawsze lepsza od nawiercanego wynalazku... i tutaj zgadzam sie w 100% Tarcze które mam na mysli to nie "wynalazki" , raczej mysle o znanych i uznanych markach . A co do powierzchni styku przy hamowaniu, to owe naciecia i nawiercenia dają własnie lepszy efek i wynik hamowania niz cała i gładka powerzchnia . To podobnie jak z hamowaniem pulsacyjnym lub abs-em , przerywane ale skuteczniejsze od ciągłego hamowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Hamowanie pulsacyjne i ABS nie skracają drogi hamowania tylko pozwalają pojazdowi zachować sterowność przede wszystkim... Dokładnie, można sie przekonać o tym zwłaszcza zimą i jadąc "po kocich łbach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 (edytowane) Oj można się przekonać zimą - ewidentnie widać, że w momencie kiedy zaczyna działać ABS na śniegu droga hamowania się wydłuża - moim zdaniem Nissan odrobinę zbyt wcześnie odłącza hamowanie... Nie tylko kocie łby, ale odrobinę piasku na drodze, czy liście i ABS włącza się zupełnie niepotrzebnie... ... pewnie ,że przydałoby sie Nissanowi 'trochę inteligencji " Miejmy nadzieję ,że niebawem coś takiego wymyślą . Ale mimo to ABS,EBD czy ASP zaoszczędza niekontrolowanych piruetów lub dachowań .Ostatnio na lekko zaśnieżonym zakręcie moje auto pokonało go płynnie a trzymający się za mną Opel Astra w poślizgu uderzył przednim kołem w krawężnik tak ,że dalej nie mógł kontynuować jazdy. Edytowane 16 Lutego 2013 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 (edytowane) Nie do konca moge sie z Wami zgodzic , pamietałem program gdzie własnie pokazywano jak abs skraca droge hamowania teraz tez troche poczytałem , odnosze wrazenie ze jednak jestem blizszy prawdy 5. Czy ABS skraca drogę hamowania? Z założenia ABS miał jedynie zapewniać utrzymanie kierowalności auta podczas hamowania, jednak w praktyce okazało się, że szczególnie nowsze ABS-y zdecydowanie skracają drogę hamowania. Typowym problemem podczas hamowania autem bez ABS-u jest duży rozrzut drogi hamowania (raz się uda dobrze zahamować, innym razem nie). Natomiast z ABS-em droga hamowania jest zawsze zbliżona. Można więc przyjąć, że szczególnie w sytuacji awaryjnej ABS wyraźnie skraca drogę hamowania. Edytowane 16 Lutego 2013 przez mucka38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Nie do konca moge sie z Wami zgodzic , pamietałem program gdzie własnie pokazywano jak abs skraca droge hamowania teraz tez troche poczytałem , odnosze wrazenie ze jednak jestem blizszy prawdy to tylko twoje wrażenie bo ja odnoszę inne wrażenie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Ok. ale wrażenie poparte artykułami ,przeprowadzonymi doswiadczeniami i wypowiedziami ludzi którzy to sprawdzali z linijką w reku Tak czy owak , takich ostrych hamowan nie zycze sobie ani nikomu innemu , zawsze wiąże sie to z niebespieczenstwem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 każdy zawodowy DOBRY kierowca,zahamuje sprawniej autem bez ABS,nie zmienia to faktu że przeciętnemu kierowcy ABS niejednokrotnie ratuje życie.(pod warunkiem że też umie hamować z abs(60% kierowców nie potrzebnie popuszcza pedał hamulca ,gdzie z abs trzeba go mocno i zdecydowanie wciskać!)To tak jak z zimówkami,skracają drogę hamowania na śniegu i lodzie,ale już na suchym i mokrym nie.Czynnik ludzki dalej ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Zresztą tak na zdrowy rozum - na jakiej zasadzie ABS miałby skracać drogę hamowania? Witam Osobiście to nie wiem czy ABS skraca drogę hamowania, ale wystarczy odpowiedź na proste pytanie z fizyki - czy siła hamowania jest większa, gdy koła nie straciły jeszcze przyczepności czy też już po zablokowaniu kół i utracie przyczepności. Wg mnie po zerwaniu przyczepności skuteczność hamowania spada i właśnie dlatego ABS trafił pod strzechy. Pozdrawiam liliputek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 ABS robi czarną robotę za przeciętnego Kowalskiego (hamowanie pulsacyjne z niebywałą szybkością i skutecznością)gdzie szary człowieczek (bez ABS)wciska hebel i z przerażeniem sunie z zablokowanymi kołami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ok. ale wrażenie poparte artykułami ,przeprowadzonymi doswiadczeniami i wypowiedziami ludzi którzy to sprawdzali z linijką w reku Tak czy owak , takich ostrych hamowan nie zycze sobie ani nikomu innemu , zawsze wiąże sie to z niebespieczenstwem . a moje wrazenie jest poparte praktyką ilością przejechanych kkm autami bez ABS i z ABS....... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Ja też nakulałem "troszkę" kkm,ale uważam że ten który wymyślił ABS,uratował wiele istnień ludzkich.Niezmienia to faktu że ABS z zasady nie ma służyć skracaniu drogi hamowania ,a zapobiegać blokowaniu kół.Wprawny kierownik zachamuje szybciej bez ABS i było o tym setki razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Panowie ja tez prawko mam od 86 roku , ilosc kilometrów przejechanych jest znaczna a co za tym idzie i praktyka nie mała , wiec wiem o czym mówie . Nasza dyskusja to jak pytanie co było pierwsze , jajko czy kóra . Wiele czynników wpływa na droge hamowania , wiele zalezy od stanu technicznego pojazdu , od rodzaju nawierzchni , od okolicznosci w jakich deptamy na hamulec , od siły z jaką to robimy ...itd. , dlatego abs skraca droge hamowania , a w niektórych sytacjach wydłuza . Nie ma jednej i jedynaj słusznej odpowiedzi na ten temat . Co do sportu motorowego , tam jest zupełnie inna technika jazdy , inne warunki niz na drodze i inne pojazdy - wiec ciezko to porównywac . Tam hamowanie (blokowanie kół) jest praktycznie ostatecznoscią a manewr hamowania robi sie jak najpózniej , dlatego nie ma sie to ni jak do ruchu drogowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 ....... co było pierwsze , jajko czy kóra ....... ojojojojoj co za błąd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 na głupotę nic nie poradzisz,czy masz czy nie masz abs.A co do samego ABS ,to wszysty tu piszemy po cżęści prawdę,jak w kawale o Rabim.Jeden poszkodowany miał według niego rację,adwersarz też miał w oczach Rabiego rację,na co syn.Tato przecież obydwaj nie mogą mieć racji.Rabi na to ,synu ty też masz rację.A na poważnie ABS to super pomocnik,pod warunkiem że mamy sprawne amortyzatory.Jeśli nie,to wtedy jest jazda. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Czasem tak, ale fajnie było mieć pstryczek elektryczek aby można go było wyłączyć. Auta z ABS i bez,to zupełnie inne uklady,tak się nie da(np.brak korektora siły hamowania w układzie z abs,który jest niezbędny w przeciwstawnym)Najlepiej kupić jakiegoś oldtajmera do zabawy ,ja mam zamiar. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Auta z ABS i bez,to zupełnie inne uklady,tak się nie da(np.brak korektora siły hamowania w układzie z abs,który jest niezbędny w przeciwstawnym)Najlepiej kupić jakiegoś oldtajmera do zabawy ,ja mam zamiar. jakiego oldtajmera? polskiej produkcji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 myślę o czymś odkrytym dla żony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 marka, model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Czemu zupełnie inna? Fizyka jest ta sama... Manewr hamowania jak najpóźniej? To zależy, ale ogólnie sportowe hamulce chyba muszą być w związku z tym najskuteczniejsze. Nie jest też prawdą, że sport ma się nijak do ruchu drogowego, bo wiele rozwiązań technicznych stosowanych w sporcie potem pojawia się na drogach. Elektroniczne systemy mają jedną zasadniczą wadę - są nieprzewidywalne. Raz ABS włączy się za wcześnie innym razem zbyt późno, podobnie jest z ESP. Może i dobrze, że są, ale należy jeździć tak jakby ich nie było, a bardzo często widać samochody pomykające z ogromną prędkością po białych drogach - dlaczego? Dlatego, że ruszyć pomógł napęd 4x4 i TC, na zakręcie ESP spowodował, że samochód nie wyjechał przodem do rowu i wtedy kierowca pozwala sobie na więcej... Tylko, że ani ESP, ani TC, ani 4x4, ani EBD nie pomoże wyhamować rozpędzonej masy przed przejściem dla pieszych. I tu jest pies pogrzebany! A jak powiadał hydraulik ze znakomitego skeczu "praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 marka, model? Karman Cabrio z 79roku lub mx 5, sabbik 900 cabrio też styka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Karman Cabrio z 79roku lub mx 5, sabbik 900 cabrio też styka ładny wybór życzę spełnienia marzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.