paba Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 zmywacz, ATE plastilube do prowadnic i bremszylinder do tłoczków wyczyścić tutaj fajny tutek http://petrolheads-blog.blogspot.com/2014/01/wymiana-tarcz-i-klockow-hamulcowych-diy.html#.U0RVb_lv6SE można wymienić klocki i wymienić klocki, staranność z czyszczeniem/konserwacją tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 manix ale to jest odtłuszczacz szybko odparowujący i w żaden sposób nie uchroni tarcz przed korozją ,jedynie zmyje kurz i wszelaki tłuszcz . Jedyna rada na wżery i bruzdy to ruszyć i zahamować tak raz na dwa dni jeśli auto ma dłuższe postoje ,chyba że stoi w garażu i nie ma kontaktu z wodą (deszczówką) . Największe spustoszenie robi jednak sól drogowa wszechobecna na polskich drogach , u mnie sypią jedynie na autostradach ,na zwykłych drogach szczęśliwie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja mam taki patent aby rdza tak szybko nie brała tarcz. Kupuje zawsze K2 Felix nie jest kwasem ! Przed myciem Tiidy psikam dokładnie na tarcze,zaciski,felgę od środka a na samym końcu felgę z zewnątrz, zostawiam tak na 5min niech działa . Po umyciu jakoś rdza nie chce włazić na tarcze po Felixe. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ponieważ temat jest -- hamulce przód -- więc nie zakładam nowego tematu i piszę tutaj.... Kto ostatnio z szanownego grona robił przegląd i czyszczenie części układu hamulcowego po zimie? Chodzi mi o przód. I tutaj pytanko --- jakie macie prowadnice? Czy obie są takie same? Może ktoś kupował prowadnice i ma namiary na sklep? Gdyby ktoś miał inne, to proszę o podanie dokładnych danych samochodu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Wracając do moich hamulców - przeszły przegląd rejestracyjny bez zastrzeżeń ? Ponadto sprawdziłem je w zaprzyjaźnionym warsztacie który na decyzję Servisu o wymianie tarcz i klocków głośno się uśmiaL . Wnioskować należy ,że ASO "szuka" sobie zajęcia . Tylko dlaczego tam gdzie są niepotrzebni - bo po gwarancji ? Niech więcej poświęcą uwagi usterkom tym co tego potrzebują a nie kwitują ,że TTTM ! Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 TRW GODNE POLEcenia nie pyla niewiadomo jak . na alufelgach malo zauwazalne komplet tarcze plus klocki 450zl i za wymiane musialem dac 80zl chodz gosciu powiedzal zeby jezdzic do zajechania klockow a byly jeszcze 1/3 ale kupilem juz nowe i piszczenie mnie wkurzalo i hamulce gleboki pedal.... przy okazji padl aku EXIDE i kolejne 280zl boszek S5 ROK PRODUKCJI 2013 PAZDZIERNIK.POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Przy 73 000 tysiącach przebiegu wymieniłem z przodu tarcze i klocki na z tyłu (TRW). Przed wymianą hamulce nigdy nie piszczały. Po wymianie piszczą przy jeździe w korkach, jak samochód się toczy a ja dociskam hamulec żeby samochód zwolnił lub zatrzymał się. Te piski są dość głośne, słychać je nawet przy zamkniętych szybach. Przy otwartym jest mega denerwujące. Na nowych hamlucach przejechałem już z 500 lub więcej kilometrów. Do mechanika podjadę w sobotę, ale przez telefon mówił że niewiele może zrobić, bo TRW to dobra firma. Ktoś ma jakieś przemyślenia, propozycje na ten temat. Co zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 (edytowane) Zdjąć tarcze,bdb.oczyścić piasty ,prowadnice i jarzma klocków.Powinno pomóc,jeśli nie to zmierzyć bicie boczne tarczy(jeśli jest minimalnie krzywa to właśnie przy lekkim hamowaniu może piszczeć)U mnie wystarczyła pierwsza część tego posta.Pracę wykonałem sam. Edytowane 23 Maja 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 @manix dzięki za odpowiedź. To by znaczyło że mechanik tego nie zrobił, bo nie wierzę, że hamulce by mi się tak zabrudziły przez 500km. Z tymi fachowcami od siedmiu boleście. Kasę to wezmą ale żeby dobrze prace wykonać to już nie bardzo. ehhh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Pamiętasz jak piszczała Wołga ? Piszczenie hamulców jest spowodowane drganiami klocka podczas hamowania. Żeby ten efekt wyeliminować firmy / producenci klocków nakładają na zewnętrzną stronę plastikową nakładkę ,czasami to nie wystarcza . Ja profilaktycznie smaruję klocek od strony tłoczka smarem miedzianym i jeszcze w żadnym aucie klocki mi nie piszczały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 no zapytam o ten smar miedzany, może nie posmarował. To piszczenie strasznie mi przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarny0306 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Widzę, że problem piszczenia hamulców jest bardziej "powszechny".. Po ok 6 tys km od założenia nowych tarcz i klocków one nadal piszczały jak pociąg osobowy PKP.. na każdych światłach. Wniosek : Jak wspomniano - czyste prowadnice i dobre smarowanie.. to po pierwsze. Po drugie, to to, że była w nich wada materiału, z którego zostały tarcze ( i klocki) wykonane...Oddałem na gwarancje, bo mechanik rozkładał ręce a z kilkoma innymi mechanikami rozmowa była podobna - "nie wiem dlaczego piszczą.." Teraz odpukać jest tak jak się należy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Widzę, że problem piszczenia hamulców jest bardziej "powszechny".. Po ok 6 tys km od założenia nowych tarcz i klocków one nadal piszczały jak pociąg osobowy PKP.. na każdych światłach. Wniosek : Jak wspomniano - czyste prowadnice i dobre smarowanie.. to po pierwsze. Po drugie, to to, że była w nich wada materiału, z którego zostały tarcze ( i klocki) wykonane...Oddałem na gwarancje, bo mechanik rozkładał ręce a z kilkoma innymi mechanikami rozmowa była podobna - "nie wiem dlaczego piszczą.." Teraz odpukać jest tak jak się należy.. Witamy nowego kolegę na tak zacnym forum jakim jest Nissan Klub Polska. To tak dla kulturalnego przywitania. Teraz pytanko, to co było w końcu przyczyną niedomagań - tzn. piszczenia? Dobre przesmarowanie podzespołów, czy wymiana niektórych podzespołów i których? Tutaj na forum staramy się opisywać dokładnie i często nawet dajemy fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiker910 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Jak to jest z rozmiarami tarcz? Większe tzn. 320mm występują wyłącznie w Qashqai +2 ? Czyli w moim 2.0 dci 4x4 na 100% będą tarcze w rozmiarze 296 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomas Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Jak wrócę do domu to poszukam puełka z moich tarcz- wymienianie miesiąc temu to ci dokładnie napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fist4sz3k Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Witam, stoję przed zakupem klocków hamulcowych do swojego QQ. Czy wiecie może jakie zaciski są w modelu z 2009r. z silnikiem 2,0dCi 4x4? Sumitomo czy Akebono? Przejrzałem cały wątek i nie doszukałem się odpowiedzi. W Internecie podają, że klocki pasują takie i takie, czyli jak rozumiem w zależności od rocznika były różne rodzaje zacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Witam, stoję przed zakupem klocków hamulcowych do swojego QQ. Czy wiecie może jakie zaciski są w modelu z 2009r. z silnikiem 2,0dCi 4x4? Sumitomo czy Akebono? Przejrzałem cały wątek i nie doszukałem się odpowiedzi. W Internecie podają, że klocki pasują takie i takie, czyli jak rozumiem w zależności od rocznika były różne rodzaje zacisków. W QQ 5 miejsc masz system hamulcowy akebono na 295mm średnica tarcza i klocki o numerze kat.D1060-JD00A 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fist4sz3k Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Dziękuję za informację i szybką odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekCZN Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Kto powie jakie tarcze i klocki do Qashqai'a + 2 2.0 dCi 2010 rocznik..? Pora na wymianę, proszę o wskazówki. Z kołami zimowymi się naciąłem, kupiłem stalówki 16' i zonk - zacisk nie przeszedł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechu11 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Witam. Powtórzę pytanie które zadałem w innym poście, ale zero odzewu, może tu ktoś zajrzy i pomoże. Czy ktoś zna tę markę ? Fajnie by było za jakieś info. Producent: Master Sport - NIEMCY Gwarancja: 3 lata 13-0460-5752-2-N-SET-MS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Nie wierz w to że firma da Ci trzy lata gwarancji /2 firma+1 sprzedawca/. Rzadko się zdarza, aby firma uwzględniła wczesne zużycie-pogięcie tarcz hamulcowych. Widzę, że szukacie wynalazków, lecz one nie są takie tanie. Porównywałem te podzespoły, co do swojego modelu, lecz inna i znana marka i powiem iż te wynalazki wcale nie są tanie /powtarzam/ a tym bardziej nie wiadomo czy dobre. Są firmy znane i polecone, lecz co osoba, to inne opinie. A co do tej marki, firmy, to wszystko znajdziesz u wuja google. Dowiesz się co robili, co robią i w co pakują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Nie w dzień tylko w chwile na rozgrzanych tarczach wjechać w kałuże i już do wyrzucenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechu11 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Nie chodzi mi o gwarancję. Skopiowałem tylko całość nazwy a tam było info o gwarancji. Chodziło mi o jakieś ewentualne doświadczenia. Jest jeszcze w opisie: pochłanianie drgań- dzięki specjalnemu klejowi łączącemu materiał cierny z podłożem odprowadzanie ciepła-dzięki odpowiedniemu dobraniu stopu bazy klocka Odporność na korozję-dzięki zastosowaniu powłoki zabezpieczającej bazę klocka Tłumienie drgań i pisków-dzięki zastosowaniu warstwy z niepalnej mieszanki stalowa baza nakładki ANTI-NOISE 100% ciszy Wszystkie klocki hamulcowe posiadają homologacje według normy ECE R90 Do pytania o te klocki skłoniło mnie informacja że są produkowane w Niemczech a nie jak wszędzie krytykowane chińskie czy podobne produkcje. Jak to w tytule jednego z programów - warto rozmawiać Edytowane 30 Października 2014 przez wojciechu11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HALPOR Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Przecież MasterSport nie jest PRODUKOWANE a pakowane w Niemczech.. To typowy tani chinol... Dobre klocki na których Qashqai pojeździ przy dynamicznej jeździe to EBC Green SUV lub Hawk Performance HPS. Oba klocki testowane w Qashqai/X-trail. Na klockach Hawk HPS pokonuje się znacznie większe dystanse i znacznie mniej pylą. Do spokojnej jazy można założyć Ate lub Zimmermann Wystrzegać się wynalazków typu MasterSport... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HALPOR Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jeździłeś? Dziwne, że u mnie zarówno X-trail jak i qashqai miały problemy z przegrzewającym się układem, po założeniu w Qashqai'u EBC Suv a w X-trail problem minął. Doodatkowo w X-trail na klockach jest obecnie zrobione 60kkm i nie widać jeszcze potrzeby wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.