Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tarcze i klocki hamulcowe przód


kasjopej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupując klocki, warto zwrócić uwagę na następujący aspekt:

- ja niedawno kupowałem klocki na tył - ATE - i gdy przyszły  było niemiłe zaskoczenie: moje stare blaszki do nich nie pasowały (klocki miały więcej wypustek, niż moje stare  klocki). Ostatecznie obciąłem te wypustki na szlifierce, ale w kontakcie ze sprzedawcą dowiedziałem się, że niektórzy producenci sprzedają klocki  w komplecie razem z blaszkami, a inni jedynie same klocki. ATE nie oferuje blaszek. W rezultacie może być tak jak u mnie, że blaszki nie pasowały. Przejrzałem pobieżnie wszystkie aktualne oferty klocków ATE do QQ i wszystkie wyglądają tak samo jak te które zakupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie preferuję zimmermana ale kiedyś zdarzyło mi się kupić komplet (tarczobębny i klocki) SERVICE PARTS i byłem zadowolony. Cena bardzo dobra a jakość... powie tak nie zauważyłem różnicy pomiędzy renomowanymi. Moja przygoda z tą firmą zaczęła się od zakupu amorów do RAV4, którą sprowadziłem a na przeglądzie zerowym kilka lat temu okazało się że jeden amortyzator jest trafiony. Kupiłem więc komplet (za bodaj 200zł) i do chwili obecnej działają bez zarzutu. Dlatego kiedyś ponownie spróbowałem i nie zawiodłem się. Ponoć firma ta produkuje części dla serwisów w europejskich fabrykach (Czechy, Szwecja itd), a przynajmniej tak informował mnie sprzedawca amorów. Cena ich części jest atrakcyjna i warta w mojej ocenie rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma może zainstalowane tarcze polskiej produkcji firmy Rotinger + klocki Textar lub Fomar? Szykuję się do wymiany tarcz + klocków z przodu, a moim zdaniem na cenę produktów Bosch oraz ATE ma duży wpływ koszt pracy w Niemczech, niekoniecznie muszą to być 2x lepsze produkty od polskich.

 


Czy klocki w QQ mają czujnik zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość bratek33

Witam,

 

temat dość stary ale chciałbym się podzielić uwagami. Teściowa zakupiła Qashqaia i po niedługim czasie auto zaczęło dziwnie zachowywać się przy wyższych prędkościach, wystąpiło tzw. "bicie". Mechanik stwierdził, że to wina tarcz, które były dość mocno wyeksploatowane. Zalecił wymianę i polecił nam tarcze firmy Fremax. Okazało się to strzałem w 10-tkę! Auto przejechało od tej pory 7tys km i problemy się nie powtarzają, ponadto tarcze były sprawdzane przy okazji zmiany kół i nie widać dużych śladów zużycia. Tarcze nie były też jakoś wybitnie drogie, więc nie da się ukryć zadowolenia. Więc podsumowując, szczerze polecam!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem tarcze Rotinger oraz klocki Textar i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Tarcze są malowane w środku, w otworach wentylacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem tarcze Rotinger oraz klocki Textar i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Tarcze są malowane w środku, w otworach wentylacyjnych.

 

 Gdzie je zakupiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Częsciowo w temacie,. Po ilu km. wymienic klocki i tarcze. Mam 90 tys, zaczynają deliktanie piszczec z przodu. Dwóch mechaników stwierdziło zupelnie coś innego. I badz tu mądry. Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Częsciowo w temacie,. Po ilu km. wymienic klocki i tarcze. Mam 90 tys, zaczynają deliktanie piszczec z przodu. Dwóch mechaników stwierdziło zupelnie coś innego. I badz tu mądry. Jakies sugestie ?

Jeżeli masz 90 tys przebiegu na jednym zestawie,nie zastanawiałbym się nad wymianą całości.Raz ,że już muszą być sporo zużyte,a dwa,należy się solidny przegląd zacisków, czyszczenie,smarowanie.

Piszczenie może być spowodowane tym,że masz gdzieś już mocno zabrudzony zacisk i klocek nie dociska całą powierzchnią przez co wpada w wibracje i piszczy sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile mm klocka zostało i jaki jest rant na tarczy ? klocki nigdy nie były wymieniane ?

Nigdy nie były wymieniane. Powiedział ze jest pare mm. i to wystarczy . choc troche mnie to zastanawiało

Jeżeli masz 90 tys przebiegu na jednym zestawie,nie zastanawiałbym się nad wymianą całości.Raz ,że już muszą być sporo zużyte,a dwa,należy się solidny przegląd zacisków, czyszczenie,smarowanie.

Piszczenie może być spowodowane tym,że masz gdzieś już mocno zabrudzony zacisk i klocek nie dociska całą powierzchnią przez co wpada w wibracje i piszczy sobie.

Dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Częsciowo w temacie,. Po ilu km. wymienic klocki i tarcze. Mam 90 tys, zaczynają deliktanie piszczec z przodu. Dwóch mechaników stwierdziło zupelnie coś innego. I badz tu mądry. Jakies sugestie ?

Obawiam się że już czas na wymianę. Ja wymieniłem tarcze wraz z klockami po 70 tysiącach. Bez względu na grubość tarcz w trakcie eksploatacji zużycie nie może być większe niż 2 mm czyli 1 mm na stronę. Tyle zalecają producenci.  To oznacza, że jeśli nowe tarcze mają grubość rzędu 20 mm, to minimalna ich grubość wynosi około 18 mm. Co do klocków to musisz sprawdzić sam. Rowek, który znajduje się w okładzinach służy do określenia stopnia ich zużycia – jeśli przestaje być widoczny, klocki powinny zostać wymienione. O ile przy dobrych tarczach można wymieniać klocki na nowe to przy wymianie tarcz należy wymienić też i klocki. Tyle teoria. Praktyka czasami odbiega od teorii.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj zestaw nowych klocków i tarcz. Rozbierz stare i zobaczysz co jest w jakim stanie. Przegląd zacisków jest wskazany przy takim przebiegu, a jak tarcze/klocki są do wymiany to od razu wymienisz. Jeśli nie (w co wątpię), zostaną na wymianę na później.

 

Pisk obstawiam jest właśnie ze zużytych klocków (blacha już trze o tarcze), tyle, że najczęściej nie widać, bo to ta strona "za tarczą" się mocniej ściera. Od strony koła możesz jeszcze mieć kilka mm i jak był leniwy (i niekompetentny) mechanik to tylko rzucił okiem i stwierdził, że ok.

 

Dodatkowo tak jak pisali koledzy, grubość tarczy jest ważna. Po 90kkm o raczej masz zjechane więcej niż po 1mm na stronę, więc do wymiany, a do nowych tarcz od razu nowe klocki.

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj zestaw nowych klocków i tarcz. Rozbierz stare i zobaczysz co jest w jakim stanie. Przegląd zacisków jest wskazany przy takim przebiegu, a jak tarcze/klocki są do wymiany to od razu wymienisz. Jeśli nie (w co wątpię), zostaną na wymianę na później.

 

Pisk obstawiam jest właśnie ze zużytych klocków (blacha już trze o tarcze), tyle, że najczęściej nie widać, bo to ta strona "za tarczą" się mocniej ściera. Od strony koła możesz jeszcze mieć kilka mm i jak był leniwy (i niekompetentny) mechanik to tylko rzucił okiem i stwierdził, że ok.

 

Dodatkowo tak jak pisali koledzy, grubość tarczy jest ważna. Po 90kkm o raczej masz zjechane więcej niż po 1mm na stronę, więc do wymiany, a do nowych tarcz od razu nowe klocki.

Dziękuje bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wymiane klockow tarcz radze zlecic w ASO bo masz dozywotnia gwarancje na robocizne, u mnie wystapilo bicie przy praktycznie nowych hamulcach przod tył Bosch pierwszy montaz jak sie okazalo, zalozylem nowe hamulce przod tarcze kolcki TRW, aso zakupilo zalozylo, poki co jest ok, teraz to nawet opony u nich przekladam zima/lato 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiane klockow tarcz radze zlecic w ASO bo masz dozywotnia gwarancje na robocizne, u mnie wystapilo bicie przy praktycznie nowych hamulcach przod tył Bosch pierwszy montaz jak sie okazalo, zalozylem nowe hamulce przod tarcze kolcki TRW, aso zakupilo zalozylo, poki co jest ok, teraz to nawet opony u nich przekladam zima/lato 

Wolałbym mieć jednak dożywotnią gwarancję na hamulce :)

Edytowane przez Author53
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wolałbym mieć jednak dożywotnią gwarancję na hamulce :)

czy może ta wymiana nastąpiłą w Tarnowie ? ( bosh ). pytam z racji opisu. a mam tam niedaleko wieć moze warto zaglądnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Od nowości pierwsza wymiana klocków przy 46 tys (TRW) druga przy 8900 tys wspominana wyżej. komplet TEXTAR, klocki i tarcze przód - 430zł, wymiana we własnym zakresie z powodu lekkiego bicia tarcz - tarcze fabryczne by jeszcze pociągnęły do myslę 100 tys z raz wymienionymi klockami.

Natomiast sama skuteczność hamulców TEXTR niebie a ziemia, auto staje dęba!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Hej. Czy ktoś zna może wymiar przednich klocków do j10 1.6 benz 2010r.

Na ebay jest pełno ofert i mają różne rozmiary, jeśli nikt nie zna to bede musiał zdjąć obecne z auta zeby zwymiarować i wtedy znowu zalożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy - niedawno warsztat wymienił klocki w QQ+2 (są założone TRW lub Textar) i okazuje się, że klocki dzwonią na nierównościach drogi. Dowiedziałem się o tym po około miesiącu, bo jeżdżąc z zamkniętym oknem i zawsze włączoną muzą ciężko to usłyszeć. Pojadę tam reklamować usługę, wygląda na to, że nie założyli tych blaszek o których była mowa w wątku? Ma ktoś fotki jak powinien wyglądać klocek z tą blaszką do QQ+2 1.6dCI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2018 o 14:02, JANKES3 napisał:

Hej. Czy ktoś zna może wymiar przednich klocków do j10 1.6 benz 2010r.

Na ebay jest pełno ofert i mają różne rozmiary, jeśli nikt nie zna to bede musiał zdjąć obecne z auta zeby zwymiarować i wtedy znowu zalożyć.

Tu znajdziesz wymiary klocków hamulcowych.

 

http://autosotua.com/klocki/nissan/qashqai.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, szm napisał:

Pojadę tam reklamować usługę, wygląda na to, że nie założyli tych blaszek

Blaszki są tylko do oryginalnych klocków. Zamienniki nie mają blaszek i nie da się ich założyć z blaszkami. Ja wymieniałem niedawno tył i do klocków ATE blaszki w żaden sposób nie pasowały. Założyłem bez i nic nie dzwoni. Miejsce styku jarzmo-klocek oczywiście posmarowane odpowiednim smarem.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...