Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

blad 0018 i 0022 i 0047


ROGOS

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko co to za bledy 0018 i 0022i 0047 autko czasem gasnie i zapala sie check zadnych innych objawow nie zauwazyle dzis bylem na diagmostyce i wybilo te bledy

Mam tylko pytanko po czym rozpoznac osprzet czy mam ZEXEL czy BOSCH jesli spojze na motorek. 2.7 tdi rok 99 R20

i jescze jedno pytanko czy do tych czujnikow sam dojde i gdzie ich szukac przy silniku ? troszke majsterkuje i stad pytani czy sam wymienie ( wystarczy wyczyscic czy wymienic trza ) z gory dzieki za odpowiedz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

osprzet boscha - popatrz czy masz czarna okrągła wtyczke jak otworzysz klapę z komory silnika(z lewej str. stojac frontem do silnika ) jesli tak to bosch

 

zexel - wszytskie kostki prostokątne (lokalizacja jw)

 

18, 22, 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

 

47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego

 

 

pozdrawiam

 

Daniel

Rozmieszczenie czujników1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

osprzet boscha - popatrz czy masz czarna okrągła wtyczke jak otworzysz klapę z komory silnika(z lewej str. stojac frontem do silnika ) jesli tak to bosch

 

zexel - wszytskie kostki prostokątne (lokalizacja jw)

 

18, 22, 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

 

47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego

 

 

pozdrawiam

 

Daniel

 

witam kolegę Mam pytanko jesli chodzi o ta wtyczkę czy okragla czy prostokatna to chodzi o ta co jest z boku pompy wtryskowej?

a czujnik polozenia walu rozumiem ze jest z tylu silnika? i dojże

go dopiero jak odkrece ta chlodnice turbiny? po czym go rozpoznam ? a czujnik HDK jak rozpoznam ? przypuszczam ze gdzies przy pompie? jesli mozesz mi pomoc to wielkie dzieki z gory. i oststnie pytanko czy samo czyszczenie moze cos pomoc? gdzies tam wyczytałem na forum ze byc moze tak

pozdrawiam

serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz doszedles jaki masz osprzet. Bosch czy Zexel?. Co do czujnika polozenia walu korbowego to poznasz go po tym ze wtyczka do niego ma 3 piny . Jesli masterkujesz jak piszesz to pewnie wiesz jak mierzyc opor i zmierz opor jego .Powinno cos pokazac (nie wiem jak u Ciebie jest ulozona) pomiedzy 1i2 albo 2i3 pinem. Dobry ma w granicach 900 omow .

Teraz co sie tyczy czujnika HDK. Ten czujnik raczej sie nie psuje .Gdzie ten czujnik sie znajduje . Jesli wiesz gdzie jest nastawnik pompy wtryskowej to do niego jest przykrecona z boku taka czarnaa kosktka z grubym przewodem zakonczonym wlasnie wtyczka (albo okragla , albo plaska ) . Tak jak piszesz nalezaloby wyczyscic nastawnik pompy wtryskowej .Z tym ze nie wien czy dasz samemu rade bo to nie jest wcale takie proste jak sie wydaje czytajac opis. Nie chce sie rzadzic Twoja kasa ale ja bym to dal do pompiarza.

Ewentualnie tez jesli masz osprzet boscha to byc moze pasuje nastawnik z BMW 2,5 TDS bo jest z okragla wtyczka i nie trzeba jej przerabiac. Ten nastawnik tez pasuje wlasnie do mojej pompy . Tylko ze ja mam 2.o TD a TY masz 2,7tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego

 

Trza zaznaczyc delikatnie ze w Zexelu czujnik halla jest z przodu nie na wale i ztyłu jak w instalacji Bosch tylko z przodu na kole rpzrzadu

co do nastawnika HDK jesli masz ZEXELA a poznasz to po kostce lub jak popatrzysz na pompe i masz przewody na zewnatrz to ZEXEL a jak miedzy silnikiem a pompa to bosch , zakładajac ze masz ZEXEL to nastawnika sam niezrobisz musi to byc osoba ktora ma sprzet i wiedze sporo ludzi mowi ze zrobi ale tak naprawde pojecia niemaja a byle komu dac to szkoda kasy i nerwow ale ogolnie moge cie nakierowac co gdzie i jak w ramach czasu wolnego

pozdrawiam Darek

mozesz na GG pisac

 

witajcie koledzy a wiedz bylem dzis dokladnie obejzec i poszukac te czujniki a wiec czujnik polozenia walu mam z przodu obok alternatora i ma 3 piny. widzialem za 350 zł pytanie czy wymiebiac czy wyczyscic?. 2. z pompy wystaje duza prostokatna kostka czrnego koloru z lewej strony stojac przed maska auta czy to jest ten nastawnik HDK. w takim przypadku rozstawieniu czujnikow mam rozumiec ze mam osprzet ZEXELA? co radzicie ? na czym polega to czyszczenie HDK? takie to trudne? z gory wielkie dzieki i czekam na info od was. tym czsem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek .jest to prawie tak jak w Bosch . TYlko ze ja tylko wyjalem u siebie nastawnik i go wyropowalem bez rozbierania na czynniki pierwsze tak jak w opisie. Opis dalem tylko dlatego ze kolega pytal czy to takie trudne. Nie, ale tylko jak sie czyta . Jesli przyjdzie do roboty to juz nie takie latwe. Dlaczego . Dlatego ze trzeba dobrze trafic jablkiem od osi nastawnika w to wyglebienie na suwaku . Tu przy zakladaniu wyczyszczonego nastawnika trzeba byc na 100% pewny ze jest dobrze zalozone bo jesli nie bedzie to zegnie mu ta os i bedzie po nastawniku. Nawet o obroty bym sie nie bal bo jesli zalozy na porobione znaki to bedzie ok. Nawet jak troszke przesunie w jedna czy w druga strone to albo bedzie za duza albo za mala dawka paliwa . Do naszego kolegi bedzie nalezala decyzja czy da sam rade to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie koledzy wiszę wam duzego browara :dribble: z rozebraniem i zlozeniem nie widze problemu z tym nastawnikiem pytanie mam tylko jedno czy ta regulacja nastawnika o 0,1 mm polega na regulacji na srubach ? (w prawo czy wlewo) bo z tego co wyczytalem to wewnatrz zadnej regulacji nie ma i zaznaczenia polozenia - dla pewnosci pomierze sobie elektroniczna suwmiarka i strzele foty. po dokladnym zlozeniu to jedyny mankament trafic tym walkiem w otwor pierscienia. hi to prawie jak z dziewica wiec sobie poradze ha ha ha. Troszke sie bawilem elektroniką wiec dam rade i zarazem podziele sie moimi czynami - mam nadzieje ze z sukcesem. pozdrawiam sedrecznie i wielkie dzieki

Rogoś :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta dziewica to masz racje , Tylko gdzie teraz ja znajdziesz. . Co sie tyczy tej regulacji to moze nie bedzie trzeba nic porawiac jak dobrze trafisz na znaki. U mnie silnik a primerze jest ustawiony porzecznie do kierunku jazdy wiec ja go przesuwam albo do lewego blotnika albo do prawego . NAtomiast widzialem kiedys ze w terrano silnik jest ustawiony rownolegle do kierunku jazdy .Jesli tak jest to TY bedziesz musial go przesuwac albo do przodu albo do tylu. Z ta ewentualna regulacja to bedziesz widzial jak pojezdzisz czy bedzie bral wiecej czy mniej paliwa . Jesli wiecej to o ile. Jesli mniej to czy nie jest za slaby. . Sam bedziesz widzial.

 

Jeszcze jedno . Dobrze polutuj te blaszki w nastawniku bo jesli zle to zrobisz to CI wywali blad nr 0015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...