Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p12 naprzemienne krecenie sie kierownicy przy wolnej jezdzie


wlad69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

to moj pierwszy post dotyczacy p12-wczesniej posiadalem p11.144.

tak jak w temacie-przy wolnej jezdzie kierownica minimalnie kreci sie naprzemian prawo-lewo.przy szybkiej jezdzie tego nie ma,nie ma tez bicia na kierownicy.z pewnoscia zbieznosc jest do roboty,bo przednie opony sa nierownomiernie zjechane.ale zbieznosc raczej nie powoduje takich objawow-mial ktos moze podobne?auto bezwypadkowe.200kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to któraś przednia opona ma jajo , trzeba wziąść na wyważarkę i zobaczyć, na kręcącym się kole będzie widać

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to któraś przednia opona ma jajo , trzeba wziąść na wyważarkę i zobaczyć, na kręcącym się kole będzie widać

opony sa zjechane dosc znacznie-na dodatek chyba za duze[225/50R17].w/g instrukcji powinny byc 215/50R17-ale pewnie nie ma to znaczenia..

biore jeszcze pod uwage krzywa felge-dawno temu po wyladowaniu w rowie w innym aucie mialem zgieta felge-trzepalo podobnie kierownica ale im wieksza predkosc tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony sa zjechane dosc znacznie-na dodatek chyba za duze[225/50R17].w/g instrukcji powinny byc 215/50R17....

 

Rozmiar opon jest ok. mialem taki rozmiar przez 2 sezony na tylnej osi i wszystko było ok.

Wrzuć kazde kolo na wyważarkę i sprawdz czy masz felgi proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo.

nie za bardzo sie zgodze-mialem w elantrze zla zbieznosc i zbieralo mi gume tylko z jednej opony.

a co do dzwona-teoretycznie mozliwe,w praktyce nie bardzo-chyba ze jakis boczny wjazd na kraweznik czy cos podobnego.na pewno jest bezwypadkowy-mam cala historie auta.ale mozliwe ze wlasnie zaliczyl jakis kraweznik-nie jest to mila perspektywa :thumbsdown:

w przyszlym tygodniu po wizycie w warsztacie bede wiedzial...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie tutaj Panowie i Panie coś o geometrii.

 

Myślę, że komuś ta informacja się przyda. :book:

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........dobre słowo za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę.

Pozdrowionka.

 

ooooooo ????? dziękuje!!!!!!!

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo sie zgodze-mialem w elantrze zla zbieznosc i zbieralo mi gume tylko z jednej opony.

a co do dzwona-teoretycznie mozliwe,w praktyce nie bardzo-chyba ze jakis boczny wjazd na kraweznik czy cos podobnego.na pewno jest bezwypadkowy-mam cala historie auta.ale mozliwe ze wlasnie zaliczyl jakis kraweznik-nie jest to mila perspektywa :thumbsdown:

w przyszlym tygodniu po wizycie w warsztacie bede wiedzial...

krzywa felga, mam to co roku to jak załoze alufelgi 17 cali, musze je prostowac bo jest mocne bicie

co do ustawionej złej zbieżności to nie zawsze bierze dwie opony ale to rzadkość

 

A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo.

jak bierze opony od wewnątrz to masz rozbieżność a jak od zewnątrz to zbieżność

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wreszcie mialem chwile czasu i pojezdzilem primera.teraz jestem raczej pewien ze nie jest to spowodowane ani oponami ani felgami.auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo.chyba jakis spory luz jest .podobnie popuszczeniu kierownicy i mocnym zahamowaniu nasila sie skrecanie kierownicy.

wiec to na pewno sprawa zawieszenia.w zwiazku z tym pytanie-czy w p12 el.zawieszenia sa wymienne czy trzeba wymieniac np.caly wachacz bo jest luz w mocowaniu?nie znam sie na tym,a nie chcialbym fundowac sobie kompletnego zawieszenia niepotrzebnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa wymienne ale nie wiem czy wszystkie tuleje na pewno mozna kupic osobno n tuleje tyle wahacza dolnego - takie aluminiowe bede to wymienial na lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz mozesz kupić cały lub poszczególne jego elementy - sworzeń, tuleja mała, tuleja - poduszka (tutaj mozesz kupić sam wkład poduszki)

Ja ostatnio wymieniałem całe wahacze dolne ponieważ miałem wywalone wszystko, koszt tulei, sworzni plus robocizna był nie wiele mniejszy od nowego wahacza tak wiec kupiłem cale nowe wahacze, poprzednie wytrzymały mi ok 90 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to.

dokladnie tak jak mowisz-przy wiekszej predkosci kierownica przestaje wariowac,ale auto nie jest caly czas stabilne-trzeba byc skoncentrowanym na jezdzie.

 

dokladnie tak jak mowisz-przy wiekszej predkosci kierownica przestaje wariowac,ale auto nie jest caly czas stabilne-trzeba byc skoncentrowanym na jezdzie.

moze komus sie przyda w przyszlosci-przyczyna byly zuzyte drazki kierownicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nas wszystkich chyba bardzo zaskoczyłeś!!!!!!! Końcówki drążków to słychać jak walą, bo w tym przypadku to nie można powiedzieć że pukały, jeśli takie były kręcenia kierownicy. A Ty nic nie słyszałeś? na żadnej dziurce, torach,????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to nas wszystkich chyba bardzo zaskoczyłeś!!!!!!! Końcówki drążków to słychać jak walą, bo w tym przypadku to nie można powiedzieć że pukały, jeśli takie były kręcenia kierownicy. A Ty nic nie słyszałeś? na żadnej dziurce, torach,????

ale ja P12 mam dopiero 2 tygodnie-przez ten czas zrobilem moze 100km[z czego wiekszosc to 2 pasmowka] bo jezdzilem jeszcze starym autem .dopiero teraz po sprzedazy zainteresowalem sie nowym nabytkiem :ball:

wymienilem koncowki,2 opony ,zrobilem zbieznosc i teraz autko jest :nissan:

a tak przy okazji wyszlo male OT z mojej strony-czasem zaswieca mi sie kontrolka-ludzik.nie ma takiej w instrukcji obslugi.od czego ona jest?

 

Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to.

po kilku miesiacach wychodzi na to ze miales czesciowo racje.

faktycznie bedac w polsce wymienilem tuleje wachacza oraz drazek stabilizatora.

auto jest teraz bez luzow,ma geometrie,proste felgi[wymienilem 3!] i wywazone kola.

i znowu wystepuje to naprzemienne krecenie kierownicy...

nie mam juz pomyslow co zrobic :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie pisze o łożyskach. Może jedno już smar wypluło i się zapieka, a na skręconych kołach będzie to dawać się we znaki.

 

Poza tym, to od siebie dodam - jak się dzieje magia z zawieszeniem z przodu, to mnie uczono, że robi się wszystko od razu, wymienia się to co potencjalnie problematyczne, ustawia porządnie zbieżność i geometrię, i jest spokój na długo. A nie takie, wymienisz dziś tuleje, i na zbieżność, za dwa miesiące sworznie albo końcówki, i znów zbieżność... i płacisz co chwilę kasę, za to że ktoś pokręci 3x nakrętką i laser mu pokaże że już jest dobrze.

 

P.S. Mi przy hamowaniu ze 120 (albo z większej prędkości) walić kierownicą potrafi, ale to ewidentnie wina krzywych tarcz hamulcowych). Oprócz bicia kierownicą przy hamowaniu, autko prowadzi się idealnie, nie pływa po drodze (chyba że koleiny spore), tak więc póki co - jeżdżę tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu ta kontrolka jest ? Bo mi się taka kojarzy tylko z niezapiętymi pasami ,ew. z poduszką powietrzną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten ludzik to jest od niezapiętych pasów... a Ty coś miałeś z pasami ostatnio, co nie...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie pisze o łożyskach. Może jedno już smar wypluło i się zapieka, a na skręconych kołach będzie to dawać się we znaki.

 

lozyska sprawdzone-sa OK.

 

A w którym miejscu ta kontrolka jest ? Bo mi się taka kojarzy tylko z niezapiętymi pasami ,ew. z poduszką powietrzną

kontrolka jest od blokady rodzicielskiej tylnych drzwi.

 

A ten ludzik to jest od niezapiętych pasów... a Ty coś miałeś z pasami ostatnio, co nie...???

nie,ludzik sygnalizuje zablokowane tylne drzwi od wewnatrz.

pasy sie uzdrowily-wystarczylo podniesc do gory siedzisko kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który masz rok tej P12? A jak się załącza tą blokadę rodzicielską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka jest od blokady rodzicielskiej tylnych drzwi.

 

Lol to chyba masz P12 po lifcie bo ja takiej kontrolki nie mam zamek sie zamyka takim kikutem...To też chyba wiele wyjaśnia co do mojego problemu zamka po wymianie go na młodszy model...Czy od tej blokady jest jakiś guzik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol to chyba masz P12 po lifcie bo ja takiej kontrolki nie mam zamek sie zamyka takim kikutem...To też chyba wiele wyjaśnia co do mojego problemu zamka po wymianie go na młodszy model...Czy od tej blokady jest jakiś guzik ?

tak,obok guzikow od elektrycznych szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,obok guzikow od elektrycznych szyb.

 

Właśnie rozwiązałeś zagwozdkę Pilota z jego zamkiem w tylnych drzwiach w P12 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...