Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niepasujące złącze radiowe [Primera P11 1997]


neurasthenik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem sobie dzisiaj starego Pioneera DEH 2800 MP i niestety mam problem z podłączeniem go do mojej Primery P11, 97 rok. Złącze radiowe w Primerze posiada 8 pinów i wygląda tak:

 

zlacze.JPG

 

 

Niestety okazało się, że złącze powinno wyglądać tak, również 8 pinów, lecz te po lewej stronie są większe, również różnią się kształtem plastkowej kostki:

 

62364a46a86f2e7e.jpg

 

 

Moje pytanie brzmi - czy istnieje jakaś przejściówka, która umożliwiłaby podłączenie radia, czy trzeba raczej kupić kostkę pasującą do Pioneera (taką jak na drugim zdjęciu) i bawić się z podłączaniem kabelków?

Szukałem przejściówek na allegro i nie tylko i znalazłem tylko z gniazda Primery P11 powyżej 99 roku na ISO, nic więcej.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez neurasthenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie w aucie jest koncowka producenta auta, wiec trzeba kupic przejsciowke na ISO. Producent radia dostarcza koncowke radio-ISO. Jak nie masz zamiaru wyciagac radia w przyszlosci to obetnij kable i przylutuj bedziesz mial wiecej mocy na glosnikach. Takie polaczenia generuja straty mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy. W radiu nie mam złącza ISO lecz inne, takie na 8 pinów, pasujące do wtyczki z drugiego zdjęcia, które podesłałem:

 

zdj%2525C4%252599cie.JPG

 

Jak widzieliście wcześniej, złącze radiowe samochodu nie pasuje do tego gniazda ze względu na większe piny tu po prawej stronie oraz kształt plastikowej wtyczki. Potrzebowałbym przejściówkę ze złącza radiowego producenta na to właśnie gniazdo, problem w tym, że nie wiem czy coś takiego w ogóle istnieje.

Edytowane przez neurasthenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to potrzebujesz adapter na ISO z pioneera jak ten http://motoallegro.pl/zlacze-pioneer-iso-deh-2900mp-deh-p3600mp-i1979611013.html

i dodatkowo adapter z nissan na ISO, a jeśli nie znajdziesz adaptera do primery to możesz się pobawić w lutowanie według tego

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13508-zlacze-iso-kolory-przewodow-schematy-p10-p11/

i ten link też może byc pomocny http://studio24.prv.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na ten drugi sposób i połączyłem przewody poprzez kostkę-złączkę. Złącze do radia kupiłem w sklepie z elektroniką. Po wpięciu złącza i kabla antenowego do radia okazało się, że Pioneer nie działa. Sprawdzałem na wyłączonym i włączonym silniku, włączonej stacyjce - nic. Podejrzewam bezpieczniki, ale nie jestem pewien. Kable zasilające (czerwony, czarny i żółty) wychodzą z czarnego pudełka z bezpiecznikami. Poniżej zdjęcie jak to wygląda wewnątrz:

 

fuses.JPG

 

Jak widać są tutaj dwa bezpieczniki, ten zaznaczony zieloną strzałką jest sprawny, natomiast drugi, ten mniejszy (czerwona strzałka) jest pusty, widać w środku ślady przepalenia się drucika. Czy to może być powodem, że radio nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mase podpiąłeś ? Możliwe że to zapas, jeśli masz odwagę to możesz zewrzeć styki na krótko lub poszukać lepiej schematu do pionka. Zresztą w drugim linku masz troszkę opisane o problemach z radiami. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przepalony bezpiecznik, przyłożyłem do przewodów czerwonego i czarnego żarówkę i prąd jest, lecz radio nadal nie działa. Wydaje mi się, że masa obecnie pochodzi od minusa akumulatora. Do czego najlepiej podłączyć masę? Obudowa? Metalowe wzmocnienie pod radio?

Edytowane przez neurasthenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mase najlepiej jest podpiąć do ramy auta, metalowa kieszeń nie jest uziemiona. W kieszeni na radio masz blisko belkę, większym wkrętem samogwintującym się wkręcisz, mi się udało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety podpięcie do ramy auta nic nie dało. Próbowałem różne kombinacje - żółty przewód połączony z czerwonym, przy włączonym,wyłączonym silniku - radio nawet nie chce się zaświecić. Próbowałem nawet podłączyć do prostownika w domu same kable zasilające - również nic. Bezpieczniki w aucie i w radiu są ok. Dziwna sprawa, bo jak kupowałem urządzenie to wszystko śmigało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napięcie masz na kablach oo auta, może zware zrobiłeś i bezpiecznik padł.

Jeśli podpiąłeś według schematu który wysłałem w linku, to sprawdź na początku napięcie na trafo (transformator) mógł dostać strzała

Ale to jest takie gdybanie, bo ciężko jest pomóc nic nie widzieć, może fotke zamieść jak masz przewody połączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...