Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z jazdą


Gość kraqsek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety. Objawy powróciły. W poniedziałek jedzie do mechanika :(

nadal twierdze ze paliwo, albo masz jakies filtry czy sitka po drodze przypchane,

a wracając do tego co na poczatku pisałeś, co z tym grzybkiem, czy chodziło o ręczną pompke paliwa? może tam jest problem i np powietrze zasysa, nie wiem zgaduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal twierdze ze paliwo, albo masz jakies filtry czy sitka po drodze przypchane,

a wracając do tego co na poczatku pisałeś, co z tym grzybkiem, czy chodziło o ręczną pompke paliwa? może tam jest problem i np powietrze zasysa, nie wiem zgaduje

 

hmmm a oprócz filtra paliwa i sitka w pompie to są po drodze jakieś fltry (sitka) które mogą się zapchać? Zauważyłem też, że jak zgaszę silnik to w baku słychać jakby powietrze bulgotało

 

Tak, chodziło mi ręczna pompkę paliwa. Zrobiłem teraz tak że jest przyblokowana i nie ma szans żeby ją wciągło.

Edytowane przez kraqsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Macie rację. To paliwo. Ściągnąłem dekiel od baku i wypompowałem trochę paliwa. Niestety kolor i stan skupienia wskazuje na wytrącenie się parafiny. Chyba za wcześnie wyciągnąłem z ciepłego garażu i wlałem preparat. Nic nie pomogło. Czekam aż zrobi się cieplej.

 

I mam teraz pytania. Czy jazda (jeśli można nazwać to jazdą) na złym paliwie nie zaszkodzi pompie i wtryskom? W jakiej temperaturze paliwo wróci do normy? Musze czekać aż będzie powyżej zera?

Edytowane przez kraqsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia w jakiej, ale chyba niekoniecznie powyżej zera,

to zlej całe będziesz miał na lato albo dolejesz sobie po trochu jak będziecieplej, wlej nowe dobre przepłucz i odjazd,

może dołuż na filtr maty grzewcze j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam walczących z parafiną :wave:.Mam patent który sobie zrobilem i sprawdza sią znakomicie a może zainteresuje tych co nie chcą obciążać układu elektrycznego auta.Prototyp wyspawałem z blachy 1mm+dwie rurki 18mm (ostatecznie zrobie z aluminium) jest wpięty w układ ogrzewania kabiny. Wewnętrzny rozmiar musi mieć okolo 3-4mm więcej bo niestety filtry nie są jednakowe , ja wewnętrzną tuleje dopasowałem z luzem na starym filtronie a w aucie mam boscha i ledwo wszedł. Płaszcz wodny ma 15mm co wiąże sie z założeniem dystansu na mocowanie filtra

post-44814-0-73610200-1328439801_thumb.jpg

post-44814-0-09216400-1328439861_thumb.jpg

post-44814-0-67875500-1328439892_thumb.jpg

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra robota, własnie sie zastanawiałem nad tym czy by nie grzać filtra paliwa płynem albo raczej zrobić ogrzewany dystans do filtra jak winnych autach, ale ze względu na dużo zabawy z dopasowywaniem i potem z wymina filtra będzie wymiennik ciecz-ciecz przed filtrem ... ale jakoś mi się nie chce nadal :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent super. Chyba na wiosnę zafunduję mojemu terrano ten wynalazek :) Będę musiał coś takiego zrobić bo ta zima daje w kość, a dziś musiałem grzać filtr paliwa opalarką. Samochód zapalił i pracował bez zarzutu nawet na wyższych obrotach. Dochodzę do wniosku że muszę zrobić podgrzewany filtr paliwa.

 

Znalazłem tez na allegro coś takiego http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-i2099839830.html

 

Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś opisz swój patent w odpowiednim dziale. Inny na pewno też skorzystają

Edytowane przez kraqsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie powinno się zastosować podwójne podgrzewanie paliwa pierwsze do uruchomienia to elektryczne tego typu jak ten:http://allegro.pl/grzalka-separatora-szklanka-podgrzewacz-paliwa-i2081619315.html a drugi ogrzewany od uruchomionego już silnika tak jak to proponuje kolega kilka postów wczesniej. Chodzi mi o to, że dopóki silnik jest zimny paliwo jest podgrzewane elektrycznie, a po nagrzaniu silnika podgrzewanie paliwa przejmuje ogrzewacz na płyn od silnika. Jest to związane również z oszczędnością prądu, bo akumulator zimą ma bardzo zmniejszoną pojemność. Pozdrawiam!!! :nissan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypominam że niektórzy grzeją wode przed odpaleniem ... więc elektryczne im nie potrzebne :P

można kupić gotowe podgrzewacze do paliwa proponuje szukać jako podgrzewacze do roślinnego czy bio jak zwał tak zwał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam podobny problem jak w tytule.Auto przy -20 odpala raczej normalnie (Nissan terranoII, 3.0 di), jednak nie wkręca się na obroty, silnik szarpie, gaśnie, zapala się kontrolka sterowania silnikiem, wydaje się, że problem tkwi w dopływie paliwa do pompy. Filtr paliwa wymieniałem latem, przejechałem ok 10 tys. km. Może właśnie nadszedł czas na kolejną wymianę. Nie czyściłem nigdy opisywanego na forum małego filterka na króćcu przy pompie. Moje pytanie pewnie jest banalne dla Was, ale czy w tej wersji silnika też jest taki filterek przy pompie jak to ma miejsce w 2,7 tdi? Porszę o odpowiedź. Pozdrawiam. Piotr.

Edytowane przez piotr32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jak wyżej zaczął bym od paliwa, myślę że to jego sprawa. Filtr po 10tys. jak tankujesz na stacji raczej nie powinien się tak mocno zaśmiecić, za to nie na wszystkich stacjach jest paliwo w którym nie wytrąca się parafina. Nowsze silniki mają przeważnie już podgrzewacze i dla tego nie mają z tym takiego problemu. Wstaw auto jak masz to do ciepłego garażu, lub porządnie rozgrzej filtr (suszarką, farelkiem, gorącą wodą itp.). Odpal motor i sprawdź co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tez na allegro coś takiego http://allegro.pl/po...2099839830.html

 

Ja wczoraj kupiłem identyczny wymiennik, który zamontuję na dniach. Zobaczymy, jak się będzi sprawował.

To jest budżetowe rozwiązanie i nie oczekuję cudów.

 

Ale chciałem polecić Waszej uwadze inne ciekawe wynalazki rodem z Niemiec:

 

- podgrzewacz wodno-elektryczny http://www.ebay.de/i...=item4159e44d4d.

- podgrzewacze elektryczne: http://www.heipro.de.../group_000.html (chyba z regulacją temperatury)

- zestawy podgrzewające do OR: http://www.heipro.de.../group_001.html

 

 

pozdr,

Robi

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony filtr paliwa i po sprawie. Autko hula. Tankuję głównie na Orlenie i sporadycznie Lotosie, jednak po 10 tys.km fitr był zasyfiony. Na marginesie tylko dodam, że w silniku 3.0 króciec przy pompie nie posiada filterka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to co macie na allegro jest zbyt małe aby sensownie podgrzewało paliwo,

pozatym gośc chyba nie kuma o co chodzi bo na rysunku jest to podłączone tak że dodatkowo ma jeszcze mniejszą wydajność może facet fizyki nie pamięta.... a mówię o tym wodnym

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to co macie na allegro jest zbyt małe aby sensownie podgrzewało paliwo,

pozatym gośc chyba nie kuma o co chodzi bo na rysunku jest to podłączone tak że dodatkowo ma jeszcze mniejszą wydajność może facet fizyki nie pamięta.... a mówię o tym wodnym

 

Możesz to rozwinąć? Mówisz o jakimś konkretnym wzorze?

 

Przy okazji, taki jeszcze wynalazek znalazłem, sprzedawca twierdzi, że to markowy produkt:

http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-diesel-i2116193547.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten ostatni faktycznie wyglada firmowo bo mało kto by w domu odlewy robił :) problem z nim jest raczej taki że średnica do płynu jest za duża jak dla nas, a podłaczenie w dużum obiegu mija sie chyba z sensem

 

największy przepływ ciepła będzie wtedy gdy będzie wieksza rónica temperatur, a tu na jednym końcu róznica jest prawie żadna zakładając ze ON się nagrzeje faktycznie,

sie przymierzam od jakiegoś czasu sam do zorbienia cholerstwa ale ciągle mi sie pomysł zmienia, kiedyś zagłębaiłem sie w temat dokładniej i znalazłem jakies obliczenia któe potwierdzały moje przypuszczenia onośnie mojego pomysłu i napewno nie tylko mojego na podłączenie.

 

trzeba podłaczyć odwrotnie niż na tym rysunku w allegro czyli zimne pliwo grzeje płyn wypływający z rurki, a ciepłe wpływający do rurki z silnika, wtedy po obu stronach wystepuje różnica temperatur bo ochłodzony paliwem płyn będzie napewno cieplejszy niż wpływające z baku paliwo a nagrzanr paliwo napewno będzie chłodniejsze od gorącego płynu, takie tam pierdoły ale jak na mój gust to gość coś podpatrzył i robi bez większego zastanowienia się nad tym.

 

nie mówie że złe i że do niczego napewno pomaga tyle że ja chyba wole cos lepszego

 

zatankowałem dzisiaj na szelu i inne auto :) poprostu

 

Załozyłem do mojego tyranka coś takiego: http://allegro.pl/po...2097636267.html

 

Samochód hula. Czasami się zająknie ale jedzie bez problemu, wkręca się na obroty.

 

a niby jak ma nie dziłać, ile to mam mocy? czy jak złapiesz za węże to czujesz wyraźna róznicę w temperaturze ?

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten ostatni faktycznie wyglada firmowo bo mało kto by w domu odlewy robił :) problem z nim jest raczej taki że średnica do płynu jest za duża jak dla nas, a podłaczenie w dużum obiegu mija sie chyba z sensem.

 

On jest w 2 dwóch wersjach 34 i 44 mm. Ten mniejszy tez będzie za duży? Jaka u nas jest średnica węża wewnętrzna węża na małym obiegu?

 

Jak na mój gust to gość coś podpatrzył i robi bez większego zastanowienia się nad tym, nie mówie że złe i że do niczego napewno pomaga tyle że ja chyba wole cos lepszego

 

To zapodam pod zastanowienie taki jeszcze wynalazek firmowy:

http://www.4kolka.pl...esel-parts.html

Napisali mi z tego sklepu więcej szczegółów:

"Średnica podgrzewacza 74mm (uszczelka 66mm), króciec montażowy średnicy ok 14mm, skok gwintu 1,5mm.

Podgrzewacz pasuje na standardowe filtry paliwa Bosch (puszka wkręcana w podstawę)"

 

Nie umiem szybko zweryfikować, czy pasuje pod nasze filtry, może ktoś spróbuje?

 

 

zatankowałem dzisiaj na szelu i inne auto :) poprostu

 

Ja po pierwszych problemach zatankowałem na Statoilu Diesel Gold (-42), wlałem depresator, denaturat i wstawiłem na dobę do garażu, a pod bakiem ustawiłem farelkę 2KW. No i wymieniłem filtry paliwa i powietrza.

Trochę pomogło. Teraz silnik zaczyna się lekko dławić dopiero przy 2tys obrótów a kręci sie tylko do 3.5tys.

Zeszłej zimy mialem takie same obiawy, które puściły na wiosnę. Wydaje mi się, że parafiną zatkał się smok w baku, ew rurki. W planie mam czyszczenie zbiornika.

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeżdżę dieslem, więc problem mnie nie dotyczy, ale śledzę na bieżąco temat i przyznaję, że od początku nie dawało mi to spokoju: co daje podgrzewanie filtra, jeżeli zaklejony jest smok w zbiorniku?czy te wszystkie "wspomagacze zimowe" rozpuszczą parafinę na smoku czy tylko nie dopuszczą do jej odseparowania z ropy? może od tego trzeba by zacząć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuszna uwaga,

smok ma dużo większe "sitko" wiec problem niejszy,

ja dolewam depresator zawsze jak zaczyna sie zima bez wzgled na to czy jest mróz czy nie bo moze sie pojawi,

nie miałem takich problemów, jedynie czasami auto troche słabiej sie wkrecało na obroty, mysle ze jak sie pilnuje tego to problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On jest w 2 dwóch wersjach 34 i 44 mm. Ten mniejszy tez będzie za duży? Jaka u nas jest średnica węża wewnętrzna węża na małym obiegu?

Średnica węża wewnętrzna na małym obiegu jest 18-20mm. Ja u siebie zakładałem 18mm. Dlatego z średnicą 34 a tym bardziej 44 będzie trzeba kombinować jeśli ma to być na małym obiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...