Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 Di - dławienie silnika, biały dym i awaria - prośba o pomoc


Gość tandax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

tandax dzisiaj przerabiałem to samo. Przed 8.00 odpaliłem autko bez problemu przy -23 st. C i jadąc do pracy dwa razy na ułamek sekundy przerwana praca silnika takie szarpnięcie. Po 16.00 przy -14 st. C odpalił bezproblemowo, ujechałem ze 3 kilometry wolno, obroty do 1500 i się zaczeło przy wyższych obrotach, zpalał się znaczek-kontrolka "silniczka", auto słabło a za mną biało. Po zejściu z obrotów kontrolka silnika gaśnie. I tak kilka raz. Na postoju przy wejsciu na obroty powyżej 1700-2000 obroty lekko pływaja, uczucie jakby barkowało paliwa. Udało się dojechac do domu, silnik się rozgrzał a co za tym idzie paliwo też i problem znikł. Myślę że na CPNach mrozy ich zaskoczyły i nie jestem do końca przekonany czy mają zimowe paliwo lub czy nie zmieszali letniego co zostało w zbiornikach z zimowym. Choc osobiście tylko tankuje ON na Shellu i to ten lepszy. Dla poprawy paliwa i swojego samopoczucia dolałem do zbiornika dodatek do paliwa na zimę. Czekam jutra i zobaczymy.

 

Nic innego, tylko woda w Filtrze paliwa. Albo wymienić filtr, albo codziennie 1,5 godziny na wolnych obrotach aż do ustąpienia dolegliwości. Proponuję pierwsze rozwiązanie. 60 zł. i problem z głowy na ten sezon. Za rok powtórka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,wczoraj za namową kolegi wlałem na pełny zbiornik 2 l benzyny 98,na początku muł ale potem dostał niesamowitego "kopa",ciekawe jak zachowa się po dzisiejszych mrozach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego TANDAX.U mnie zaczęło się od tego że silnik zaczął pracować nierówno przy obr.1500-2000 a powyżej było ok.Pojechałem do łodzi do salonu nissana diagnoza pompa lub wtryski.Pojechałem niby do specjalisty elektronika w łodzi i skasował mnie na 200 , potwierdził wydruk z nissana.NISSAN powoli zaczął coraz gorzej chodzić.przerywał ale na tych obrotach.Nieraz jechałem tak przez 500 m.jak wypluł mieszankę to było szaro za mną ,nie miał siły.Powyżej 200 chodził bardzo dobrze jakby był zdrowy.Wychodziło na to jakby wtryski tak też określił się mechanik.Zaczął go naprawiać.Zawiozłem wtryski do regeneracji do Kamienia okazało się że są dobre.Jeżeli nie wtryski to pompa Sochaczew firma bosch .Naprawa od 2000-4000.tak mi mówiono.Tel.pompa naprawiona koszt 1500.niby zaworek wolnych obr.trochę uszczelek itd.Oczywiście wzrosła cena u mechanika z powodu wyjęcia silnika.Mechanik włożył pompę i okazało się że to samo co było.Załamał ręce.Siedziałem na naszej stronie nissana czytając artykuły i znalazłem artykuł dotyczący mojego problemu i z góry za te artykuły dziękuje.A nawet film na youtube.Po prawej stronie silnika jest odejście na zawór AGR i na taki mały zaworek od spalin i wystarczyło zablokować przewodzik taki cieniutki opaską i samochód chodzi do dziś.A zrobiłem to sam po przeczytaniu artykułu na naszym forum.Jeszcze raz dziękuj za ten opis.Może kolego ci to pomorze.

Edytowane przez dominokd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdzieś osobiście pisałem, że pompy niestety, to tak szybko nie padają, są inne jeszcze podzespoły. Mechanicy bardzo często stawiają na pompę, gdyż jej nie naprawiają, a kasują za wyjęcie-włożenie silnika i demontaż-montaż pompy. Łatwy zarobek. Prócz tego, często jeszcze karzą aby kierowca we własnym zakresie zawiózł pompę do regeneracji, bo nie chcą brać za nią odpowiedzialności.

Gdzieś na jakiejś stronie /temacie/ dałem oto taki plik, zebrany z informacji forumowiczów, który tyczy się silników dci jak i di......

 

 

 

Zawsze mogą się komuś takie informacje przydać i dochodzić samemu do usuwania usterki.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz musiałem wszystkie części wozić sam do naprawy.Cały koszt niby tej naprawy to 3500 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za posty.

Autko jest u serwisie Bosch-a u Śmietany. Wstępna diagnoza: uszkodzenie pompy :thumbsdown: - taka informacja jest po podłączeniu do komputerka. Na razie zaproponowali wymontowanie silnika (800 netto!) i dalszą diagnostykę + ew. regeneracja pompy.

Po poprzedniej regeneracji przejechałem ok. 80.000km

Można się załamać.

Pozdrawiam

 

gość jest chory. auto postoi 3 dni, skasuje cię i wymieni tylko filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...