Gość maciek001 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witajcie, Moja zona jeżdzi Primerą z automatyczna skrzynia biegów. Do nastania mrozów wszystko było wzorowo, naprawde byłem zaskoczony płynnoscia przerzucania biegów. Niestety kilka dni temu przez pierwsze 5 km jazdy auto jechało z predkościa ok. 40 km na godzinę i wysokimi obrotami silnika. Nie chciało wrzucic na wyśzy bieg. Potem sytuacja poprawiła się i przez kilka dni było ok. Dzisiaj znowu ta sama historia, zona pedzi 40 wyprzedzaja ja autobusy i skutery a silnik meczy sie na wysokich obrotach. Wyższe biegi nie chca wskoczyć. Zapomniałem jej powiedzieć, zeby sprawdziła czy "tiptronic" działa. Dane do śledztwa: autko ma na liczniku ok 190 tys. km. Pochodzi ze Szwajcarii ok 50 tys. km przejechało w Polsce, z czego ok 20 przez nas. Sytuacja wystapiła w czasie najsilniejszych mrozów, mimo,że dzisiaj tylko - 13 znowu pojawił się ten problem. Olej w skrzyni biegów jest. Sprzedawca zapewniał, że wymienił olej w skrzyni biegów ale na ATF Dextron 3. Tak więc jestem troche podłamany, nie wiem czy to mróz, czy też wina nieoryginalnego oleju spowodowała, że auto zaczyna szwankować. Niestety musze się chyba liczyc z jakąś naprawą i to hmmm co najgorsze kosztowną. Z uwagi, na fakt, że moja zona może jeżdzic tylko autoamtem nie wchodzą w gre przekładki manuala Prosba do Was, mieliście jakieś podobne przypadki? coś podpowiecie? macie jakich sprawdzonych i zaufanych fachowców znających się na diagnozie i naprawie skrzyń automatycznych ( najchętniej w okolicach trasy Warszawa - Lublin). Może kilka słow otuchy? Dziękuje i pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam, Ja mam podobnie z brakiem wyższych biegów podczas porannej jazdy w minusowych temperaturach tej zimy. Obwiniam za to zgęstniały olej w skrzyni, który jednak musi się troszkę zagrzać. Myślę, że w twoim wypadku będzie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Standardowy problem ze skrzynią CVT - prawdopodobnie siada silniczek krokowy skrzyni biegów - poszukaj o tym na forum, było nieraz. Powinien też się pojawić błąd numer P1777 P1778. Poza tym ta skrzynia nie ma biegów - to jest CVT. Objaw tej awarii jest taki że jest zablokowana na pozycji zerowej (najniższej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek001 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Hej, Autko kupiłem w grudniu 2010, więc ubiegła zima była także bardzo sroga i tego problemu nie było. W instrukcji napisane jest, że zima moga wystapić problemy ale z "tiptronicem" do czasu rozgrzania silnika. Wyczytałem przed chwilą jakąś poradę w necie dla nas Rozgrzać autko w pozycji N, potem przed ruszeniem przerzucić na D z wciśniętym hamulcem i w zalezności od mrozu poczekać z minute lub dwie. Dopiero wtedy ruszyć. Taki zabieg ma na celu uruchomienie i "rozruszanie" skrzyni a także jej przesmarowanie. Troche mnie pocieszyłeś Na jakim oleju w skrzyni jeżdzisz, wymieniałes go już ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Nie nie wymieniałem, ale nie wiem czy to będzie olej także w twoim wypadku, chociaż mi też w tamtym roku ładnie przerzucał. Ja mam starego automata (4 biegi). Poczekaj do wiekszych temperatur albo wsadź go do ciepłego na noc i wtedy zobaczysz jak się zachowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter-urs Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Moim zdaniem wlałeś zły olej do CVT jest specjalny olej np.taki. http://www.midparts.com.pl/pl/p/OLEJ-DO-SKRZYN-CVT-SMART-BLEND/2478. Swoją drogą mogę polecić ten warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Mam czasem tak samo przy mrozach powyzej -20 stopni. Po przejechaniu krotkiego odcinka wszystko wraca do normy. Najwidoczniej olej gestnieje na tyle ze skrzynia przelacza się jakby w tryb DS. A olej mam wymieniony na NS-1 z serwisu i przed wymiana tez miałem takie objawy. U mnie auto stoi pod blokiem wiec przy duzych mrozach dobrze je przewiewa:) PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek001 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Hej, Co do oleju to ja nic nie wlewałem.... autko kupiłem żonie w grudniu 2010 r. Poprzednik powiedział mi, że olej w skrzyni automatycznej wymienił na Dextron i tyle. Chciałem wymienic olej i w serwisie w Lublinie powiedzieli mi ponad 2 tys zł!!! (jakas dynamiczna wymina, póżniej podpięcie pod komputer i ustawianie czegoś)Troche więc ochłonąłem, tak czy inaczej rozważam w dlaszym ciągu wymianę oleju. Tak jak większośc stoje przed dylematem bo w instrukcji piszą, że może być Dextron a na masce naklejka "Only fliud cvt" etc. W ubiegłym roku moja żona sie nie skarżyła, że jej silnik wyje i się meczy Fakt, że jeżdziła okazjonalnie a w tym roku codziennie. Tak czy inaczej gdy mrozy zelżały auto jezdzi normalnie. W czasie najniższych temperatur zasugerowałem jej aby, przed ruszeniem wrzuciła na D i poczekała ze 30 sekund. Tak robiła ale nie wiem czy to dobry pomysł bo po wrzuceniu autko szarpnęło a potem silnik pracował pod znacznym obciążeniem a ż mi go było szkoda . Ale skrzynia po tym zabiegu prezrzucała aż miło. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zattara Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Standardowy problem ze skrzynią CVT - prawdopodobnie siada silniczek krokowy skrzyni biegów - poszukaj o tym na forum, było nieraz. Powinien też się pojawić błąd numer P1777 P1778. Poza tym ta skrzynia nie ma biegów - to jest CVT. Objaw tej awarii jest taki że jest zablokowana na pozycji zerowej (najniższej). Czy odczytywanie tych kodów przebiega tak jak odczytywanie kodów silnika czy jest jakaś specjalna procedura? Chodzi mi o metodę na spinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Taka sama jak odczytywanie kodów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zattara Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Drugi raz pojawił się u mnie ten sam objaw. Skrzynia blokuje się w pozycji zerowej. Po ponownym uruchomieniu silnika problem znika. Odczytałem kody metodą na spinacz i za każdym razem wychodził kod 0325 czyli czujnik spalania stukowego. Innych błędów nie było. Co ciekawe, przy odczytywaniu kodów testerem Vscan żadnych kodów nie było. Czym to może być spowodowane? Kończy się silniczek krokowy w skrzyni? Może być tak, że błędy tego silniczka nie wyskoczą? Czy może czujnik spalania stukowego ma taki wpływ na skrzynię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorbel Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) olej w skrzyni CVT musi być NS-1 albo jego odpowiednik( tak jest napisane w instrukcji), jedynym znanym mi odpowiednikiem jest RAVENOL w szarej- srebrnej butelce (w złotej jest to odpowiednikiem NS-2). Co ważne wszystkie ATF'y maja kolor czerwony i są gęste, a NS-1 i Ravenol maja kolor żółty i są dużo rzadsze, NS-1 w serwisie kosztuje cos koło 700 zl za 5 litrów, a za Ravenol 200zl chyba płaciłem rok temu na allegro, także jeżeli ktoś ma zalany ATF to niech jak najszybciej zmienia bo podobno można zepsuć skrzynie, należy tez pamiętać o filtrze, koszt cos koło 100zl. Wymiana dynamiczna w Polsce podobno nie jest robiona, tzn mówią ze wymieniają dynamicznie a wymieniają i tak statycznie bo nie maja sprzętu, chyba ze cos się zmieniło, wymianę statyczna może sobie zrobić każdy, na dobra sprawę nawet na podnośniku, chociaż filtr wyjmuje się dużo łatwiej z kanału komputer natomiast jest potrzebny tylko do wykasowania/ustawienia w komputerze ze olej w skrzyni był wymieniany, także na dobra sprawę wystarczy kartka papieru i jakiś długopis zamiast komputera to chyba wszystko, jak cos źle napisałem proszę mnie poprawiać edit małe sprostowanie RAVENOL wprowadził zmiany w kolorach butelek i NS-1 jest w złotej teraz, link do strony producenta http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/25-ravenol-fluid-cvt.html Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez wiktorbel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesz66 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Witajcie, Mam problem ze skrzynią CVT Primera 2000r. Mieszkam w Anglii i stad problem, w serwisie Nissana od razu zaznaczyli że w tak starym aucie naprawa skrzyni będzie bardzo kosztowna. Po awarii silniczka krokowego, objawy tylko jedynka i następnie kontrolka Engine check, kupiłem takowy w Midparts, dodatkowo Ravenol CVT Fluid, miejscowi polscy mechanicy wymienili wszystko wczoraj ale... Niestety biegi są jakby w połowie, po przełączeniu dźwigni w "manual" pokazuje tylko D3, wczoraj raz mignęło mi D4, ale manualne przełączanie nic nie daje. Dziś podjechalem do nich ale po podłączeniu do komputera, nadal nic nie pokazuje, że są jakoweś błędy. Czy macie może jakieś sugestie, co z tym fantem mogę zrobić? Pozdrawiam, Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 A przy jakiej prędkości próbowałeś wbić D4? Bo generalnie to sterownik skrzyni nie pozwala wrzucać wyższych przełożeń przy zbyt niskiej prędkości? W trybie manualnym sam "redukuje" na niższe w przypadku gdy zmniejsza się prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesz66 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 A przy jakiej prędkości próbowałeś wbić D4? Bo generalnie to sterownik skrzyni nie pozwala wrzucać wyższych przełożeń przy zbyt niskiej prędkości? W trybie manualnym sam "redukuje" na niższe w przypadku gdy zmniejsza się prędkość. Cóż, po odbiciu do ok. 120 km/h i ok 6000 obrotów, zrezygnowałem by mi silnik nie odleciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 A w trybie automatycznym działa normalnie? i tylko w trybie manualnym jest problem? Czy ogólnie jest problem? Jakie dokładnie błędy wcześniej wyskoczyły? - jakie numery błędów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.