Gość Mateusz_87 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Witam Posiadam nissana Pathfindera(Amerykańska wersja Terrano 1) z roku 1992 z silnikiem 3.0 w manualnej skrzyni biegów z napędem na 4 koła, Problem dotyczy sprzęgła, Ślizgające sprzęgło wymieniłem jakieś 10 tys km temu, wymieniane sprzęgło wyglądało nie najgorzej nie było przypalone (Na oko nawet fachowca wyglądało na takie które ślizgać nie powinno, dlatego do innego fachowca skrzynie zawiozłem żeby sprawdził, niby wymienił jakieś łożyska ale nic innego nie znalazł) Po wymianie te 10 tys było ok przez ten czas w żaden sposób nie przypaliłem sprzęgła nigdy nie zaśmierdziało czy coś; już po wymianie "brało" dopiero przy samym końcu wycisku sprzęgła(mimo że nowe) no i teraz w zimie zaczęło ciągnąć od nowa, poza tym zauważyłem że przy zimnym silniku na luzie po odpuszczeniu sprzęgła obroty spadają i samochód chce delikatnie ruszać, jak się trochę rozgrzeje to objaw mija. Za wymianę wraz z sprzęgłem zabuliłem dosyć sporo, kupiłem sprzęgło kompletne Sachs, To było z roku temu(również w zimie), a sprzęgła się co rok raczej nie wymienia tym bardziej w terenówkach gdzie koszt wymiany jest takie drogie (Za samą wymianę a pytałem wielu mechaników zapłaciłem 700zł, sprzęgło drugie tyle) Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną i jak to naprawić. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Jakie jest sterowanie sprzęgła? Linka czy hydraulika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_87 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Na 99% hydraulika. Przez jakiś czas był problem że nie chciał pedał wybijać do góry tylko czasem trzeba było nogą sobie wyciągnąć ale to kilka razy się zdarzyło jeszcze przed wymianą i ustało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 odpowietrz układ w takim razie. i daj znać czy przyniosło odpowiedni rezultat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Co prawda nie rozumiem, co to znaczy ciągnące sprzęgło, ale z tego co piszesz wynika, że jest źle ustawione. Przy cakłowitym wciśnięciu sprzęgła auto nie powinno ruszać z miejsca. U ciebie ruszało, więc używając go w takim stanie można doprowadzić do przyspieszonego zużycia . A odpowietrzenie układu - to podstawowe co powinieneś na samym początku zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_87 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam Okazało się że coś tam jest nie tego z długością, trzeba było coś skrócić przy dźwigni czy coś takiego, Ale na szczęście nic poważnego, sprzęgło "bierze" nadal wysoko ale teraz już przynajmniej nie ślizga. A auto ruszało na luzie po spuszczeniu sprzęgła na zimnym silniku(na mrozie) z powodu strasznie gęstniejącego oleju w skrzyni, zmieniłem olej i już problemu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Witam jak domniemywam chodziło ci o wysprzęglik , a dokładnie o jego bolec . Jeżeli już to robiono w twoim autku to pomału zacznij się rozglądać za nowym , nie długo wytrzyma (miałem tak w patrolu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.