Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Tylne zawieszenie - jak podniesc?


Gość Tag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjecie wrzuce, jak tylko wroce z pracy, bo nie mam w jak w tej chwili zrzucic z telefonu. Co do twardosci, to powiem tak: wydaje mi sie lekko, powtarzam lekko sztywniejszy z tylu, ale nie jest to jakas znaczaca roznica. Byc moze sa to moje subiektywne odczucia, w kazdym razie nie odczuwam zadnych negatywnych skutkow, efektu w postaci "woz zelazny" tez brak :) Tak czy siak warto sprobowac, gumy te sa tanie jak barszcz, wiec wlasciwie niczym nie ryzykujesz :)

 

EDIT:

A co do tego, czy da sie bez zdejmowania kola: nie da sie, musisz podniesc i zdjac, nie ma rady.

 

Dolaczylem fotke, troche na nierownym stoi samochod, ale tak czy siak jest lepiej w stosunku do tego co bylo ;)

post-27108-0-70300400-1330020663_thumb.jpg

Edytowane przez Tag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee..to widzę, że nie wystrzelił ten tył jakoś dramatycznie w górę, możnaby wg. mnie nawet jeszcze go troche do góry dźwignąć. Ja chyba wezmę dotatkowo gumy tez z tego drugiego rozmiaru, najwyzej jak nie wejdzie...to bede 2 browce w plecy :P

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens, bo te z drugiego rozmiaru sa tylko o 2 mm wyzsze :P Do gory dramatycznie nie wystrzelil, ale jest lepiej niz bylo za 12 zlotych :P

Jak sie zrobi cieplej, to bede kombinowal z tymi tulejkami pod amorek, o ktorych byla mowa wczesniej ;) Albo sproboje wlozyc te najwieksze gumy, bo one sa o 12 mm wyzsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chciałem zadać pytanie o podniesienie auta, ale widzę że nie macie żadnego patentu więc podzielę się chociaż moimi doświadczeniami tyle ze w WP11. Do tej pory jeździłem na oryginalnym zawieszeniu z 98 roku, w sprężyny miałem wstawione te gumy jednak auto siedziało nisko dodatkowo krzywo, z jednej strony przy wzięciu pasażera, mocno dobijało rysując oponę o krawędź nadkola (dodatkowo butla, hak). Wcześniejsza wymiana amorków nie pomogła, auto dobijało aż amorki szlak trafił. Tym razem zrobiłem cały tył. Wymieniłem amorki na bilsteiny + odboje oraz wsadziłem lesjoforsy h/d – te niby wzmacniane. Przy montażu okazało się że te lesfoforsy są o jakieś 1 cm niższe niż sprężyny zdjęte z auta. Naiwnie licząc na oszałamiające efekty bardzo się rozczarowałem. Fakt, że po wymianie auto się wyrównało, jednak tył podniósł się o 1 cm (słownie jeden centymetr) względem wcześniejszej wysokości. Teraz nadkole jest 63 cm nad ziemią na normalnych 15”. Tył trochę twardszy ale nadal boje się brać pasażerów i bagaż co by opon w trasie nie pozdzierać. Nadal szukam sposobu na podniesienie auta... Gum nie polecam. Jedna w zawieszeniu wiele nie daje, ale jak napchacie ich więcej to praktycznie auto nie ma tylnego zawieszenia tylko robicie je na "twardo". Sprężyna po to ma luz między zwojami, żeby mogła pracować. Wkładając te gumy robi się z niej kołek. Mam teraz pomysł wytoczenia specjalnych tulei tak ze 3 cm wysokich pasujących do dolnego gniazda amora. Raz ze podniosą dolny koniec sprężyny o te 3 cm a dwa że zwiększą napięcie wstępne sprężyny. Może dzięki temu wreszcie przestane włóczyć d*pą po ziemi. Pytanie tylko czy tak napięta sprężyna nie będzie miała tendencji do pękania. Muszę tylko dorwać jakiś amor z odzysku aby oddać na zwór tokarzowi.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś inne sugestię.

Edytowane przez Brow4r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy paru miesiecy stwierdzam ze rozwiazane z gumami jest do du** :) Efekt jako taki byl na poczatku, jednak szybko zanikl, wiec dalej ciagam sie tylem po ziemii jak owczarek niemiecki... Niebawem bede mial urlop i moze pare groszy tez sie znajdzie, to przetestuje ten patent z kolumnami z P12 i wstawie fotki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam McPherson z p12. A zabawa z gumami na dłuższą metę zdecydowanie nie ma sensu... B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voyo, widze w innym temacie efekt Twoich prac i musze powiedziec ze ladnie to wyszlo, moze az za wysoko ;P Wplywu negatywnego na jazde brak?

A swoja droga, za ile nabyles te kolumny z amorkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to w tym temacie już wrażeniami z testów się dość drobiazgowo podzieliłem:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83692-p11wp11-p11wp11-p11144wp11144-wiecznie-opadajacy-tyl/#entry867778

Więc już nie będę się powtarzał.Generalnie jestem wciąż bardzo zadowolony i polecam to rozwiązanie. A MacPhersony w dobrym stanie, bez zadnych wyciekow, udalo mi sie wyrwac za niewiele ponad 200zl.

Co do wygladu to jak zawsze kwestia gustu. Ale patrzac na duzo nowsze auta czy nawet avenis i mazde 6 z tego samego rocznika, to uwazam ze jest jak najbardziej ok i to wlasnie poprzedni wyglad z obecnej perspektywy wydaje sie byc karykaturalny z szorujacym tylkiem po asfalcie.

 

Edytowane przez voyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...