NuMeR Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Jak usunac blad ABS-u ktory zapalil sie po wymienie piasty ? Sprawdzalem podlaczajac stara ale nie znika podpinalem sie tez Interfejsem BLUETOOTH ELM 327 ale nie wykazuje zadnego bledu ;( odlaczanie Akumulatora tez nic nei daje bezpieczniek OK ? Co robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Musisz podłączyć profesjonalny skaner diagnostyczny podjedź do jakiegoś warsztatu większość takie posiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Samo podłączenie starej piasty nie daje obrazu. Powinieneś zresetować komputer tj. odłączyć akumulator na chwilę a następnie przejechać kilkaset metrów prostą drogą z prędkością 10-15 km/h. Wtedy komp się resetuje i ABS powinien zgasnąć. Wydaje mi się, że czujnik z tej nowej piasty nie łączy lub jest uszkodzony. A może nie resetowałeś kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja podczas wymiany u siebie nic nie resetowałem ani nie odłączałem akumulatora i wszystko działa jak należy U ciebie musi coś nie łączyć lub czujnik jest wadliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Wczoraj po wymianie kola z tylu na przód nic oprócz ABS-u się nie paliło dzisiaj powachlowałem bezpiecznikami i po każdym odpaleniu po 10-15s zapala się kontrolka ręcznego a po 15s po niej zapala się 4wd ;( dzisiaj chce podjechać wykręcić stary czujnik i wsadzić do nowej piasty. zaczyna mnie to już denerwować jeszcze zapowiadają opady śniegu a ja bez napędu i ABS-u masakra jakaś Koledzy aleeee jazda wyszła z ta piasta i ABS-em okazało się ze firma w której zamówiłem cześć się pomyliła i dala piastę na lewa stronę firma diagnozująca zobaczyła ze przewodu są odwrotnie ! niestety zamiana samych przewodów nic nie dala bo błąd ABS wywalał po chwili jazdy i działał przy każdym hamowaniu okazało się tez ze buczenie nie jest z prawej strony a z lewej wymienili piasty lewa i prawa buczenie ustało i ABS działa prawidłowo Ja to mam szczęście Edytowane 14 Lutego 2012 przez NuMeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Trochę to dziwne bo ja w swoim Pacie wymieniałem piaste i zamawiałem bez podawania strony tylko że ma być na przód,z tego co wiem to nie ma rozdziału prawa czy lewa i wtyczka ABS jest taka sama z lewej i z prawej. Ważne że coś zrobili i działa,choć może była to błachostka a powiedzieli że piasta nie taka i skasowali jak za "zboże" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Nom nie bo bylem przy tej robocie i mam zdjecie wtyczek zrobilem w ramach reklamacji. dodaje to zdjecie Hmm a za wymiane dwuch stron i diagnostyke zaplacilem 405 zł duzo ? Edytowane 15 Lutego 2012 przez NuMeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daz Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Przed wczoraj także musiałem wymienić całą piastę z powodu szumiącego łożyska, ale po wymianie wszytsko jest OK. Jak kupowałem nową piastę powiedziano mi że prawa strona równa się lewej, więc nie ma znaczenia na którą stonę biore. Za wymianę zapłaciłem 120zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Hmm a jak wygladaly kabelki od Czujnika identycznie czy tak jak u mnie pozamieniane Byc moze u mnie jakis chinczyk pozamienial kable bo widac ze strony jednak nie maja znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Wczoraj sprawdziłem swoje obydwie stare piasty i przewody są identyczne a piasty mają te same oznaczenia niema tam prawej czy lewej u ciebie ktoś musiał źle wtyczkę zmontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 alkaspaw rozwiales moje watpliwosci, tak tez napisalem do firmy ktora sprzedala mi ta czesc "nie zamierzam placic za bład jakiegoś chinczyka". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 (edytowane) ale jaja. mam dokładnie tak samo. odwrotnie przewody we wtyczce. Po wymianie piasty abs się pali i nie chce zgasną. Naszukałem się posprawdzałem czujniki , wtyczki , a tu przewody a tu po prostu przewody odwrotnie. Nie ma to jak forum. Okazuje się , że wystarczyło rozebrać "nierozbieralną" wtyczkę , zamienić piny miejscami , przejechać 100 m i żółty koszmar zgasł . Przez dwa dni bez 4WD to koszmar. Polak potrafi. Kolego NuMeR stawiam piwko przy okazji , bo jeszcze pół dnia siedziałbym pod samochodem Edytowane 27 Lutego 2014 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 hmm..to jakiś spisek chyba:).u mnie jest to samo.Tyle,że jak postoi przez noc,to rano po ujechaniu kilkudziesięciu metrów gaśnie i czasem przez tydzien się nie zapala w ogóle.generalnie to olałem,domyślałem ,że coś z wtyczką,ale że kabelki mogą być zanienione-nie wpadłbym.Teraz to i ja tam zerknę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Jak miałem te kable na niewłaściwym miejscu to w ogóle nie gasła kontrolka ABS. Wystarczy zmierzyć rezystancję czujnika ABS - w jedną stronę jest około 2,62 kOhma a w drugą około 8,62 kOhma. Wystarczy porównać to z oryginałem i nawet nie trzeba sprawdzać kolorów izolacji. Są dwa przewody biały i czarny , zamienione miejscami. To chyba jakiś skośnooki montował w ... nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 (edytowane) Jak miałem te kable na niewłaściwym miejscu to w ogóle nie gasła kontrolka ABS. Wystarczy zmierzyć rezystancję czujnika ABS - w jedną stronę jest około 2,62 kOhma a w drugą około 8,62 kOhma. Wystarczy porównać to z oryginałem i nawet nie trzeba sprawdzać kolorów izolacji. Są dwa przewody biały i czarny , zamienione miejscami. To chyba jakiś skośnooki montował w ... nocy. Sorry ale nzapomniałem powiedzieć ale u mnie też tak było - po zamianie kabelków (trza rozebrać kostkę i zamienić) tak byłlo w PFI- widocznie w amerykańcach inaczej.Nawet widać na zdjęciu NuMeR*a Edytowane 27 Lutego 2014 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 (edytowane) To następni którzy będą wymieniać będą mieli łatwiej. Dodatkowo dużo odrdzewiacza i porządny młot żeby wybić piastę. Moja po 8 latach była jak przyspawana. Edytowane 28 Lutego 2014 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 No i obowiązkowo sprawdzić sworznie wahacza zwłaszcza dolne luzy już po kilkudzisięciu tysiącach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omariozi Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 ale jaja. mam dokładnie tak samo. odwrotnie przewody we wtyczce. Po wymianie piasty abs się pali i nie chce zgasną. Naszukałem się posprawdzałem czujniki , wtyczki , a tu przewody a tu po prostu przewody odwrotnie. Nie ma to jak forum. Okazuje się , że wystarczyło rozebrać "nierozbieralną" wtyczkę , zamienić piny miejscami , przejechać 100 m i żółty koszmar zgasł . Przez dwa dni bez 4WD to koszmar. Polak potrafi. Kolego NuMeR stawiam piwko przy okazji , bo jeszcze pół dnia siedziałbym pod samochodem a jak tę kostkę kolego rozebrałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Najpierw trzeba wyjąć uszczelki silikonowe z wtyczki - takie małe zielone...Do wtyczki tam gdzie masz styki musisz wstawić cienki drut- np ze spinacza i podgiąć zatrzaski . Lekko pociągnąć za przewód i styk powinien wyjsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Heja dzemik!!!! Kopę lat, i problemy widzę z wiekiem auta podobne. Dalej twoja ci wiernie służy? ciekawy wątek to się podepnę - wymieniałem piastę z łożyskami z prawej strony, i od tego czasu lekko żarzy mi się kontrolka od hamulca ręcznego. Bezbłędnie działa ABS, sam hamulec, wszystko ok, tylko to lekkie świecenie lampki ( ! ) Jak zaciągnę ręczny to zapala się mocno, czyli ok. Nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu, tylko lekko drażni. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Witaj , w maju stuknie Navarce 10 lat i oby dalej bez problemów. W ciągu tych 10 lat - dwa krzyżaki , dwie piasty przednie i sworznie wahaczy przód. Mam nadzieję że w Twoim wózku też mało problemów. Pozdrawiam A z tym żarzeniem się kontrolki to jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś słaby styk na złaczu , ale ABS by wtedy też wariował.... Edytowane 6 Marca 2016 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TCcichy Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie jestem tu nowy i tez spotkala mnie ta przyjemnosc z swieceniem ABS'u, 4WD, ESP i "glizdy" jednoczesnie ale informuje ze jak sie przelaczy napedy recznie, przelacznikiem to pomimo iz nie widac tego na wyswietlaczu napedy dzialaja - fakt faktem ABSu nie bedzie jak bedzie slizgo ale napedy beda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.