Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana termostatu w n15


alma97
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pracy może i mało ale dostęp nie ciekawy do śrub jak sie uwiniesz i coś nieprzewidzianego sie nie stanie w ciagu godziny jesteś w stanie wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki.a tak dokladnie to gdzie sie znajduje termostat?przy pompie wody-mam racje? wystarczy tylko odkrecic oslone termostatu przykrecona na dwie sruby,wyjac stary i wlozyc nowy termostat?

 

a jak zaslepic egr i co to daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ToMiPlis

W sumie to są trzy śruby i wcześniej najlepiej spuścić płyn z chłodnicy (plastikowy korek na dole). Ja miałem już przyjemność trzy razy wyjmować termostat (w 1,6 i 1,4 jest taki sam) i zawsze wyciągałem pokrywę na zewnątrz co wiąże się z poluzowaniem opaski i zsunięciem gumowego przewodu (trochę trzeba się nawyginać bo mocno siedzi na króćcu). Można też tylko odchylić pokrywę, ale wtedy nie doczyścisz dokładnie fabrycznego silikonu. W nowym termostacie dają gumową uszczelkę, ale jej nie polecam stosować bo można sobie narobić problemów jak ja. Gdy wymieniłem pierwszy raz u siebie to pomyślałem, że z uszczelką będzie szybciej i czyściej niż z silikonem (który zaleca serwisówka od nissana). Po dokręceniu wszystko było OK, ale na drugi dzień pojawiły się krople. pomyślałem, że jeszcze trochę dociągnę śruby i się uszczelni. Niestety obudowa jest delikatna i powstało pęknięcie między śrubami od naprężenia i polał się płyn. W ten sposób miałem przyjemność ponownej zabawy w spuszczanie płynu, montaż nowej obudowy i tym razem silikonowanie, Trzy milimetry silikonu po rancie termostatu idealnie uszczelnia, a śruby wystarczy tylko lekko dociągnąć do pierwszego oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za doradztwo.a wiec musze jeszcze dokupic silikon. komplet uszczelek dostalem razem z termostatem.

usuwal juz ktos egr z almerki n15? jak to zrobic? czy po zaslepieniu bedzie wiecej palic? beda jakies problemy z silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ToMiPlis

egr to jedna nakrętka i 2 grosze kosztów :) Robiłem w 1,6 i 1,4 i skutków ubocznych nie zanotowałem. Z plusów to brak sadzy na przepustnicy, moja miała taki nagar, że się nie domykał i ssanie nie działało jak powinno. Roboty na 10 minut bo trochę się trzeba nakręcić w dwie strony dużym kluczem. Rurę odkręcałem przy kolektorze dolotowym i problemów z dostępem większych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedna sprawe...gdzie znajduje sie gniazdo diagnostyczne w almie z 1997 roku silnik 1.4?jakie tam jest to wejscie-wtyczka OBD2? I JAKI BEDZIE ODPOWIEDNI CZYTNIK KODOW BLEDOW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i rzeczywiscie wymiana jako taka nie jest trudna tylko z dostepem to jest totalna lipa!tymbardziej ze mam w tym miejscu parownik od gazu,ale sie udalo i jest teraz cieplutko. dzienks!. ktos moze kupowal interfejs diagnostyczny do almery? jaki by polecil?http://allegro.pl/show_item.php?item=2004541056-taki z allegro da rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...