trupex Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam! Jestem posiadaczem -tyrana- I 2,7 TD 1994r Mam problem z długo świecącą się kontrolką oleju. Po odpaleniu silnika świeci się: - zimą przy -17 C około 7-10 sekund - latem na zimnym silniku około 5-6 sekund - latem na rozgrzanym silniku około 3-5 sekund ( zależy jaki czas silnik był wyłączony ) Posiadaczem -tyrana- jestem od niedawna .Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na nowy ,, niby oryginalny,, zrobiłem dopiero około 8000 km ( na tacho jest 292000 km-powiedzmy) i zauważyłem że czy na świeżym oleju, czy po tym przebiegu nie ma różnicy w czasie gaszenia kontrolki. Silnik zalałem olejem MOBIL 15W40 diesel.( zalałem tym olejem, bo dostałem tanio - ale jakoś po poprzednich autach nie mam do MOBILA przekonania - może wina oleju?) Aha mam jeszcze jedno pytanie, czy mółgby ktoś napisać jakie obroty powinien mieć silnik przy prędkości 100km/h na piątym biegu? bo ja mam około 3000 obr/min. Wydaje mi się że to za dużo, tymbardziej że poprzedni właściciel wymienił skrzynię biegów i nie jestem pewien czy czegoś nie zakombinował. POZDRAWIAM ! I Z GÓRY DZIĘKUJĘ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_87 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam, Co do świecącej kontrolki oleju nie powinieneś się niczym martwić kiedy przez chwile po zapaleniu świeci(ważne że gaśnie), nie napiszę że to normalne bo chyba nie ale mam tak w swoim innym samochodzie passacie, im zimniej tym dłużej się świeci, Silnik łapie ciśnienie i wtedy kontrolka przestaje świecić. Na pewno jeśli przy-gazujesz zaraz po zapaleniu silnika to kontrolka momentalnie zgaśnie. Co do drugiego pytania nie potrafię odpowiedzieć bo mam 3.0 benz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 zmień filtr oleju, w p11 2,0td są takie z zaworem zwrotnym i bez. Na tych z zaworem gaśnie szybko, a bez trzeba długo czekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Wlasnie dostalem tanio. Do terrano jak i primery powinno sie lac do silnika olej 10W/40. Ja tez mam zalany mobil ale wlasnie 10w/40 i jest OK. Przebieg silnika -kto wie .NIc sie nie dzieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trupex Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) zmień filtr oleju, w p11 2,0td są takie z zaworem zwrotnym i bez. Na tych z zaworem gaśnie szybko, a bez trzeba długo czekać. Wszystko Ok! ale czy do TERRANO robią takie filtry oleju z zaworkiem? Pozdrawiam Edytowane 15 Lutego 2012 przez trupex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tak. sprawdzałem na stronie InterCarsu i są. Osobiście polecam knecht-a. Ja dziś wywaliłem filtrona bo zablokował przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 U mnie na 10w40 kontrolka zachowuje się identycznie. Ważne aby na wolnych obr nie zapalała się bo to już gorzej. Przy 100-ce to już już chyba jest koło 3 tysi obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trupex Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Moim zdaniem jesli swieci sie kontrolka przez dłuzszy czas latem na rozgrzanym silniku 3-5 sekund to napewno nie wina oleju czy filtra sprawa bardziej powazna albo układ korbowy juz dosc zuzyty albo pompa oleju szwankoje , miałem 2 auta terrano 2 z 2,7TDi i w obydwuch kontrolka gasła nawet przy -25 zaraz po odpaleniu , zerknołem tez u kumpla ma terrano 1 z silnikiem 2,7 TD chyba z 92r ma zalany zwykły olej mineralny i najtanszy filtr olejowy i odpalałem go przy -10 kontrolka gasła odrazu po odpaleniu co jego terrano ma przejechane ponad 400 tys km jak ktos niecofnoł wczesniej licznika Właśnie- we wszystkich moich innych autach kontrolka ciśn. oleju gasła przy rozruchu (a już mam trochę lat i aut trochę przerobiłem) i podobną sytuację miałem tylko w mercedesie 123 300D, ale to były stare dzieje. Kolega- mechanik powiedział żebym dał sobie na wstrzymanie, że w tych silnikach jest to naturalne. I tu mam dylemat, bo w -tyrana- wpompowałem trochę kasy i swojej robocizny a szkoda by było żeby padł mi teraz silnik ( a cyka naprawdę fantastycznie- oczywiście jak jest ciepły, odpalał bez problemu nawet przy -27 C). Napiszę jeszcze o średniej spalania - mój pali przy jeździe mieszanej 10-11 l na 100km przy oponach 235/65r17 tak. sprawdzałem na stronie InterCarsu i są. Osobiście polecam knecht-a. Ja dziś wywaliłem filtrona bo zablokował przepływ. Dzięki za INFO Pozdrawiam Cezary Jeszcze raz witam! AHA zapomniałem napisać, że auto jak postoi 5-10 minut - nieważne czy zima czy lato czy ciepły czy zimny kontrolka ciśn. oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szary Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 nie wiem czy pomogę ale u mnie w 2.4 benz kontrolka była git puki nie zmieniłem płynu od sprzęgła. mam przypadłość odpalania przy wciśniętym sprzęgle kontrolka się świeci puki go nie puszczę morze to też ma coś z tym wspólnego bo przy tych mrozach pedał ledwo wciskałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Jeszcze raz witam!AHA zapomniałem napisać, że auto jak postoi 5-10 minut - nieważne czy zima czy lato czy ciepły czy zimny kontrolka ciśn. oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem Pozdrawiam czyli typowy objaw, przez dłuższy postój olej z filtra i całego układu schodzi i pompa musi go spowrotem wszędzie wtłoczyć, dlatego zabiera to pare sek. jak olej jeszcze nie zejdzie, to od razu powstaje ciśnienie i kontrolka gaśnie. załóż dobry filtr i zmień olej na jakiś 10w40 i powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trupex Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam! Dzięki za podpowiedzi. Ja tez odpalam ze wciśniętym sprzęgłem - ale związek sprzęgła z ciśnieniem oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szary Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 no kapkę to głupie nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) Witam, Co do świecącej kontrolki oleju nie powinieneś się niczym martwić kiedy przez chwile po zapaleniu świeci(ważne że gaśnie), nie napiszę że to normalne bo chyba nie ale mam tak w swoim innym samochodzie passacie, im zimniej tym dłużej się świeci, Silnik łapie ciśnienie i wtedy kontrolka przestaje świecić. Na pewno jeśli przy-gazujesz zaraz po zapaleniu silnika to kontrolka momentalnie zgaśnie. Co do drugiego pytania nie potrafię odpowiedzieć bo mam 3.0 benz Mam podobnie w pick upie d22 zrobiłem tak jak radzi kolega a więc przy gazowałem zaraz po odpaleniu i teraz silnik mi dziwnie chodzi tak jakby coś przeskoczyło mógłby mi ktoś powiedzieć co się mogło stać ? Edytowane 25 Lutego 2012 przez jasiek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Mam podobnie w pick upie d22 zrobiłem tak jak radzi kolega a więc przy gazowałem zaraz po odpaleniu i teraz silnik mi dziwnie chodzi tak jakby coś przeskoczyło mógłby mi ktoś powiedzieć co się mogło stać ? no niestety, ale jeśli masz rozrząd na pasku to mógł przeskoczyć. Co się dzieje dokładnie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Przygazówka na zimnym silniku zanim prawidłowo rozprowadzi się gęsty olej nie wskazana a co dopiero na "niedosmarowanym" przez niskie ciśnienie jak mamy o tym sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) Wczoraj rozkręciłem silnik i okazało się że rozrząd się rozpadł a dokładniej ślizg i napinacz a przyczyną tego był najprawdopodobniej kiepski zamiennik który rozpadł się wcześniej a po mocnym dodaniu gazu porostu wszystko się porozpadało ponieważ auto po wymianie rozrządu zrobiło 2 tyś km. W najbliższym czasie kupie nowe części ustawie rozrząd i zobaczę czy będzie wszystko dobrze w przeciwnym razie głowica do roboty ;/ Edytowane 26 Lutego 2012 przez jasiek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrowa8783 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Witam. Mam podobny problem. W moim terrano 3,0 Di zapaliła się kontrolka oleju i nie zgasła. Samochód jest z 2007 roku to myślę że kłopotów z wyeksploatowanym silnikiem jeszcze nie ma. Wcześniej zdażło się, że kontrolka zapaliła się w czasie jazdy, ale po ponownym uruchomieniu gasła. Czy ktoś miał podobne zdarzenie? Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 zmień filtr oleju i czujnik ciśnienia. u mnie pomogło. filtr się zablokował i klops. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.