Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P11, nie działają wskaźniki, radio ...


bep

Recommended Posts

Witam,

 

Jw. dzis po wjechaniu w dziure, nagle:

*zgasło radio

*nie świecą się kilometry i zegarek, wskazówka paliwa

*nie działa oświetlenie wnętrza i bagażnika

*wskazówka prędkościomierza i obrotomierza "zawisły" tzn nawet jak stoje to pokazuje 90km/h i 2 tys obr

 

Auto odpala i jeździ normalnie.

 

Co sprawdzić?....

 

pomoże ktos? :( No bo co, jest bezpiecznik czy przkeźnikm, który odpowiada za te rzeczy? czy może gdzieś plus uciekł? tak jak mówie, stało się to nagle po wjechaniu w dziure :(

 

update,

 

po przegladnieciu bezpieczników okazało się, że spalony jest bezpiecznik oświelenia wnętrza. Przy włozeniu nowego bezpiecznika, odrazu BZYK i spalony :/ co to może być? ... :(

Link to comment
Share on other sites

jak masz bezpieczniki w kabinie kierowcy to nad bezpiecznikami masz przekaźniki ( jest tam miejsce na bodajże 3 przekaźniki ) i jeden z nich odpowiada za wszystkie wymienione przez Ciebie urządzenia elektryczne. Wg schematu to nazywa się przekaźnik wyposażenia dodatkowego i prawdopodobnie jest to pierwszy od lewej. Ponadto zajrzyj do bezpieczników przy akumulatorze i sprawdź biało-czerwone kable na plusowej klemie.

Link to comment
Share on other sites

Połączenie biało czerwonego kabla, który nasuwa się przy plusowej klemie - jest ok, już kilkanaście razy go wysuwałem tej zimy (w celu lepszego dostępu do aku, którego zabierałem do domu przy dużych mrozach).

Sprawdziałem bezpieczniki przy aku, w szczególności tez pod opisem TEIL, ale był ok.

Sprawdze jeszcze to co mówisz marlos, bo rzeczywiscie są tam niebieskie przekaźniki. Czy są to przekaźniki ogólnodostępne w sklepach czy może dedykowane akurat do Primery, i trzeba by szukać na szrotach?

Zabieram się jeszcze za przeczytanie ksiązki Heinsa, może coś wydedukuje.

 

cholender no.

Poczytałem Haynsa. Patrząc od drzwi kierowcy, pierwszy przekaźnik to zapłon, potem dmuchawa - następnie wyposażenie dodatkowe.

Z racji tego, iż niewiedziałem jak sprawdzić czy przekaźnik jest dobry, zamieniłem pierwszy i trzeci miejscami (są takie same). Gdyby ten 3 był niesprawny, samochód by odpalił a po chwili zgasł a z drugiej strony - zegary by "odżyły". Nic z tego :( wszytsko jak było tak zostało. Co jeszcze można zrobić ?:(((

Podkreślam, wszytskie bezpieczniki całe ale w momencie proby włożenia bezpiecznika oświetlenia kabiny, w momencie zostaje spalony. o_O

 

ZROBIONE :)

na przyszłość, po sprawdzeniu wszytskich bezpieczników i przekaźników zaczełem odłączać po kolei odbiorniki które podłączone są do przekaźnika wyposażenia dodatkowego. Zaczełem od oświetlenia nóg kierowcy, oświetlenie nad głową, następnie oświetlenie główne wnętrza. Po odłączeniu podsufitki wszytstko wróciło do normy :)Gdzieś tam było spięcie.

Link to comment
Share on other sites

........... "Zacząłem od oświetlenia nóg kierowcy..."

 

Że tak spytam.. gdzie to masz?

Link to comment
Share on other sites

Dołożone z forda mondeo. W połowie szerokości nad nogami kierowcy i pasażera

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...