banan148 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem primery P11 2.0 TD. Od pewnego czasu zauważyłem dziwne objawy w mojej primerce tzn. gdy auto było zimne to nawet w największe mrozy paliło na dotyk,natomiast gdy tylko się zagrzało trzeba było trochę pokręcić zanim motor zaskoczył,a do tego zaczeły mi falować obroty tzn. jak jadę i wcisnę sprzęgło nie wyrzucając na luz to obroty zamiast spaść to utrzymują się w granicach 1500. Dzieje się tak tylko przy wrzuconym biegu. W związku z tym postanowiłem dziś zrobić diagnostykę metodą na spinacz. I tu pojawił się problem bo kontrolka wymrygała kod 144 tzn 14 długich błysków i 4 krótkie. Czy ktoś wie co to za błąd? I co może być przyczyną moich problemów z traktorkiem/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 który rok i jakie gniazdo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Najpierw sprobuj wykasowac ten blad . Po drugie -tylko wyskoczyl ten blad 144 czy jeszcze inny np 18 . Jesli sie nie da wykasowac tego 144 to trzeba zeby elektryk spojrzal na immobiliser. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Błąd immobilisera (podobno) Jak silnik zgaśnie z winy nastawnika to najczęściej się on pokazuje. Tak jak pisze Krzysiek, najczęściej występuje on z 18 lub 98 Poczytaj tematy z FAQ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan148 Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) Gniazdo prostokątne a rok 1997. Tylko ten błąd wybłyskał i dało się go skasować. Nie wiem czy błąd powrócił jutro to sprawdzę. Czy ten nastawnik może mieć wpływ na te obroty i na ciężkie zapalanie na ciepłym silniku? Czyli rozumiem że nastawnik trzeba by było wyczyścić? Edytowane 28 Lutego 2012 przez banan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 może mieć wpływ, trzeba go wyczyścić lub podmienić na inny, np z golfa lub bmw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Przy nastawniku wyskoczy błąd 18 Jeśli jakiś błąd się pojawi to automatycznie zapali się lampka check engine (ta z sybolem silnika) Twój problem najprawdopodobniej leży po stronie nastawnika, ale równie dobrze może to być źle ustawiony rozrząd, zły kąt wtrysku, problem z pompą, problem z akceleratorem (elektrycznym pedałem gazu). Nie można powiedzieć jednoznacznie to i już. Trzeba przejrzeć i wykluczać kolejne przypadki. Jeśli pojawi się check to odczytaj błąd i będziesz miał sprawę jasną. Twoje gniazdo to OBD 1 i jak się nie mylę to posiadasz osprzęt BOSCHa tak że nastawnik z golfa czy BMW będzie pasował, ale będziesz musiał przerobić wtyczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jorgus43 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 witam wyskoczył mi błąd 18 czyli mam walnięty nastawnik?? co mam z nim zrobić i jeśli wyszyścić to gdzie jestem spod zgorzelca , ratujcie jakimiś namiarami z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 prosze zebys najpierw skasowal blad . Byc moze to jednorazowa sprawa. jesli ponownie powroci to napierw wyczysc to sitko ktore jest w kroccu paliwowym doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. Od filtra paliwa idzie przewod do pompy wtryskowej . na koncu tego przewwodu jest krociec przykrecony do pompy wtryskowej . W tym kroccu jest wlasnie to sitko. Musi byc czyste. MOze zatankowales ostatnio jakies trefne paliwo. Wlej takze do paliwa srodka do czyszczenia wtryskiwaczy do diesla . Byc moze pomoze jesli jest niewielkie zabrudzenie . Jesli to nie pomoze to wtedy jakis pompiarz bedzie musial sie zajac nastwnikiem. Jesli zdradzisz slodka tajemnice jaki masz osprzet silnika to wtedy bedziemy doradzac dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Jet temat w Faq "gaśnie silnik gdy szybko zdejmę nogę z gazu" http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/ Tam masz opis GAWY jak się czyści. Możesz spróbować na początku zrobić płukankę mieszaniną ropy z syntetycznym olejem do dwusuwów, ale najlepiej to jednak go zdjąć i wyropować, a i przy okazji zdjęcia nastawnika dotrzeć suwak w pompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Andrzej. Pewnie ze moze wyczyscic . Zalezy jak ma pompe . Czy zexela czy BOsch. Jesli BOsch to znowu bedzie szukal klucza do tej trojkatnej sruby, bo w zexelu sa chyba wszystkie jednakowe. Kolega wie ze ewentualnie trzeba wyczyscic nastwanik ale pyta gdzie wiec chyba sam sie nie bedzie za to bral. Z drugiej strony to niewiele osob decyduje sie na czyszczenie samemu. Jak sie czyta opis to wydaje sie to takie latwe ale jak przychodzi to robic to albo pompiarz albo wymiana nastawnika(jesli pompa Bosch). Na poczatek tak jak piszesz niech da do ropy troche mixolu . Moze pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jorgus43 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 pompe mam boscha, a spróbuje dolac miksolu i sprawdze te sitko dzięki chłopaki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Tą płukankę to robisz tak że do butelki litrowej wlewasz mieszankę ropy z olejem 2T semisynthetic z Orlenu http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToB2gbzwyuftM8J8IcdUHW9JO5zehJkuybvmDsSWPNPB18WsnU Nie pamiętam proporcji, poszukaj w tamtym linku Z kroćców zasilającego i powrotu pompy dajesz do butelki wężyki chyba 6 i 8 mm (zwykły igelit) Na początku będziesz musiał trochę pokręcić rozrusznikiem aby zassało paliwo z butelki. Trzymasz tak na wolnych aż się wszystko wypali Jak już jesteśmy przy paliwie, to jeszcze spuść zawartość filtra paliwa. Masz tam u dołu niego wężyk przymocowany do zaworka. Podstaw słoik czy puszkę i popuść (nie odkręcaj) zaworek. Po spuszczeniu i zakręceniu popracuj pompką na filtrze aż zrobi się twarda. Co do klucza do nastawnika to można dorobić. Mi się nie chciało i kupiłem końcówkę za 20 zeta, a teraz leży gdzieś w szpargałach i raczej się nie przyda bo Nismo służy za dawcę i materiał na żyletki w Przeworsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.