Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tarcie przy hamowaniu


Gość przemcio_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemcio_s

Mam takie pytanie. Od strony pasarzera z tyłu podczas hamowania słychać tarcie tak jakby hamulce byłu zużyte. Oczywiście byłem w warsztacie, mechanik obejżał i stwierdził iż nie są zurzyte. Sprawdzałem na zegarach i także wszystko ok. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem gdzie hałasowały hamulce. Przypomina to jakby metal tarł o meta ale zużyte nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawach klocki musza sie ulozyc.. u mnie po wymianie klockow cos stukalo na zakretach, po zrobieniu 200km ucichlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemcio_s

Tak ja wiem tylko mechanik nic nie wymieniał bo stwierdził, że nie ma sensu bo zużycia nie widzi, przeczyścił je tylko i złożył jak było. Wziął 20zł za fatygę i tyle, sprawdził przód i tył. Również na zegarach pokazało, że wszystko ok ale dalej słychać dziwne chrobotanie z tyłu od pasażera i nie wiem co to. Czy wymieniać skoro mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby w koszta się ładować? Dziwne to trochę. Jak je złożył to jakiś czas był spokój a teraz znowu to samo się dzieje. W sumie nigdy nie sprawiał mi ten nissan kłopotów jakiś specjalnych. No jedynie potencjometr gazu nieco już wykazuje zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzedniej primerze miałem ten sam objaw, okazało się że sprężyna od ręcznego ocierała o bęben widać to tylko od środka bębna. Ale ja miałem z tyłu hamulce bębnowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz z tyłu tarcze? Jeżeli tak to one są winne, u mnie było to samo, od strony koła była w miarę, a z drugiej strony była totalnie poturbowana, aż poodpadała powłoka cierna, po wymianie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemcio_s

nie z tyły bębnowe mam, po rozmontowaniu okazało się, że zużycie nie jest na tyle duże aby było trzeba wymienić je, przynajmniej tak powiedział mechanik no bo w sumie mógł mnie naciągnąć na koszta a tego nie zrobił, sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

 

ogólnie szukaj w środku bębna jakiś świeżych otarć, jak znajdziesz to spójrz co z mechanizmu hamulcowego w środku może obcierać. U mnie na sprężynie prawie widać nie było a dojrzałem na bębnie a dokładniej jedna ze szpilek musiała trochę wystawać i ona była starta a sprężyna ponieważ jest z twardszego metalu była prawie nie ruszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

skoro masz bębny to musi ukosować gdzieś szczęki, że ociera, albo bęben trze o tył obudowy, nic innego nie znajdziesz, trzeba to dobrze obejżeć, mechanik zdjal zapewne bębny i zobaczył okładziny ze sa i tyle trzeba sie przyjrzeć, skoro dzieje się to przy hamowaniu to musi coś ukosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...