skypablo Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 ALMERA 2.0D [N15] Witam, Nurtuje mnie pytanie w sprawie poziomu baku paliwa w moim aucie. Nie wiem ile tak na prawdę jest do pełna i w którym momencie zapala się kontrolka rezerwy. Ostatnio wskaźnik spadł mi na czerwoną kreskę, kontrolka nic się nie zapaliła. Na stacji do pełna "pod kurek" zalałem 47l. Czy to możliwe, że bak ma 60l (wg. wskazań instrukcji producenta) i miał jeszcze ok.13l w baku?? Czy raczej 55l i kontrolka zapala się przy 5l?? Kwestia też tego typu co ile litrów jest podział sektorowy na wskaźniku tablicy rozdzielczej? I czy możliwe jest aby wskazówka spadła poniżej czerwonej kreski i dopiero zassała z rezerwy? Pytam ponieważ jak spojrzymy na wskaźnik temperatury to przy zimnym silniku wskazówka opada ponieżej stanu... Poziom oleju w silniku Posiadam na bagnecie taką kratownice i do jakiego momentu na zimnym silniku jest max poziomy oleju a w którym momencie min...?? Czy pokrycie całej kratownicy jest oznaczeniem max poziomu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l. Nigdy pod korek nie udało mi się zalać więcej, niż 46l (a raz miałem przypadek, że już silnik się dławił z powodu braku paliwa). Rezerwa, gdy zaczyna migać, teoretycznie auto powinno przejechać jeszcze ~70km. Na bagnecie ta kratownica to nic innego, jak podziałka od ilości oleju. Poziom max do górna krawędź kratownicy, poziom min to dolna. Olej powinien być między minimum a maximum, osobiście mogę doradzić, że lepiej trzymać poziom nie mniejszy, niż 3/4 kratownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hape222 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l. Nigdy pod korek nie udało mi się zalać więcej, niż 46l (a raz miałem przypadek, że już silnik się dławił z powodu braku paliwa). Rezerwa, gdy zaczyna migać, teoretycznie auto powinno przejechać jeszcze ~70km. Na bagnecie ta kratownica to nic innego, jak podziałka od ilości oleju. Poziom max do górna krawędź kratownicy, poziom min to dolna. Olej powinien być między minimum a maximum, osobiście mogę doradzić, że lepiej trzymać poziom nie mniejszy, niż 3/4 kratownicy. mam n15 2.0D i n15 1.4 - w dieslu kontrolka zaczyna się świecić gdy jeszcze nie dochodzi do czerwonej kreski wskazówka (na trasie 790km) , przejeżdżam od momentu zaświecenia kolejne 40km, jadę na stacje, tankowanie do 1go odbicia -> 46litrow w 1.4 benzin (100%trasa, warszawa ->szczecin, A2 około 120km/h nie przekraczałem) -> wskazówka spada poniżej czerwonej kreski, dopiero zaczyna świecić, na liczniku równe 800km, jadę na stacje, tankowanie do 1go odbicia -> 46litrow wskaźniki nie muszą działać liniowo i tak dobrze ze działają, bo czasami to pada w n15, jednak.. jakie baki maja almery n15?? chyba wezmę kiedyś 5litrow do bagażnika paliwka i zaciągnę do końca z baku (nie zdrowe;/), bo sugerowane producenta 55l pojemności bak chyba nie ma tak btw. na trasie lepiej jeździ się 1.4 benzyna, tyle samo pali, a przyspieszenie nie ma porównania do 2.0D, w mieście już widać przewagę diesla odnośnie spalania, diesel lepiej się trzyma drogi i lepiej tłumi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Jak chcesz robić jazdę "do zera" to wrzuć do bagażnika też filtr paliwa - u mnie po jednorazowym takim wyczynie filtr był do wymiany Gdy go odkręciłem to w środku był gęsty syf, coś jak błoto. Silnik nie chciał się wkręcić wyżej, niż na 3000 obrotów. N15 z dieslem na szybkie trasy (mam na myśli jazdę z prędkościami 150 - 160km/h) się nie nadaje. Pomijam to, że głośno w środku, mocy brakuje, to przy takiej jeździe spalanie drastycznie rośnie. Ale za to jazda trasą, nie przekraczając "stówki" to jest raj dla eco-drivingowców. W moim przypadku trasa Łódź - Wędrzyn - Łódź (w sumie 850km, ominięcie autostrad) przejechana na jednym tankowaniu. Klima włączona non stop, na pokładzie 3 osoby i sporo bagażu. Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej. Spodziewałem się czegoś w granicach ponad 6l, ze względu na klimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hape222 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Jak chcesz robić jazdę "do zera" to wrzuć do bagażnika też filtr paliwa - u mnie po jednorazowym takim wyczynie filtr był do wymiany Gdy go odkręciłem to w środku był gęsty syf, coś jak błoto. Silnik nie chciał się wkręcić wyżej, niż na 3000 obrotów. N15 z dieslem na szybkie trasy (mam na myśli jazdę z prędkościami 150 - 160km/h) się nie nadaje. Pomijam to, że głośno w środku, mocy brakuje, to przy takiej jeździe spalanie drastycznie rośnie. Ale za to jazda trasą, nie przekraczając "stówki" to jest raj dla eco-drivingowców. W moim przypadku trasa Łódź - Wędrzyn - Łódź (w sumie 850km, ominięcie autostrad) przejechana na jednym tankowaniu. Klima włączona non stop, na pokładzie 3 osoby i sporo bagażu. Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej. Spodziewałem się czegoś w granicach ponad 6l, ze względu na klimę. ostatnio pojeździłem trochę octavia 1.9tdi 90km (10latek, 250k km) te same trasy co swoja n15 2.0D, prędkość podobna, ok 100-110 i spalanie wyszło takie samo 5,5l/h, jednak w octavii ten silnik ma naprawdę kopa jak jest potrzebny (porównując 2.0D w n15) fajna almera bez turbo, nie trzeba pamiętać o turbinie, nie ma się co popsuć, jednak przyjemność przyspieszania w octavii jest, w nysie nie bardzo.. pozdrawiam i sory ze nie na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skypablo Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l. Właśnie ciekawa sprawa, czyli producent ściemnia pisząc w książce obsługowej że ma 60l na baku? spalanie wyszło takie samo 5,5l/h, To bardzo ładnie, mnie się wydaję że mam większe... A jak w cyklu typowo miejskim Wam to wychodzi? Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej Co do tego paliwa to czytałem różne opinie? Ponoć po taki jednym tankowaniu filtr paliwa do wymiany....?? Także nie można zalewać do pełna tego BIO tylko 1/3 max do reszty ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Jedyne przeciwwskazanie dla BIO to temperatury poniżej -5st lub auta na wtrysku CR Najwięcej to mają do powiedzenia ci, co nigdy tego nie zatankowali W zeszłym roku od kwietnia do października jeździłem na bio, bo było sporo tańsze od ON i w takiej samej cenie, co olej opałowy, a potrzebowałem faktur za paliwo. Moje roczne przebiegi to ~40tys. km. Jak filtr paliwa zmieniałem 2 razy w roku, tak podczas jazdy na bio też go zmieniałem 2 razy w roku (wiosną i jakoś w listopadzie na zimę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Kiedys swoją almerką 2.0 d zrobiłem na rezerwie 120 km i jadąc na stacje zaczeła szarpac.Zatankowałem do pełna i wyszło cos koło 52-53 litrów.U mnie wskazówka z ego co pamiętam to opada poniżej czerwonej skali i dopiero załancza sie kontrolka rezerwy. KIEDYS SWOJĄ ALMERKĄ 2.0 D przejechałem na rezerwie 120 km i jadąc na stacje zaczeła przerywac.Zatankowałem do pełna cos koło 52-53 litrow.U mnie wskazówka spada ponizej czerwonej kreski i dopiero zapala sie kontrolka rezerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Mam pytanko jeśli chodzi o n15 1.4 benz. A dokładnie o wskaźnik paliwa,a dokładnie czy silnik się gasi to wskazówka paliwa opada na dól czy jest na wysokości ile jest paliwa ? Bo mam tak w n15 że jak się dolewa paliwo to wskaźnik się podnosi ale po zgaszeniu silnika wskazówka zostaje na wysokości . Jeśli powinna być na dole bo tak mam w swojej p11 td i normalnie opada to gdzie może być przyczyna w pompce w zbiorniku w benz czy w inny powód takiego stanu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Powinna zostać na swoim położeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koks Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja mam alme n15 1.4Pb i rezerwy nie mialem wlozylem zarowke bo nie bylo i tez nic dopiero jak wlozylem diodowa to caly czas sie swiecilai tak samo jest u mojego znajomego;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszCiaglo Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Mam pytanko jeśli chodzi o n15 1.4 benz. A dokładnie o wskaźnik paliwa,a dokładnie czy silnik się gasi to wskazówka paliwa opada na dól czy jest na wysokości ile jest paliwa ? Bo mam tak w n15 że jak się dolewa paliwo to wskaźnik się podnosi ale po zgaszeniu silnika wskazówka zostaje na wysokości . Jeśli powinna być na dole bo tak mam w swojej p11 td i normalnie opada to gdzie może być przyczyna w pompce w zbiorniku w benz czy w inny powód takiego stanu ? w mojej wskazuwka tez nie opadalo widocznie tak ma byc , pozatym jak zalalem pod korek to srednio po ujechaniu 100km skazowla drgnela w dól a wczesniej byla wyzej ponad kreseczka max Ja mam alme n15 1.4Pb i rezerwy nie mialem wlozylem zarowke bo nie bylo i tez nic dopiero jak wlozylem diodowa to caly czas sie swiecilai tak samo jest u mojego znajomego;) u mnie sie zaswieca ale na naprawde niskim poziomie paliwa lub przy jezdzie pod gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koks Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 A u mnie caly czas;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.