Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyważanie kół z za dużym otworem centralnym.


cinek200
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Przy prędkości ponad 80km/h drga mi kierownica, na felgach nie mam założonych żadnych odważników więc zdecydowałem że należy koła wyważyć, udałem się do wulkanizacji i tam mi powiedzieli że nie ma sensu wyważać bo otwór centralny w moich felgach jest większy od średnicy piasty(szczelina ok. 3mm) i wyważanie nic nie da, zaproponowali mi nissanowskie felgi za 150zł, felg nie wziąłem ani nie wyważyli mi kół, czy w wulkanizacji mieli rację, czy poprostu chcieli mnie naciągnąć na zakup nowych felg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa pierscienie centrujace do otworow do felg. CO prawda scianka bedzie 1,5 mm ale sa do dostania . jesli nie dostaniesz to daj tokarzowi to CI wytoczy. Widocznie nie mieli takich i zaproponowali nowe felgi. To jesli felgi aluminiowe . Natomiast jesli chodzi o stalowe to to jesli nie sa orginalne to wymiana na inne . Ta cena to za sztuke czy za komplet 4 sztuk. Jesli za komplet to ja bym bral nawet sam. jaki otwor centrujacy to znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

 

Ja nie pytalem o pierścienie, przeczytaj dokładnie moje pytanie. Chodzi o to ze jeśli mam za duży otwór centralny to czy rzeczywiste wyważenie kol nie ma sensu? Bo wydaje mi sie ze to jest bez różnicy i wyważenie kol w moim przypadku by pomogło gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedz do innego wulkanizatora i niech wyważy koła, jesli na twój nos to pomoże,

jak drgania mina, to ok, jesli nie to załuż kola np letnie i sprawdz czy na nich masz bicie, bo może się okazac ze to nie wina źle wyważonych kół tylko czegoś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie wyważeniem, ale pierścienie powinny być. Jeśli masz za duży otwór centralny to nawet mimo dobrego wyważenia może być bicie bez pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komorokoro

jak pisze kolega wyżej

 

wywazenie to jedno ale nic nie da gdy felga bedzie "latać"

 

gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby

 

kiedyś też tak myslałem a po wymianie felg na ori miałem inny samochód

 

:dribble: jesli tak sądzisz jedz gdzieś wyważyć poprostu niech nie wnikaja i jezdzij

 

 

 

 

nawiązując do sedna pytania

jesli chcieli sprzedać felgi o odpowiednim otworze to mieli na uwadze komfort jazdy

Edytowane przez komorokoro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedys ten problem kupiłem alusy z zbyt dużym otworem centrującym pierścienie centrujące założyłem na przód auta a na tył nie mogłem dostać jak jechalem powoli to bylo ok a jak okolo 110 to auto wpadało w takie drgania że kierunki same sie włączały

po założeniu pierścieni centrujących bylo ok więc mieli racje w wulkanizacji ale sam oceń koła miałem elegancko wyważone

pozdrawiam kmiart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz piescieni centrujących są jeszcze śruby, którymi mocuje się koło jak są dobrze przykręcane (co druga po przekątnej powolne dokręcanie) to wycentruja koło jesli po wyważeniu i wycentrowaniu pierścieniami koła nadal lata sprawdź ciśnienie jak nadal drga czas obejżeć zawieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, wyważyć może i się da, ale pierścienie muszą być, bo wystarczy, że pieprzeniesz w dziurę, nierówne łączenie asfaltu (próg) przy hamowaniu i obciążenie chwilowe na śrubach/szpilkach może być takie, że je zetnie i pogubisz koła. Oszczędzać 60zł na pierścienie i ryzykować własne bezpieczeństwo - no przepraszam, ale ja tego nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam ten sam problem ale to wedłóg mnie wina opon bo na pirelkach(lato) było ok po zmianie na zime też ok ale teraz po zmianie na lato kontinental mam drgania kierownicy dystansy mam i nic nie dało.ale warto pojechać na wulkanizacje może coś poradzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...