cinek200 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Cześć, Przy prędkości ponad 80km/h drga mi kierownica, na felgach nie mam założonych żadnych odważników więc zdecydowałem że należy koła wyważyć, udałem się do wulkanizacji i tam mi powiedzieli że nie ma sensu wyważać bo otwór centralny w moich felgach jest większy od średnicy piasty(szczelina ok. 3mm) i wyważanie nic nie da, zaproponowali mi nissanowskie felgi za 150zł, felg nie wziąłem ani nie wyważyli mi kół, czy w wulkanizacji mieli rację, czy poprostu chcieli mnie naciągnąć na zakup nowych felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Sa pierscienie centrujace do otworow do felg. CO prawda scianka bedzie 1,5 mm ale sa do dostania . jesli nie dostaniesz to daj tokarzowi to CI wytoczy. Widocznie nie mieli takich i zaproponowali nowe felgi. To jesli felgi aluminiowe . Natomiast jesli chodzi o stalowe to to jesli nie sa orginalne to wymiana na inne . Ta cena to za sztuke czy za komplet 4 sztuk. Jesli za komplet to ja bym bral nawet sam. jaki otwor centrujacy to znajdziesz na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 @UP Ja nie pytalem o pierścienie, przeczytaj dokładnie moje pytanie. Chodzi o to ze jeśli mam za duży otwór centralny to czy rzeczywiste wyważenie kol nie ma sensu? Bo wydaje mi sie ze to jest bez różnicy i wyważenie kol w moim przypadku by pomogło gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Pojedz do innego wulkanizatora i niech wyważy koła, jesli na twój nos to pomoże, jak drgania mina, to ok, jesli nie to załuż kola np letnie i sprawdz czy na nich masz bicie, bo może się okazac ze to nie wina źle wyważonych kół tylko czegoś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Wyważenie wyważeniem, ale pierścienie powinny być. Jeśli masz za duży otwór centralny to nawet mimo dobrego wyważenia może być bicie bez pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komorokoro Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 (edytowane) jak pisze kolega wyżej wywazenie to jedno ale nic nie da gdy felga bedzie "latać" gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby kiedyś też tak myslałem a po wymianie felg na ori miałem inny samochód jesli tak sądzisz jedz gdzieś wyważyć poprostu niech nie wnikaja i jezdzij nawiązując do sedna pytania jesli chcieli sprzedać felgi o odpowiednim otworze to mieli na uwadze komfort jazdy Edytowane 11 Marca 2012 przez komorokoro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmiart Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Miałem kiedys ten problem kupiłem alusy z zbyt dużym otworem centrującym pierścienie centrujące założyłem na przód auta a na tył nie mogłem dostać jak jechalem powoli to bylo ok a jak okolo 110 to auto wpadało w takie drgania że kierunki same sie włączały po założeniu pierścieni centrujących bylo ok więc mieli racje w wulkanizacji ale sam oceń koła miałem elegancko wyważone pozdrawiam kmiart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 oprócz piescieni centrujących są jeszcze śruby, którymi mocuje się koło jak są dobrze przykręcane (co druga po przekątnej powolne dokręcanie) to wycentruja koło jesli po wyważeniu i wycentrowaniu pierścieniami koła nadal lata sprawdź ciśnienie jak nadal drga czas obejżeć zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Wszystko fajnie, wyważyć może i się da, ale pierścienie muszą być, bo wystarczy, że pieprzeniesz w dziurę, nierówne łączenie asfaltu (próg) przy hamowaniu i obciążenie chwilowe na śrubach/szpilkach może być takie, że je zetnie i pogubisz koła. Oszczędzać 60zł na pierścienie i ryzykować własne bezpieczeństwo - no przepraszam, ale ja tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Wpaść w dziurę na naszych nie jest trudno. Pierścienie kosztują niecałe 30 zł http://allegro.pl/pierscienie-centrujace-dystansowe-nie-chinskie-i2208996711.html. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 O bezpieczeństwie nie dyskutuje się Wybór należy do Ciebie jak zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komi-79 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 ja mam ten sam problem ale to wedłóg mnie wina opon bo na pirelkach(lato) było ok po zmianie na zime też ok ale teraz po zmianie na lato kontinental mam drgania kierownicy dystansy mam i nic nie dało.ale warto pojechać na wulkanizacje może coś poradzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.