dawid1 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Witam Zaświecił się Check i odczytałem PCMSCAN-em P0217. Sprawdziłem płyn chłodniczy w wyrównawczym i jest w połowie MIN - MAX. Co jest przyczyną tego błędu? Co jeszcze sprawdzić? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Moze uda CI sie zczytac blad na zworke. U mnie sie swieci check i nie da sie odczytac bledu na zworke ani go skasowac. Na Carmanie wychodzi ze nastawnik i blad ecm 10 . jest u elektryka niech go meczy. Moze to byc ze jest duza temp. powietrza zasysanego i jest taki blad. Moze to byc od zaworu egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Zworką sprawdzałem i wyświetla błąd 87 (który się za mną ciągnie od dawna) dla tego zakupiłem LM-a żeby mieć porównanie. A gdzie znajdę czujnik powietrza zasysanego czy to będzie przepływomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Tak trzeba by bylo podejrzec jak pracuje przeplywomierz . Czy stabilnie . Poza tym to nawet Carman (polecaja jak nie ma consulta ) pokazuje ze u mnie jest intercoller ,to ja bym za bardzo nie wierzyl w ten blad . Na forum terrano kolega pisal ze pokazalo mu ze mial temperature powietrza zasysanego 217 stopni i zaslepil zawor egr i pomoglo. Co do bledu 87 to moze powymieniaj to styczniki te dwa przy pedale hamulca bo pisales ze potencjometr gazu czysciles. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Już chyba wiem o co chodzi. Ostatnio jak podłączałem komputer to chciałem wywołać jakiś błąd i odpiąłem przepływomierz i zapaliłem silnik i o dziwo lampka check nie świeciła ale autem nie jechałem tylko stało w garażu. Dopiero po 3 chyba albo 4 dniach się zapaliła z tym błędem. Czyżby komputer miał takie opóźnienie ? W każdym razie dolałem wczoraj 100 ml płynu chłodniczego skasowałem błąd i dzisiaj już nie świeci. A te styczniki to czyściłem i sprawdzałem są dobre i raczej temp. silnika nie ma na nie wpływu bo pedał zacinał się tylko na ciepłym silniku. Przymierzam się w najbliższym czasie posprawdzać i przeczyścić dobrym środkiem wszystkie konektory które dochodzą do ECM, może wtedy nie będą wyskakiwały dziwne błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Co do tych stycznikow to masz racje Temp silnika nie ma na nich zadnego wplywu. . na drugi raz nie potrzebnie nie wywoluj bledow ot tak sobie . U mnie tez sie dziwne rzeczy dzieja . nawet jak sciagnalem wtyczke z wtryskiwacza sterujacego i nie zapalalem silnika . zalozylem i po odpaleniu blad. A nie powinno byc. U mnie chyba bedzie cos z ecu . Jutro bede wiedzial czy do wymiany . . A stycznik od pedalu gazu tez sprawdzalaes. jest na forum jak zmierzyc opory tego stycznika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Stycznik sprawdzałem jest w porządku a pedał gazu się sam naprawił już się nie zacina ale sytuacja była dziwna pojechałem na warsztat i podłączyli do komputera i odpalili silnik. Normalnie powinien nie działać pedał jak wcześniej a tu nagle silnik sam sobie dodał lekko gazu i się naprawiło. Stwierdzili że to był nastawnik i się odblokował. Normalnie nie mogłem uwierzyć. A co z Twoim komputerem i dla czego "do wymiany" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Strasznie mi przeplywka oscyluje tzn. napiecie skacze. Wywala tez blad ECM10. Zanalazlem w manualu terrano ze to u nas blad nr 82.Dziwne jest to ze jest slabe cisnienie doladowania a nie wywala bledu. Elektryk ma to wszystko sprawdzic i jesli bedzie mial to ma wymienic ten czujnik cisnienia atmosferycznego ktory jest w komputerze. Jutro wszystko bede wiedzial. W ciagu dwoch lat dwie przeplywki wymienione i nowe dpokazywaly troche ponad 1,9 V. Bylo to dla mnie dziwne ze nawet BOscha pokazywala nowa 1,95-1,97 V Najgorsze ze turbo tez do remontu(luz na wirniku ) . I jeszce koncowki do wymiany (500zl razem z robota ) .jak beda jakies niespodzianiki to jutro napisze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Ważne żeby elektryk był dobry i naprawił co trzeba a z tym czujnikiem cisn. atm. w kompie to dziwne muszę się popytać - mam znajomego ale dam znać. pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Bylem dzisiaj na dwoch komputerach i wyszlo zero bledow a kontrolka swiecila . jak wracalem od brata raz zgasla i sie znowu zaswiecila . PO jakims czasie zgasla sama i na razie spokoj. Zobaczymy jak dlugo. Czujnik w komputerze dobry. Mam jego zdjecie bo mi zrobil elekryk. Mam tez zdjecie gdzie mam zapisany numer boschowski komputera . Jak jeszcze raz pojawi sie check to sciagne klemy na cala noc . Mam nadzieje ze sie komputer odwiesil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 A komputer rozbierali oglądali płytkę - pewnie tak bo czujnik racze w środku. Mógłbyś wrzucić to zdjęcie czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Komputer byl Dawid rozbierany . ten czujnik to z napisem Motorola . Powiekszysz sobie to zdjecie Strasznie daleko odeszlismy od tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Zgadza się trochę daleko... ale potwierdziłeś że błędy które wywala ecu (odczytując metodą na zworkę lub PCMSCANEM) nie do końca są wiarygodne - no chyba że silnik się dziwnie zachowuje Ale jak silnik pracuje dobrze a ecu wywala błąd to coś jest nie tak z ecu Może ktoś wie jak sprawdzić ecu ? Co prawda w manualu jest taki rozdział ale trzeba mieć CONSULTA II i tu jest problem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Czesc .Tak podejrzewam ze chyba sie ecu odblokowalo. Cos musialo go zablokowac. Tyko nie wiem co. Metoda na zworke jest bardzo dobra z tym ze nie podejrzysz jakie ma parametry element przcujacy na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 A udało Ci się zrobić diagnostykę na zworkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Wiele razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Dziś znowu wywaliło błąd Sprawdziłem zworką i jak zwykle 8 - długich i 7 - krótkich, nie kasowałem tylko podłączyłem laptopa z LM-em, odpaliłem silnik i odczytuję a tu temperatura powietrza zasysanego - 215 stopni ??? Silnik pracuje dobrze, równo. Sprawdziłem miernikiem przepływomierz na jałowym i pokazuje 1,75V ~1,89V. Po chwili sprawdzam jeszcze raz (silnik pracuje) 1,0 V Czyli padła przepływka Nasuwa się pytanie jak jutro będzie się zachowywał silnik ? I gdzie kupić wkładkę ? Nie mam zamiaru kupować nowej mam inne wydatki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Mysle ze nie bedziesz mial wyboru. Dwa lata temu za sama wkladke do boscha wolali oklo 200zl a cala kosztowala chyba 240 zl. Mozesz kupic tansza przeplywke (ja kupilem za 150 zl ) ale po roku padla . Musisz popytac po hurtowniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 odpaliłem silnik i odczytuję a tu temperatura powietrza zasysanego - 215 stopni ??? A może sam termistor padł próbowałeś zmierzyć oporność? U mnie na zimnym i na rozgrzanym wychodzi - 5,50 kOhma, a mie mam ELM,a żeby sprawdzić czy nie ma błędu temperatury a na zworkę u mnie nie działa. Check mi sięświeci ale to katalizator, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Nie stety nie mam termistora mam 4 przewody ale sprawdzę jeszcze raz... Przed chwilą sprawdziłem, silnik trochę ostygł, odpaliłem i pokazuje 1,72 ~ 1,95 V i cały czas nie stabilnie czyli lipa, ciekawe co będzie jutro podczas jazdy do pracy. Zobaczę i dam znać pozdrawiam Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę czujnik temp. powietrza zasysanego skoro nie mam go (termistora) w przepływomierzu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Dawid a skad wiesz ze nie masz termistora w przeplywce . czy odkrecales wklad i patrzyles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Odkręcałem wkład i jest miejsce na termistor ale widocznie u mnie nie ma go być, może czujnik temperatury powietrza zasysanego jest w innym miejscu? Ktoś chyba kiedyś o tym pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Pisało o tym Dino w http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-p11-sr20de-przeplywomierz/page__st__20 post 27 a szczegółowiej to już chyba do niego napisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Dzięki ale sprawdzałem i niestety nie mam czujnika pod filtrem powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.