Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne piski w kole


efej1
 Share

Recommended Posts

Dzis jadac uslzszalem dziwne pisk,pisk,pisk itd.w lewym przednim kole. ale po lekkim nacisnieciu hamulca ustaje,i nie jest to kamien w oponie, podnioslem auto i krecilem kolem i nie moge tego zdiagnozowac wszelkie porady mile widziane

Link to comment
Share on other sites

WITAM

 

Tez kiedys miałem coś podobnego. Potraktorałem klocek i zacisk smarem w spray i do dzisiaj cisza a to juz ponad rok.

Edited by darek101120
Link to comment
Share on other sites

WITAM

 

Tez kiedys miałem coś podobnego. Potraktorałem klocek i zacisk smarem w spray i do dzisiaj cisza a to juz ponad rok.

ok na to nie wpadlem a juz znowu zaczalem grzebac prz kole ,jutro wyprobuje twoj sposob,dzieki
Link to comment
Share on other sites

Klocki mogą się kończyć i wysunięty tłok nie wraca. Oczyść zacisk i przesmaruj tłok, a jak trzeba to wymień tez klocki. Sprawdź blachy osłaniające tarcze, czy przypadkiem nie wisi tam jakiś strup z rdzy i nie ociera o tarczę. Jeśli to tylne koła piszczą to po za zaciskiem sprawdż linkę od ręcznego

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcą - klocki sie kończą. Sprawdź tez tarcze przed wymianą klocków jeżeli mają poniżej 20mm grubości to do wymiany razem z klockami.

Edited by DAX85
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcą - klocki sie kończą. Sprawdź tez tarcze przed wymianą klocków jeżeli mają poniżej 20mm grubości to do wymiany razem z klockami.

pozostale rzeczy sprawdze ,i nasmaruje , a co do klockow to maja przejechane 2tyś. wiec jest ok w tej materii,dzięki za inf.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Miałem to samo u siebie , nie potrafiłem dojść do tego co tam piszczy przez ponad 2 miesiące. Klocki nowe , tarcze nowe , wszystko czysto , zero brudu. Okazalo się że klocek jest za długi !! !! !! i nie chodzi swobodnie w zacisku , a sie zaciera tak ze nie mozna było klocka wyjąć a jedynie go wybić z zacisku , klocki firmy TRW !! na szlifierce go podpiłowałem i od tamtego momentu spokój...

Link to comment
Share on other sites

Klocki mogą się kończyć i wysunięty tłok nie wraca. Oczyść zacisk i przesmaruj tłok, a jak trzeba to wymień tez klocki. Sprawdź blachy osłaniające tarcze, czy przypadkiem nie wisi tam jakiś strup z rdzy i nie ociera o tarczę. Jeśli to tylne koła piszczą to po za zaciskiem sprawdż linkę od ręcznego

pisk już ustalony było to jednak w tylnym kole,zablokował się prowadnik zacisku ,porzadnie wszystko wyczyściłem i założylem nowe klocki ,tamte sie sfatygowaly ,ale pojawil sie nowy problem tym razem na bank w przednim lewym kole, jak jade to slyszę takie dum ,dum itd,odkrecilem kolo i krecąc zauważylem ze w jednym miejscu klocek jakby przycinal tarcze ,bardzo jest to odczuwalne jak jade kolo stówy,i hamuję to tak dudni ,ale nic pod pedałem nie czuje kierownica rownież nie drży,też się tam znajdują takie prowadniki ,ktore można przeczyścić czy aby nie zapieczone,bo pojawilo się to nagle,do wody nie wjechałem ,myślę czy aby nie krzywe tarcze ,ale pierw muszę inne rzeczy wykluczyć,więc może jakieś sugestie pomocnicze.p.s.jaki jest rozmiar tego imbusa aby to wykręcić?
Link to comment
Share on other sites

Nawet nowe będą wam popiskiwały dlaczego? dlatego że nie wracają swobodnie razem z cylinderkiem, dlaczego? bo się zacinają, dlaczego? bo przyjrzyjcie się im, blacha-podstawa klocka wykrawana jest na matrycy i stemplu w wyniku czego ma nierówne krawędzie do okoła, w wyniku czego ciężko wchodzą w prowadnice i ciężko się w niej przesuwają !!!

Receptą jest szlifowanie bocznych ścianek klocków w miejscu styku z prowadnicą, tak aby miał lekki luz. Wtedy się nie zapiecze, lekko wejdzie, przesuwa się cofa, i wymontowuje :wave:

Link to comment
Share on other sites

Nawet nowe będą wam popiskiwały dlaczego? dlatego że nie wracają swobodnie razem z cylinderkiem, dlaczego? bo się zacinają, dlaczego? bo przyjrzyjcie się im, blacha-podstawa klocka wykrawana jest na matrycy i stemplu w wyniku czego ma nierówne krawędzie do okoła, w wyniku czego ciężko wchodzą w prowadnice i ciężko się w niej przesuwają !!!

Receptą jest szlifowanie bocznych ścianek klocków w miejscu styku z prowadnicą, tak aby miał lekki luz. Wtedy się nie zapiecze, lekko wejdzie, przesuwa się cofa, i wymontowuje :wave:

jutro wyprobuje two sposob ,ale jak dotad bylo elegancko ,na przodzie może za dużo zebralo sie pylu i nie wraca cylinderek ,myśle że masz racje,p.s.wiesz przypadkiem jaki tam jes rozmiar klucza imbusowego,?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...