Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Wymiana silnika :)


eibar350z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę to wreszcie z siebie wyrzucić :)

Właśnie wymieniam silnik w moim Mruczku :( źle go traktowałem i pękło mu serce

A tak precyzując to zatarłem silnik jakieś 3 tygodnie temu, zakończyłem już poszukiwania nowego serca(silnika) co w naszym kraju jest dużym wyzwaniem.

Przeszczep w czwartek, wpompowanie krwi(oleju) i reanimacja(uruchomienie) w piątek.

Zakupiony olej ROYAL PURPLE 20W50 do użytkowania wiosna-lato-jesień.

Temat założyłem, gdyż może to być pomocne dla kolejnych osób, którym przydarzy się podobna historia i oczywiście ku przestrodze.

Z chęcią odpowiem na pytania, tylko bez drwin itp, już zapłaciłem wysoką cenę za brak doświadczenia :)

Edytowane przez eibar350z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak właściwie to co było bezpośrednią przyczyną zatarcia silnika? No bo złe traktowanie może oznaczać co najmniej kilka sposobów na skillowanie auta.... Może to będzie lepszą przestrogą, niż to co się działo "po szkodzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączając się do pytania Ewy, popieram jednocześnie wybór oleju :-)

Spytam też o żródło nowego serca?Czy przy okazji było rozbierane dla oględzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powody zatarcia:

1.Tuż po zakupie zorientowałem się, że za dużo oleju bierze oraz dziwny dźwięk wydaje przy 5tys obrotów, ale myślałem, że to normalne

2.Oleju jakby zaczął brać więcej, a ja nie sprawdzałem stanu na bieżąco, raz się zdarzyło, że zapaliła się kontrolka i musiałem dolać do normalnego poziomu około 2L co mówi samo za siebie

3.Zima, starałem się nie naciskać za mocno na pedał gazu bez rozgrzania,ale ze względu na specyfikę pracy, tzn ze spotkania na spotkanie przy -15 czasami się to zdarzyło

 

Reasumując:

Źle eksploatowany wcześniej silnik, niski poziom oleju, ciśnięcie na gaz bez rozgrzania w zimie

 

nowemu silnikowi tez nie wróżę dużej kariery

prosiłem bez kpin, bo to każdy potrafi, rozwiń swoją myśl, chyba, że nie chcesz dać porady, oleju jeszcze nie zalałem

Temat założyłem, żeby inni nie popełnili mojego błędu

+1 do pytania.

 

Gdzie i za ile kupileś?

kupiłem od osoby prywatnej, używany z przebiegiem 38tys, wcześniej mogłem zobaczyć i osłuchać silnik, gdyż nie był wymontowany z auta, spisałem bardzo dokładną umowę na zakup silnika i wpłaciłem zaliczkę, a całość dopłaciłem jak dostarczyli mi go do warsztatu i mechanik dokonał oględzin zewnętrznych

Koszty:

Silnik 7tys, wymiana 2,5 tys, olej 400 zł,

Edytowane przez eibar350z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując:

Źle eksploatowany wcześniej silnik, niski poziom oleju, ciśnięcie na gaz bez rozgrzania w zimie

Ała... Zet jest autem które się mega szybko nagrzewa.. naprawdę w porównaniu np. do Subaru potrzeba mu bardzo krótko czasu, a i stygnie wieki, więc szkoda, że nie dostawał tych swoich kilku sekund.. :( No, ale musztarda po obiedzie.

 

prosiłem bez kpin, bo to każdy potrafi, rozwiń swoją myśl, chyba, że nie chcesz dać porady, oleju jeszcze nie zalałem

Temat założyłem, żeby inni nie popełnili mojego błędu

Ale to nie drwina z Ciebie, tylko uwaga względem oleju, fakt, mało wyrafinowana - jeśli dobrze pamiętam, kolega hot_rider wypowiadał się na ten temat w temacie olejowym, szukaj tam odpowiedzi i porad, zresztą nie tylko od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli duzo i szybko jezdzisz na zimnym silniku to obawiam sie ze ten olej jest za gesty i bedzie w tych warunkach slabiej sie rozprowadzal po silniku. zetka moze szybko sie nagrzewa jezeli chodzi o plyn chlodniczy za to olej potrzebuje duzo wiekszego dystansu zeby osiagnac optymalna temperature. jakies 3 albo nawet 4 razy wiecej trzeba przejechac w porownaniu do plynu chlodniczego. purple przy rozgrzanym silniku jest dobry do ostrej jazdy za co odpowiada symbol 50. do twojego trybu pracy polecal bym jakiegos full syntetyka w granicach 10-15 w 50-60 np shella, purpla albo valvolina vr1. do motula nie jestem przekonany bo jak zalalem olej tej firmy do motocykla suzuki gsx-r 1000 ktory od nowosci mial dopiero przy wymianie 12 tys km przebiegu to spalilo mi sie sprzeglo. od razu po wymianie zaczelo sie slizgac i omijam motule dalekim lukiem.

20w50 trzeba bylo lac jak twoja zetka byla juz na wykonczeniu to bys nie musial tyle oleju dolewac. silnik gdy jest zimny ma najwieksze tendencje do palenia oleju a 20w dobrze by go zalepilo :)

 

jaki przebieg miala ta zetka jak padl silnik ? no i ktory to rocznik bo byly 3 wersje silnikow?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty:

Silnik 7tys, wymiana 2,5 tys, olej 400 zł,

 

Orientowałeś się może ile wyszedł by w tym przypadku remont silnika zamiast wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg miala ta zetka jak padl silnik ? no i ktory to rocznik bo byly 3 wersje silnikow?

 

35.000 km w październiku '11, 2005 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i za 1500 tez bym znalazł, ale wymieniam w sprawdzonym warsztacie i ceny w Warszawie też są inne :(

Orientowałeś się może ile wyszedł by w tym przypadku remont silnika zamiast wymiany?

Tak, sporo ponad 10.000, w dodatku mój strasznie brał olej, więc nie było pewności, czy nadal nie będzie brał

 

a oto dźwięk po zatarciu

http://www.youtube.com/watch?v=Vg1dPmBZ44E&feature=youtu.be

Edytowane przez eibar350z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zapytam, kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapaliła Ci się na stałe czy tylko mignęła?

Miałem po zakupie tak samo (na zakręcie), na bagnecie było go bardzo mało, ale najwyraźniej w porę zajechałem do warszatatu wymieniłem (VR1 10W60).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zapytam, kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapaliła Ci się na stałe czy tylko mignęła?

Miałem po zakupie tak samo (na zakręcie), na bagnecie było go bardzo mało, ale najwyraźniej w porę zajechałem do warszatatu wymieniłem (VR1 10W60).

Kontrolka zapaliła się na stałe, ale wtedy natychmiast dolałem olej.

 

Serce już zamontowane i na tą chwilę jest wszystko ok, mało tego, poprzedni silnik nigdy nie chodził tak jak ten ( wkrótce dołączę filmik)

Zauważyłem coś ważnego, poprzednim razem przy mniej więcej 3000-4000 obrotów, gdy odpuszczałem gaz to słyszałem lekkie chrobotanie, zapytałem o to mechanika i stwierdził, że to pierwszy sygnał mówiący o problemach z panewkami, a ja tak przejechałem około 7.000 km !

Reasumując operacja udana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby wymienił na wersję po lifcie to przy sprzedaży musiałby tłumaczyć dlaczego to zrobił, a trochę lipa kupować auto od kogoś kto już raz zajechał silnik, co? ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a co za różnica jaki olej skoro go nie było - kontrolka zapala się dopiero przy stanie około 1/2 stanu ogólnego czyli w okolicach 2.5 litra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...