eibar350z Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 (edytowane) Muszę to wreszcie z siebie wyrzucić Właśnie wymieniam silnik w moim Mruczku źle go traktowałem i pękło mu serce A tak precyzując to zatarłem silnik jakieś 3 tygodnie temu, zakończyłem już poszukiwania nowego serca(silnika) co w naszym kraju jest dużym wyzwaniem. Przeszczep w czwartek, wpompowanie krwi(oleju) i reanimacja(uruchomienie) w piątek. Zakupiony olej ROYAL PURPLE 20W50 do użytkowania wiosna-lato-jesień. Temat założyłem, gdyż może to być pomocne dla kolejnych osób, którym przydarzy się podobna historia i oczywiście ku przestrodze. Z chęcią odpowiem na pytania, tylko bez drwin itp, już zapłaciłem wysoką cenę za brak doświadczenia Edytowane 20 Marca 2012 przez eibar350z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 A tak właściwie to co było bezpośrednią przyczyną zatarcia silnika? No bo złe traktowanie może oznaczać co najmniej kilka sposobów na skillowanie auta.... Może to będzie lepszą przestrogą, niż to co się działo "po szkodzie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Przyłączając się do pytania Ewy, popieram jednocześnie wybór oleju :-) Spytam też o żródło nowego serca?Czy przy okazji było rozbierane dla oględzin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 +1 do pytania. Gdzie i za ile kupileś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Zakupiony olej ROYAL PURPLE 20W50 nowemu silnikowi tez nie wróżę dużej kariery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eibar350z Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Powody zatarcia: 1.Tuż po zakupie zorientowałem się, że za dużo oleju bierze oraz dziwny dźwięk wydaje przy 5tys obrotów, ale myślałem, że to normalne 2.Oleju jakby zaczął brać więcej, a ja nie sprawdzałem stanu na bieżąco, raz się zdarzyło, że zapaliła się kontrolka i musiałem dolać do normalnego poziomu około 2L co mówi samo za siebie 3.Zima, starałem się nie naciskać za mocno na pedał gazu bez rozgrzania,ale ze względu na specyfikę pracy, tzn ze spotkania na spotkanie przy -15 czasami się to zdarzyło Reasumując: Źle eksploatowany wcześniej silnik, niski poziom oleju, ciśnięcie na gaz bez rozgrzania w zimie nowemu silnikowi tez nie wróżę dużej kariery prosiłem bez kpin, bo to każdy potrafi, rozwiń swoją myśl, chyba, że nie chcesz dać porady, oleju jeszcze nie zalałem Temat założyłem, żeby inni nie popełnili mojego błędu +1 do pytania. Gdzie i za ile kupileś? kupiłem od osoby prywatnej, używany z przebiegiem 38tys, wcześniej mogłem zobaczyć i osłuchać silnik, gdyż nie był wymontowany z auta, spisałem bardzo dokładną umowę na zakup silnika i wpłaciłem zaliczkę, a całość dopłaciłem jak dostarczyli mi go do warsztatu i mechanik dokonał oględzin zewnętrznych Koszty: Silnik 7tys, wymiana 2,5 tys, olej 400 zł, Edytowane 21 Marca 2012 przez eibar350z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Reasumując: Źle eksploatowany wcześniej silnik, niski poziom oleju, ciśnięcie na gaz bez rozgrzania w zimie Ała... Zet jest autem które się mega szybko nagrzewa.. naprawdę w porównaniu np. do Subaru potrzeba mu bardzo krótko czasu, a i stygnie wieki, więc szkoda, że nie dostawał tych swoich kilku sekund.. No, ale musztarda po obiedzie. prosiłem bez kpin, bo to każdy potrafi, rozwiń swoją myśl, chyba, że nie chcesz dać porady, oleju jeszcze nie zalałem Temat założyłem, żeby inni nie popełnili mojego błędu Ale to nie drwina z Ciebie, tylko uwaga względem oleju, fakt, mało wyrafinowana - jeśli dobrze pamiętam, kolega hot_rider wypowiadał się na ten temat w temacie olejowym, szukaj tam odpowiedzi i porad, zresztą nie tylko od niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazua Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Silnik z takim przebiegiem to lej syntetyk a nie mineralkę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Royal Purple 20w50 to jest full syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eibar350z Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Silnik z takim przebiegiem to lej syntetyk a nie mineralkę.. to jest syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 (edytowane) jezeli duzo i szybko jezdzisz na zimnym silniku to obawiam sie ze ten olej jest za gesty i bedzie w tych warunkach slabiej sie rozprowadzal po silniku. zetka moze szybko sie nagrzewa jezeli chodzi o plyn chlodniczy za to olej potrzebuje duzo wiekszego dystansu zeby osiagnac optymalna temperature. jakies 3 albo nawet 4 razy wiecej trzeba przejechac w porownaniu do plynu chlodniczego. purple przy rozgrzanym silniku jest dobry do ostrej jazdy za co odpowiada symbol 50. do twojego trybu pracy polecal bym jakiegos full syntetyka w granicach 10-15 w 50-60 np shella, purpla albo valvolina vr1. do motula nie jestem przekonany bo jak zalalem olej tej firmy do motocykla suzuki gsx-r 1000 ktory od nowosci mial dopiero przy wymianie 12 tys km przebiegu to spalilo mi sie sprzeglo. od razu po wymianie zaczelo sie slizgac i omijam motule dalekim lukiem. 20w50 trzeba bylo lac jak twoja zetka byla juz na wykonczeniu to bys nie musial tyle oleju dolewac. silnik gdy jest zimny ma najwieksze tendencje do palenia oleju a 20w dobrze by go zalepilo jaki przebieg miala ta zetka jak padl silnik ? no i ktory to rocznik bo byly 3 wersje silnikow? Edytowane 22 Marca 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Koszty: Silnik 7tys, wymiana 2,5 tys, olej 400 zł, Orientowałeś się może ile wyszedł by w tym przypadku remont silnika zamiast wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 jaki przebieg miala ta zetka jak padl silnik ? no i ktory to rocznik bo byly 3 wersje silnikow? 35.000 km w październiku '11, 2005 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 2,5 tys. za przełożenie silnika to bardzo duzo...max.1800zł u nas krzyczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazua Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 porąbało mi się z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 no sporo za przekładkę, ja bym sie potargował, bo co niby jest trudnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eibar350z Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) może i za 1500 tez bym znalazł, ale wymieniam w sprawdzonym warsztacie i ceny w Warszawie też są inne Orientowałeś się może ile wyszedł by w tym przypadku remont silnika zamiast wymiany? Tak, sporo ponad 10.000, w dodatku mój strasznie brał olej, więc nie było pewności, czy nadal nie będzie brał a oto dźwięk po zatarciu http://www.youtube.com/watch?v=Vg1dPmBZ44E&feature=youtu.be Edytowane 23 Marca 2012 przez eibar350z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 niszym diesel nie ma co ratowac..dobra podjąłeś decyzję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 jezeli dzwiek pochodzi z dolu silnika to ktoras panewka nie dala rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Z ciekawości zapytam, kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapaliła Ci się na stałe czy tylko mignęła? Miałem po zakupie tak samo (na zakręcie), na bagnecie było go bardzo mało, ale najwyraźniej w porę zajechałem do warszatatu wymieniłem (VR1 10W60). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eibar350z Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Z ciekawości zapytam, kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapaliła Ci się na stałe czy tylko mignęła? Miałem po zakupie tak samo (na zakręcie), na bagnecie było go bardzo mało, ale najwyraźniej w porę zajechałem do warszatatu wymieniłem (VR1 10W60). Kontrolka zapaliła się na stałe, ale wtedy natychmiast dolałem olej. Serce już zamontowane i na tą chwilę jest wszystko ok, mało tego, poprzedni silnik nigdy nie chodził tak jak ten ( wkrótce dołączę filmik) Zauważyłem coś ważnego, poprzednim razem przy mniej więcej 3000-4000 obrotów, gdy odpuszczałem gaz to słyszałem lekkie chrobotanie, zapytałem o to mechanika i stwierdził, że to pierwszy sygnał mówiący o problemach z panewkami, a ja tak przejechałem około 7.000 km ! Reasumując operacja udana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 mogles wymienic juz na wersje po lifcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Jakby wymienił na wersję po lifcie to przy sprzedaży musiałby tłumaczyć dlaczego to zrobił, a trochę lipa kupować auto od kogoś kto już raz zajechał silnik, co? ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 e tam ...liczy się fun a nie chłodne kalkulacje ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 a co za różnica jaki olej skoro go nie było - kontrolka zapala się dopiero przy stanie około 1/2 stanu ogólnego czyli w okolicach 2.5 litra ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.