Gość Krystianek Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Mam okazje kupić felgi z BMW z opiniami 235/40-18 ale niewiem czy rozstaw śrub podejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 felgi nie pasuja w BMW masz rozstaw 5x120 w Nissanie 5x114,3 zaszerokie kapcie do silnika 1.6, szukaj max 215 lub 205 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 jak juz bedziesz szukal felg zwroc uwage na ich szerokosc szukaj raczej 7" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Zawsze możesz obstalować dystanse, zeby laczki Ci w otwory sie pomiesciły, i przy skręcie nie tarły o wszystko. Jesli masz to kółko dostepne to zdejmij swoje i przymerz do dziury te laczki. Jak miesci siepod błotnik to kombinuj jak nie to chyba za dużo kombinowania z przerubkami blacharskimi. Podstawa to usztywnic zawieszenie tak, żeby skok koła był 2cm to i 250 bedzie się kreciła. Ale cos za coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 nie wiem jak jest z otworem centralnym i ET, ale taki kapec w aucie z silnikiem 1.6 ??????? ja mialem w 1.8 kapcie 225/45/17 i juz czulem przy 4 osobach ze opory toczenia sa duze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Ale za to jakie trzymanie na łuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 ja bede sie kulac niebawem na szerokim kapciu wkleje foty jak zmienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) Tak trzymanie w łuku jest ale najpierw trzeba się rozpędzić a na takich kapciach to troche ciezko ja bede sie kulac niebawem na szerokim kapciu wkleje foty jak zmienie Jakie kapcie zakładasz? Pochwal się Ja już śmigam od 3 tygodni na letnich przód 205/50/17 tył 215/50/17 a wygląda jak poniżej: Edytowane 27 Marca 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krystianek Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Mam małe pytanko zmieniał ktoś uszczelke pod miska w primerce p12 1.6 bo cieknie mi z pod miski ale zaczęłam brać się za wymianę uszczelki ale masakra do jednej śruby niema dojścia belka przeszkadza która trzyma silnik od spodu na łapach a zabardzo niechcem jej otkrecac bo boje się ze puzniej jej nie skrece Nie dość ze osłony idą od spodu to jeszcze belke ktoś wsadzić pod miskę jeszcze z tej strony gdzie jest mało miejsca porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 szukam 225/50/17 lub 215/50/17 obie sa na felgi 7,5 ja mam 8" lecz powinny wejsc bez problemu jednak 225/45/17 odpuszcze bo sa dla mnie za niskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Nissan do P12 oryginalnie zakładal 215/50/17 na felgi 7" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 wiem ale oryginalne mam tylko 16" a o 17 juz pisalismy niedawno odnosnie doboru opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 225/50/17 będą tańsze od 215/50/17, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 a beda lepsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Krystianek - podjedź najlepiej do sklepu który zajmuje się nowymi felgami aluminiowymi. On w katalogu sprawdzi Ci jakie powinny być wymiary -16; 17; 18;. A najważniejsze to poda Ci rozstaw śrub oraz otwór centrujacy. Wtedy wiesz czego naprawdę szukać i rozwiąże wszelkie Twoje wątpliwości. Potem wystarczy tylko all... wpiszesz numery i Ci znajdzie. Nastepnie tylko wybór co do wyglądu, gustu i ceny. Edytowane 28 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Krystianek - podjedź najlepiej do sklepu który zajmuje się nowymi felgami aluminiowymi. On w katalogu sprawdzi Ci jakie powinny być wymiary -16; 17; 18;. A najważniejsze to poda Ci rozstaw śrub oraz otwór centrujacy. Wtedy wiesz czego naprawdę szukać i rozwiąże wszelkie Twoje wątpliwości. Potem wystarczy tylko all... wpiszesz numery i Ci znajdzie. Nastepnie tylko wybór co do wyglądu, gustu i ceny. temat juz dyskutowany wystarczy poszukac na forum. kolega Krystianek ma fele 17 o szerokosci 8" które pasują do P12 dyskusja toczy sie nt. rozmiaru opon, bo rozne pasują i na róznych mozna jezdzic ja sam miałem na oryginalnych 17 (szerokosc 7") opony 205/50/17, 215/50/17, 225/45/17 i 225/50/17 a beda lepsze ? w porownaniu do 215/50/17 225//55/17 bedzie wiekszy balon, co do wyglądu to kwestia gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Oskar pomyliłeś mnie z krystiankiem :] primera 5x 114,3 et - chyba 40 szerokość felgi 7"\ Edytowane 28 Marca 2012 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) Podpowiadałem Krystiankowi jak najszybciej dowiedzieć się i to na 100%, co do doboru felg - gdyż taki jest temat przewodni. ......cyt..".kolega Krystianek ma fele 17 o szerokosci 8" które pasują do P12 dyskusja toczy sie nt. rozmiaru opon, bo rozne pasują i na róznych mozna jezdzic"........ Na temat opon jest całkowicie inny dział Panowie. I tam już dużo opisano, jak i doradzano.. Edytowane 28 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Oskar pomyliłeś mnie z krystiankiem :] primera 5x 114,3 et - chyba 40 szerokość felgi 7"\ sorrki Podpowiadałem Krystiankowi jak najszybciej dowiedzieć się i to na 100%, co do doboru felg - gdyż taki jest temat przewodni. ......cyt..".kolega Krystianek ma fele 17 o szerokosci 8" które pasują do P12 dyskusja toczy sie nt. rozmiaru opon, bo rozne pasują i na róznych mozna jezdzic"........ Na temat opon jest całkowicie inny dział Panowie. I tam już dużo opisano, jak i doradzano.. generalnie żadna rada z twojej strony odesłanie kolegi do najbliższego serwisu z felgami, po to jest forum zeby pomagać sobie i dyskutować primera 5x 114,3 et - chyba 40 szerokość felgi 7"\ na tych felgach 215 i 225/50/17 dobrze wygladają i są dobrym wyborem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 No to jeśli doradzasz koledze, to wspomnij i przypomnij również, że co niektóre P12, są bardzo miękkie i na drodze wręcz bardzo "pływają" /bardzo dużo pisaliście na ten temat/ na fabrycznych rozmiarach opon, a jeśli da szersze, tak jak proponujesz, to może być i będzie jeszcze gorzej na tych naszych drogach, a raczej w koleinach. Wygląd to nie wszystko, ważniejsze jest bezpieczeństwo!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Kwaestia jeszcze producenta laczka. Sa gumy u kwadratowym zakończeniu boków bieżnika - tzn szerokość opony (balona) jest tożsama z szerokoscią bieżnika (goodyear eagle) bieznik jest zakończony oble przez co opona sprawia wrażenie niedopompowanej lub opona jest zrobiona konstrukcyjnie z miękkim bokiem (uniroyal ms66) Ma to wpływ na kręcenie się jej w otworze i skręcanie, zeby nie tarła o nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 No to jeśli doradzasz koledze, to wspomnij i przypomnij również, że co niektóre P12, są bardzo miękkie i na drodze wręcz bardzo "pływają" /bardzo dużo pisaliście na ten temat/ na fabrycznych rozmiarach opon, a jeśli da szersze, tak jak proponujesz, to może być i będzie jeszcze gorzej na tych naszych drogach, a raczej w koleinach. Wygląd to nie wszystko, ważniejsze jest bezpieczeństwo!!!!!! Jeździłem na wszystkich wymienionych oponach i nie zaobserwowałem zadnych niepokojacych zachowan na naszych drogach, najlepiej jezdzilo mi sie na 225/45/17 szerokie kapcie dobrze trzymaja drogi, auto nie wychyla sie tak bardzo na zakretach jak chodzby na oryginalnych 16" 205/60/16 zmieniłem na weższe tylko ze wzgledu (moje odczucia) do silnika 1.8 są za szerokie czuc przy 4 osobach. Wyglad dla mnie ma znaczenie a rozmiar opon ktory podałem w zaden sposob nie wpływa na pogorszenie bezpieczeństwa. Swiadomie kupiłem felgi 17", czesciej robie zawieszenie bo chce zeby auto dobrze wygladało i licze sie z tym, ze z tego tytułu mam wieksze koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 ponoc ważny jest aquaplaning czy jakoś tak czyli przyczepnośc na mokrym podlozu i wybieranie wody przez bieznik ale to juz chyba zalezy od opony , jej bieznika i ciśnienia w oponach ale też mówi się ze jesli opona jest szersza niż zalecana to ta przyczepnosc na mokrym będzie gorsza , to wyczytałem oraz widzialem w jakimś programie motoryzacyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 (edytowane) ponoc ważny jest aquaplaning czy jakoś tak czyli przyczepnośc na mokrym podlozu i wybieranie wody przez bieznik ale to juz chyba zalezy od opony , jej bieznika i ciśnienia w oponach ale też mówi się ze jesli opona jest szersza niż zalecana to ta przyczepnosc na mokrym będzie gorsza , to wyczytałem oraz widzialem w jakimś programie motoryzacyjnym http://www.felgi-opo...g_,1,85,40.html Generalnie szersze kapcie to: jesli chodzi o plusy - lepsza przyczepność, krotsza droga hamowania na suchym asfalcie do minusów - mniejszy komfort, wieksze zuzycie podzespołów, większe ryzyko wystąpienia aquaplaningu, gorsza przyczepność na mokrej nawierzchni Jak zewszystkim trzeba umiec ocenić istniejace warunki atmosferyczne, rodzaj nawierzchni, auto jakim się dysponuje, opony jakie są założone... po analizie tego wszystkiego należy wybrać bezpieczny tryb jazdy Edytowane 29 Marca 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 I własne umiejętności oraz styl jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.