Gość slawek7708 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Witam Mam problem z turbiną w primerze 1.9 dci poprostu wycieka z niej olej i moje pytanie czy pasowała by turbina od renault z tym samym silnikiem a moze nie trzeba jej wymieniac ??? dzięki za wszystkie porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 ciekawe pytanie , zobacz tutaj zadzwon popytaj piszą że pasuje looknij http://allegro.pl/turbo-turbina-renault-laguna-ii-1-9-dci-scenic-2-i2201259952.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Z tego, co wiem pasować może, choć nie musi - może mieć inne mocowanie. Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że ktoś montował turbinę z renault do silnika f9q w p12, ale dawno to było i nie pamiętam, czy coś przerabiał, czy nie... Może warto by było podjechać do mechanika - może da się regenerować? Pozdrawiam! Wysłane z Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 ja z laguny bralem pompe wspomagania zmienilem tylko koło wielorowkowe bo się ilosc rowkow nie zgadzala i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 1,9 dci ma dwie moce 116 i 120 KM i turbiny też się różnią mocowaniem elementu podciśnieniowego. Z opisu wynika że olej się leje a nie znika z miski olejowej , pod turbiną jest olejowy przewód doprowadzający olej do turbiny - może poszła uszczelka lub co bardziej prawdopodobne olej leci po karbowanej rurze pod turbiną i zalewa ci tył silnika , jest to przyczyną przedmuchów silnika i gromadzenia się oleju w zaworze EGR i jego okolicach. pomocne jest założenia catch oleju ( na allegro sobie wybrać jaki ) lub zaczopować dolny otwór odpowietrzania silnika - tam skapuje olej z odmy - przy dużych przedmuchach zamiast skapywać to jest pchany do odmy z powrotem i dalej do turbiny przez rurę ssącą powietrze z filtra powietrza ) w miejsce odczepionej dolnej rurki odmy podstaw butelkę plastykową i zobaczysz ile oleju jest wypychane w oparach pracującego silnika, ostatnia możliwość to luzy wirnika turbiny i nadmierny ubytek oleju z miski olejowej ( tu trzeba reagować szybciej niż ubytek oleju bo grozi zatarciem panewek i wydatkami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.