Gość muflonik Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Witam Czy możecie podzielić się jak najbardziej ekonomicznie jeździć primerkami? W dobie naszych cen paliw to pewnie będą cenne uwagi Ja w 1.8 benzyna staram się zmieniać biegi przy 2 tys obrotów (może za mało?) w mieście z lekkimi korkami mam spalanie ok 8,2-8,5 w trasie jadąc tak 90-110 spaliłem cały bak i wyszła średnia ok 6,1 co uważam za zadawalające. Autem jechałem w dwie osoby bez klimatyzacji. Ciśnienie w oponach po 2.2 wszędzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 W 1.9dci 120KM kombi nie udało mi się po mieście zejść poniżej 8. Zazwyczaj 8,5-9. Żeby zbliżyć się do 8 - zmiana biegów w górę przy 2000 obrotów, w dół w okolicach 1250 (wskazówka mniej więcej w połowie między 1000, a 1500). W trasie trzymając się tych samych zasad z biegami i jadąc przepisowo (+/- 10km/h) - 5,5 do 6 (ojciec kiedyś tym samym nissanem wykręcił podobno 4,5 w trasie, ale nie wiem jakim cudem). Weźcie poprawkę na to, że jeżdżę w 90% w godzinach szczytu w kierunku zgodnym z korkami z jednego końca warszawy na drugi. Pozdrawiam! Wysłane z Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muflonik Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Mam przed sobą prospekt z 2004 roku Podaje spalanie, które tam było reklamowane Benzyna cykl mieszany sedan : 1.6 7.2 1.8 7.4 2.0 8.7 Diesel 1.9 5,7 2.2. 6.1 Przykladowe ceny nowych benzyna 1.8 Visia 79400 81900 Acenta 86000 88500 Tekna 91000 No Tekna 2.0 Wagon kosztowała 112.000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Spalanie podane przez producenta zawsze można było między bajki włożyć... Wysłane z Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muflonik Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Wiesz co ja nie wiem czy wtedy (normy z 1999 roku) nie byly bardziej realne niz te podawane teraz w laboratoryjnych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (ojciec kiedyś tym samym nissanem wykręcił podobno 4,5 w trasie, ale nie wiem jakim cudem). Po kupnie jak wracałem tez mi sie tak udało zejśc i to był pierwszy i ostatni raz , bo etraz jak jade Trasa z klima i 4 osoby 5.9l- 6,1 bez klimy do 5,5l Miasto średnio 7,7/ A jak zrobiłem 30km miasto i wyjazd za miasto na 70 km wyszło mi 6,1 na 100km . Ciśnienie 2,2 przód 2,3 tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Szkoda opon na takie eksperymenty. I juz dawno dowiedzione, że nieskuteczne a nawet niebezpieczne. Producent sam wymyslił i przebadał najbardziej optymalne tarcie opon i ich styczność. Miasto to miasto nieważne ile wlejesz i tak wszystko to spalisz. To duże i cięszkie auto z niewielkimi silnikami i one musza kotłowac, zeby poruszyc te 2,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Ile? Mój kombi 1.9 dci ma w dowodzie około półtorej tony wpisane, nie 2,5 . Ja trzymam ciśnienie 2,2 do 2,3 we wszystkich kołach. Na niższym faktycznie szkoda opon. Wysłane z Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 No dobra faktycznie troche sie rozpedziłem poprawka 1463kg dmc1995 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Mam przed sobą prospekt z 2004 roku Podaje spalanie, które tam było reklamowane Benzyna cykl mieszany sedan : 1.6 7.2 1.8 7.4 2.0 8.7 Diesel 1.9 5,7 2.2. 6.1 Przykladowe ceny nowych benzyna 1.8 Visia 79400 81900 Acenta 86000 88500 Tekna 91000 No Tekna 2.0 Wagon kosztowała 112.000 Odnośnie tych wyników to są robione w warunkach labolatoryjnych. W rzeczywistości masz góry i doliny, dziury w drodze, korki, opory powietrza itp. dzięki czemu spalanie skutecznie rośnie. Pozdr Witam Czy możecie podzielić się jak najbardziej ekonomicznie jeździć primerkami? W dobie naszych cen paliw to pewnie będą cenne uwagi Ja w 1.8 benzyna staram się zmieniać biegi przy 2 tys obrotów (może za mało?) w mieście z lekkimi korkami mam spalanie ok 8,2-8,5 w trasie jadąc tak 90-110 spaliłem cały bak i wyszła średnia ok 6,1 co uważam za zadawalające. Autem jechałem w dwie osoby bez klimatyzacji. Ciśnienie w oponach po 2.2 wszędzie. Pozdrawiam Ciśnienie w oponach trzymaj w górnym obszarze jak byś jeździł w pełni zapakowany. Ja na przodzie 2,4, tył 2,6 bara (kombi) wg progów Nissana z naklejki na drzwiach i spalanie poniżej 8.0 litrów, a nad morze jak jechałem latem to 6,8 litra. Biegi zmieniam w zakresie 2 - 2,5 tyś obrotów, tak by spadały do ok. 1,5 tyś obrotów po zmianie na wyższy bieg. Jeśli spadaję ci do ok. 1tyś to efert będzie odwrotny i nawet więcej wtryskuje, a i łańcuch rozrządu ma dyskomfort. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Musisz wyczuć swoje auto. kombinuj na kilka sposobów. Ja ograniczyłem obroty silnika i tankuję na stałych stacjach Różnica w ropie i super ropie to też ok 1L spalanie mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 google >> HHO >> moj ojciec bedzie to chyba testował w c5 jak pojdzie ok wujas wrzuci to do TIRa a ja po nich jak się uda http://ehho.pl/ temat ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Odnośnie tych wyników to są robione w warunkach labolatoryjnych. W rzeczywistości masz góry i doliny, dziury w drodze, korki, opory powietrza itp. dzięki czemu spalanie skutecznie rośnie. Pozdr Ciśnienie w oponach trzymaj w górnym obszarze jak byś jeździł w pełni zapakowany. Ja na przodzie 2,4, tył 2,6 bara (kombi) wg progów Nissana z naklejki na drzwiach i spalanie poniżej 8.0 litrów, a nad morze jak jechałem latem to 6,8 litra. Biegi zmieniam w zakresie 2 - 2,5 tyś obrotów, tak by spadały do ok. 1,5 tyś obrotów po zmianie na wyższy bieg. Jeśli spadaję ci do ok. 1tyś to efert będzie odwrotny i nawet więcej wtryskuje, a i łańcuch rozrządu ma dyskomfort. Pozdr Ja trzymam ciśnienie 2.2 i 2.2, spalanie rekord to 6.2 (benzynie) co do zmiany biegów to max. moment obrotowy dla silnika 1.8 jest przy 4000 tys. obr/min i zmieniam biegi przy 3000 tys. Przy 2000 tys. zmieniają ci co mają diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 google >> HHO >> moj ojciec bedzie to chyba testował w c5 jak pojdzie ok wujas wrzuci to do TIRa a ja po nich jak się uda http://ehho.pl/ temat ciekawy Tylko jakie koszty?? google >> HHO >> moj ojciec bedzie to chyba testował w c5 jak pojdzie ok wujas wrzuci to do TIRa a ja po nich jak się uda http://ehho.pl/ temat ciekawy tylko jakie koszty - to mnie ciekawi - i jak trwałość?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9 Jak na diesla to masakrystycznie dużo pali. Kolega Oskar powyżej pisał że na benzynie 1.8 spalił 6,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) To mój rekord nie jest to problem żeby na trasie osiagnac 6,5 litra predkość 90 - 100 km/h przy nie wielkim natężeniu ruchu (nocą) Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) to ja załadowanym autem na trasie przy predkosci 100-110 przy wyprzedzaniu wiadomo wiecej, mam jakies 5,7l/100, najmniej jak uzyskałem to 5,4 za to teraz po wejsciu na 17" i wiekszy kapec w miescie pokazuje mi ze auto pali 8,9l ... ale dlugosc pokonywanych przezemnie odcinkow to jakies 7 km + klima wiec wiadomo i co chwila stanie w korku ,za 100 zł na miescie przejade ok 220 km jak paliwo kosztowało normalne pieniądze przejezdałem prawie 100km więcej.... , ale na trasie jade jak za darmo tyle ze na trasie to jezdzę raz na ruski rok.... zobacze jak na trasie bedzie palił na tym szerszym kapciu to napiszę Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 mi po zmianie z zimowek 205/60/16 na letnie 205/50/17 przód, 215/50/17 tył pali ok 1 litra wiecej na miescie ale wyglad rekompebsuje roznice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 no powiem Ci że teraz prima się prezentuje 10x lepiej choć te oryginalne 16 tez mi się podobają, to te nowe felgi PLW jednak biją je na głowę. Jak umyję auto zrobię lepsze foty jutro będę miał wahacze, mam nadzieje ze dam rade to zamontować do piątku bo w sobotę jadę w trasę do rodziny więc napiszę po powrocie o tym spalaniu.... jeszcze przyciemnię szybki w wolnym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9 U mnie przy takich prędko sciach jest poniżej 5,5 ale mam normalne ciśnienie 120/60 (2,1) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 no powiem Ci że teraz prima się prezentuje 10x lepiej choć te oryginalne 16 tez mi się podobają, to te nowe felgi PLW jednak biją je na głowę. Jak umyję auto zrobię lepsze foty jutro będę miał wahacze, mam nadzieje ze dam rade to zamontować do piątku bo w sobotę jadę w trasę do rodziny więc napiszę po powrocie o tym spalaniu.... jeszcze przyciemnię szybki w wolnym czasie Duża fela robi różnice Wachacze bedziesz miał już zrobione czy dopiero kurier dostraczy je do ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psujaut Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 U mnie przy takich prędko sciach jest poniżej 5,5 ale mam normalne ciśnienie 120/60 (2,1) a po zatankowaniu i przeliczeniu ręcznie to też masz 5,5 czy może o około (do) 1 litra więcej??bo jak u mnie są takie wskazania na kompie to realnie jest więcej od 0,7 do 1 litra--komp kłamie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 NIe Kiedyś teżsie nad tym zastanawiałem i jak był nowy to liczyłem z kartką każde tankowanie i różnice były +/- 0,2 wiec uznałem że wskazuje około dobrze i tego się trzymam, Raz na bahnie jak spalił 4,5 to wtedy liczyłem z kartka bo nie wierzyłem Ale jak cały zbiornik prułem na jakimś premium za 1,20euro i zapiete miałem 160 na tempomacie to chyba mozliwe (Holland/Poland) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.