Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ekonomiczna jazda/cisnienie w oponach/spalanie


Gość muflonik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy możecie podzielić się jak najbardziej ekonomicznie jeździć primerkami? W dobie naszych cen paliw to pewnie będą cenne uwagi :)

Ja w 1.8 benzyna staram się zmieniać biegi przy 2 tys obrotów (może za mało?) w mieście z lekkimi korkami mam spalanie ok 8,2-8,5 w trasie jadąc tak 90-110 spaliłem cały bak i wyszła średnia ok 6,1 co uważam za zadawalające. Autem jechałem w dwie osoby bez klimatyzacji. Ciśnienie w oponach po 2.2 wszędzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.9dci 120KM kombi nie udało mi się po mieście zejść poniżej 8. Zazwyczaj 8,5-9. Żeby zbliżyć się do 8 - zmiana biegów w górę przy 2000 obrotów, w dół w okolicach 1250 (wskazówka mniej więcej w połowie między 1000, a 1500). W trasie trzymając się tych samych zasad z biegami i jadąc przepisowo (+/- 10km/h) - 5,5 do 6 (ojciec kiedyś tym samym nissanem wykręcił podobno 4,5 w trasie, ale nie wiem jakim cudem).

 

Weźcie poprawkę na to, że jeżdżę w 90% w godzinach szczytu w kierunku zgodnym z korkami z jednego końca warszawy na drugi.

 

Pozdrawiam!

 

Wysłane z Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą prospekt z 2004 roku :) Podaje spalanie, które tam było reklamowane :)

Benzyna cykl mieszany sedan :

1.6 7.2

1.8 7.4

2.0 8.7

Diesel

1.9 5,7

2.2. 6.1

 

Przykladowe ceny nowych benzyna 1.8

Visia 79400 81900

Acenta 86000 88500

Tekna 91000

No Tekna 2.0 Wagon kosztowała 112.000 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ojciec kiedyś tym samym nissanem wykręcił podobno 4,5 w trasie, ale nie wiem jakim cudem).

 

 

 

Po kupnie jak wracałem tez mi sie tak udało zejśc i to był pierwszy i ostatni raz , bo etraz jak jade Trasa z klima i 4 osoby 5.9l- 6,1 bez klimy do 5,5l

Miasto średnio 7,7/ A jak zrobiłem 30km miasto i wyjazd za miasto na 70 km wyszło mi 6,1 na 100km . Ciśnienie 2,2 przód 2,3 tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda opon na takie eksperymenty. I juz dawno dowiedzione, że nieskuteczne a nawet niebezpieczne. Producent sam wymyslił i przebadał najbardziej optymalne tarcie opon i ich styczność. Miasto to miasto nieważne ile wlejesz i tak wszystko to spalisz. To duże i cięszkie auto z niewielkimi silnikami i one musza kotłowac, zeby poruszyc te 2,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile? Mój kombi 1.9 dci ma w dowodzie około półtorej tony wpisane, nie 2,5 :). Ja trzymam ciśnienie 2,2 do 2,3 we wszystkich kołach. Na niższym faktycznie szkoda opon.

 

Wysłane z Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą prospekt z 2004 roku :) Podaje spalanie, które tam było reklamowane :)

Benzyna cykl mieszany sedan :

1.6 7.2

1.8 7.4

2.0 8.7

Diesel

1.9 5,7

2.2. 6.1

 

Przykladowe ceny nowych benzyna 1.8

Visia 79400 81900

Acenta 86000 88500

Tekna 91000

No Tekna 2.0 Wagon kosztowała 112.000 :)

 

 

 

Odnośnie tych wyników to są robione w warunkach labolatoryjnych. W rzeczywistości masz góry i doliny, dziury w drodze, korki, opory powietrza itp. dzięki czemu spalanie skutecznie rośnie.

 

Pozdr

 

Witam

Czy możecie podzielić się jak najbardziej ekonomicznie jeździć primerkami? W dobie naszych cen paliw to pewnie będą cenne uwagi :)

Ja w 1.8 benzyna staram się zmieniać biegi przy 2 tys obrotów (może za mało?) w mieście z lekkimi korkami mam spalanie ok 8,2-8,5 w trasie jadąc tak 90-110 spaliłem cały bak i wyszła średnia ok 6,1 co uważam za zadawalające. Autem jechałem w dwie osoby bez klimatyzacji. Ciśnienie w oponach po 2.2 wszędzie.

Pozdrawiam

 

Ciśnienie w oponach trzymaj w górnym obszarze jak byś jeździł w pełni zapakowany. :) Ja na przodzie 2,4, tył 2,6 bara (kombi) wg progów Nissana z naklejki na drzwiach i spalanie poniżej 8.0 litrów, a nad morze jak jechałem latem to 6,8 litra. :)

Biegi zmieniam w zakresie 2 - 2,5 tyś obrotów, tak by spadały do ok. 1,5 tyś obrotów po zmianie na wyższy bieg. Jeśli spadaję ci do ok. 1tyś to efert będzie odwrotny i nawet więcej wtryskuje, a i łańcuch rozrządu ma dyskomfort. :(

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyczuć swoje auto. kombinuj na kilka sposobów.

Ja ograniczyłem obroty silnika i tankuję na stałych stacjach

Różnica w ropie i super ropie to też ok 1L spalanie mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tych wyników to są robione w warunkach labolatoryjnych. W rzeczywistości masz góry i doliny, dziury w drodze, korki, opory powietrza itp. dzięki czemu spalanie skutecznie rośnie.

 

Pozdr

 

 

 

Ciśnienie w oponach trzymaj w górnym obszarze jak byś jeździł w pełni zapakowany. :) Ja na przodzie 2,4, tył 2,6 bara (kombi) wg progów Nissana z naklejki na drzwiach i spalanie poniżej 8.0 litrów, a nad morze jak jechałem latem to 6,8 litra. :)

Biegi zmieniam w zakresie 2 - 2,5 tyś obrotów, tak by spadały do ok. 1,5 tyś obrotów po zmianie na wyższy bieg. Jeśli spadaję ci do ok. 1tyś to efert będzie odwrotny i nawet więcej wtryskuje, a i łańcuch rozrządu ma dyskomfort. :(

 

Pozdr

Ja trzymam ciśnienie 2.2 i 2.2, spalanie rekord to 6.2 (benzynie) co do zmiany biegów to max. moment obrotowy dla silnika 1.8 jest przy 4000 tys. obr/min

i zmieniam biegi przy 3000 tys.

Przy 2000 tys. zmieniają ci co mają diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google >> HHO >> moj ojciec bedzie to chyba testował w c5 jak pojdzie ok wujas wrzuci to do TIRa a ja po nich jak się uda http://ehho.pl/ temat ciekawy

 

Tylko jakie koszty??

 

google >> HHO >> moj ojciec bedzie to chyba testował w c5 jak pojdzie ok wujas wrzuci to do TIRa a ja po nich jak się uda http://ehho.pl/ temat ciekawy

 

tylko jakie koszty - to mnie ciekawi - i jak trwałość??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9

 

Jak na diesla to masakrystycznie dużo pali. Kolega Oskar powyżej pisał że na benzynie 1.8 spalił 6,2. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój rekord :)

nie jest to problem żeby na trasie osiagnac 6,5 litra predkość 90 - 100 km/h przy nie wielkim natężeniu ruchu (nocą)

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja załadowanym autem na trasie przy predkosci 100-110 przy wyprzedzaniu wiadomo wiecej, mam jakies 5,7l/100, najmniej jak uzyskałem to 5,4 za to teraz po wejsciu na 17" i wiekszy kapec w miescie pokazuje mi ze auto pali 8,9l ...

ale dlugosc pokonywanych przezemnie odcinkow to jakies 7 km + klima :D wiec wiadomo i co chwila stanie w korku ,za 100 zł na miescie przejade ok 220 km jak paliwo kosztowało normalne pieniądze przejezdałem prawie 100km więcej.... , ale na trasie jade jak za darmo tyle ze na trasie to jezdzę raz na ruski rok....

zobacze jak na trasie bedzie palił na tym szerszym kapciu to napiszę

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) mi po zmianie z zimowek 205/60/16 na letnie 205/50/17 przód, 215/50/17 tył pali ok 1 litra wiecej na miescie ale wyglad rekompebsuje roznice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem Ci że teraz prima się prezentuje 10x lepiej choć te oryginalne 16 tez mi się podobają, to te nowe felgi PLW jednak biją je na głowę.

Jak umyję auto zrobię lepsze foty :) jutro będę miał wahacze, mam nadzieje ze dam rade to zamontować do piątku bo w sobotę jadę w trasę do rodziny więc napiszę po powrocie o tym spalaniu....

jeszcze przyciemnię szybki w wolnym czasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 przod ,2,3 tył i dzis na trasie 340km przy prędkości 110/120 w dwie osoby bez załadunku wyszło 5,9

 

U mnie przy takich prędko sciach jest poniżej 5,5 ale mam normalne ciśnienie 120/60 ;) (2,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem Ci że teraz prima się prezentuje 10x lepiej choć te oryginalne 16 tez mi się podobają, to te nowe felgi PLW jednak biją je na głowę.

Jak umyję auto zrobię lepsze foty :) jutro będę miał wahacze, mam nadzieje ze dam rade to zamontować do piątku bo w sobotę jadę w trasę do rodziny więc napiszę po powrocie o tym spalaniu....

jeszcze przyciemnię szybki w wolnym czasie :)

Duża fela robi różnice :)

Wachacze bedziesz miał już zrobione czy dopiero kurier dostraczy je do ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takich prędko sciach jest poniżej 5,5 ale mam normalne ciśnienie 120/60 ;) (2,1)

a po zatankowaniu i przeliczeniu ręcznie to też masz 5,5 czy może o około (do) 1 litra więcej??bo jak u mnie są takie wskazania na kompie to realnie jest więcej od 0,7 do 1 litra--komp kłamie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe

Kiedyś teżsie nad tym zastanawiałem i jak był nowy to liczyłem z kartką każde tankowanie i różnice były +/- 0,2

wiec uznałem że wskazuje około dobrze i tego się trzymam,

Raz na bahnie jak spalił 4,5 to wtedy liczyłem z kartka bo nie wierzyłem

Ale jak cały zbiornik prułem na jakimś premium za 1,20euro i zapiete miałem 160 na tempomacie to chyba mozliwe (Holland/Poland)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...