Ravx02 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja mam benzyne 1.8 , jak , opisie przebieg mam nie pewny nadal proszę o rady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernyp Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 (edytowane) Kupiłem Nissana P12 z silnikiem YD22DDTi. Z tego co wyczytałem w manualu to powinienem lać do niego olej 5-W40 lub W50 ale nie CG-4. Jaki olej polecacie do Tego silnika?? EDIT: Z tego co wyczytałem to oryginalnie był ELF lany do tego silnika. Obecnie ELF to Total i zastanawiam się nad Total Energy 5w40. Co myślicie?? Edytowane 1 Lipca 2013 przez Bernyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 (edytowane) Ja leję Shell Helix Ultra 5W40. Widziałem rozebrane silnik, które przelatały dziesiątki tysięcy na tym oleju i są czyste w środku. WIdziałem też takie same po castrolu i mobilu - pełno nagaru i osadów, tu mnie nikt nie przekona. Tu się z Tobą kolego nie zgodzę. Jeźdzłem osobiście na Mobil1 5/30 lub 40 od nowości i samochodzik miał ogólnie przejechane 250tyś i silniczek był czyściuteńki w środeczku i też benzynka+gaz. Widziałem go od wewnątrz, gdy pękł mi pasek i musiałem ściągać głowicę. Co do Castrolu, to Castrol jest olejem silnie płuczącym. Przykładem jest mój ojciec, gdy zalał swego czasu silnik tym olejem /ale wcześniej jeździł na jakimś 10/40/ tak mu wypukało nagary z wnętrza, że silnik dostał nieszczelności. Teraz moja Tinka /osobiście przyprowadzona z niemiec i prywatnej osoby/ jeździla od nowości i jeździ nadal na ELF 5/30, aktualnie ma 244tyś. Mały pliczek dla innych Edytowane 2 Lipca 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 mirekg9 Bardzo dziękuje za rade , tego oczekiwałem.Czyli z mojego 10/40 mogę przejść na syntetyka 5/30 . Te są rekomendowane do Nissana : 1.QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30 2.QUARTZ INEO MC3 5W30 3.QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30 właśnie w takiej kolejności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Jeśli silnik Ci się nie poci i nie ma wycieków, to śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Nie zauważyłem wycieków a silnik jest suchy z takim bialym patynowym nalotem.Pojeżdze jeszcze trochę sprawdze a wtedy wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Jeśli przejdziesz na syntetyk, to Ci się silnik może dopiero zacząć pocić i brać olej. Nie rób tego. Nie przechodzi się z półsyntetyku na syntetyk. Syntetyk ma własności czyszczące. Wypłucze Ci nagar i będziesz miał wesoło. Nie wiem na pewno, ale jak kupiłem auto chyba miałem 10W40 zalane, bo zrobiłem po zakupie auta 3000 km i nie brał oleju. Później za namową "olejarza" zalałem 5W30, bo mi mówił że to jeszcze młode auto i na pewno lał poprzednik pełny syntetyk. I guzik... teraz już wiem że na pewno lał 10W40. Na syntetyku przejechałem 17ooo km i dolałem go prawie 5 litrów. Teraz mam najechane już 3000 km od wymiany na półsyntetyk, i zjadł może 300 ml. Po następnej wymianie powinno spalanie oleju ustać. Nie przechodź na syntetyk z półsyntetyku. Nie ma to żadnych wymiernych korzyści. A może tylko narobić syfu!!! Mam najechane 160ooo km, Zalałem 10W40 Castrol Magnatec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 (edytowane) Paweł, to nie czasy Polonezów i Fiatów. Technologie silników są całkowicie inne. Może faktycznie masz już lichy silnik /tak jak pisało w pdf/ więc syntetyk zaszkodzi, ale i w najbliższym czasie półsyntetyk też. Jest dużo osób na forum co przechodzi na syntetyk i jakoś nie narzekają. Lecz zawsze powtarzam, że egzemplarz nie równy egzemplarzowi. Może Tobie akurat ta zmiana nie wyszła na korzyść, więc i silnik nie jest już w najlepszym stanie. Ravx zrobisz jak uważasz, zawsze możesz wrócić. Na temat olejów, jest tyle samo opini co na temat opon, klocków, tarcz. Co osoba - to inna opinia i każdy chwali swoje. W dziale QQ, na temat olejów jest jeden temat 31 stron a drugi ma 6 stron. każdy pyta a inni odpowiadają. Tematy który nigdy nie będą miały końca. Edytowane 3 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 (edytowane) Paweł, to nie czasy Polonezów i Fiatów. Technologie silników są całkowicie inne. Jesteś tego pewny?? Co mechanicznie odróżnia silnik benzynowy naszych Nissanów od silnika benzynowego Polonezów i Fiatów?? Nawet zawory w głowicy reguluje się nadal ręcznie. OK, Nissan ma silnik DOHC, ale niektóre Polonezy także miały. Stal, żeliwo, aluminium (czy jak kto woli - amelinium ) jest aż tak różne?? Do tego znając opinię i przypadki z autopsji ludzi z forum, którzy im bliżej przebiegu 200ooo km, tym bliżej kapitalnego remontu (bo Nissan dał np. pierścienie z blaszki na puszki do piwa, i albo się zapiekają, albo za szybko zużywają i puszczają olej). Producent zaleca, jest piękna tabelka w instrukcji obsługi. 10W40 jak nic nadaje się do tego silnika i pozwala uniknąć wielu problemów. Może faktycznie masz już lichy silnik Z całym szacunkiem, ale póki co, mój silnik nie wystąpił jeszcze w żadnym temacie na tym forum, dotyczącym awarii, usterek, wizyt u mechaników z niezdiagnozowanymi i nierozwiązanymi problemami. Czysta eksploatacja, od kiedy go posiadam, tylko i wyłącznie wymieniam filtry, świece i żarówki. Więc - nie, nie uważam aby był lichy. Zapytajcie kogokolwiek, kto ma cokolwiek wspólnego z mechaniką pojazdową. Nikt poważny, nie poleci zmiany w używanym silniku oleju z półsyntetycznego na syntetyczny. P.S. Jak napisałem - taka zmiana nie ma żadnych wymiernych korzyści dla zwykłego Kowalskiego. A syntetyk droższy 2x. I płucze syfy po półsyntetyku, płucze. Czyści i penetruje. I mamy wycieki, branie oleju. Natomiast sama marka oleju - to już jaki kto lubi kolor opakowania. Serio... wspomnianym Polonezem, przejechałem 130ooo km od momentu kiedy ojciec poskładał silnik totalnie od zera, silnik od początku zalany olejem mineralnym z Orlenu. Do dziś ojciec tym autem czasem jeździ. Oleju nie ubywa. A olej swego czasu (obecnie nie wiem) najtańszy, dostępny na rynku. Edytowane 3 Lipca 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 (edytowane) To trafiłeś na dobry egzemplarz Poldka. Swego czasu stan licznika 60ooo, to remont silnika. Nie każdy ma takie szczęście. A tu w dziale Primerka 16 stron o olejach. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81493-wymiana-oleju-w-naszych-primkach/ Edytowane 4 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Właśnie ze względu na niepewność co było wlane zdecydowałem się na Total Quartz 7000 10W40 , jest olejem spełniającym zalecenia producenta Nissana,Tak będzie najrozsądniej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bernyp Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Ja wczoraj rozmawiałem z moim warsztatem mechanicznym i ściągają mi olej ELF Excellium LDX 5W40. Sprawdzałem też w hurtowni i za 6 litrów (5 + 1 gratis) cena to 146 PLN z jakąś tam końcówką. Jutro wymiana zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekszubert Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Moje zdanie na temat olejów jest takie: - używam oleju zgodnie z zaleceniami producenta (nie zwracam uwagi na markę oleju lecz na parametry lepkości-SEA oraz te równie ważne API lub ACEA); - silnik na zalecanej klasie oleju powinien jeździć od początku do końca eksploatacji (jeżeli występują wycieki to się je likwiduje a nie "motodoctora" leje; - co do silników w których był używany olej o niższych parametrach niż zalecane (np. półsyntetyk zamiast syntetyka) są dwie szkoły. Jedna mówi by jeździć już na tym gęściejszym, a druga by wymienić na zalecany. Osobiście skłaniam się do drugiej opcji a opowiadanie że "szwagier zalał lepszy i się popsuło" należy zweryfikować i zastanowić się czy gdyby "szwagier zalał gęściejszy" też by się popsuło. Pomoc w doborze oleju: - książka serwisowa=instrukcja obsługi przede wszystkim (jak ktoś nie ma to znajdzie w internecie lub u znajomego) - w serwisie tez niby powinni wiedzieć ale nie do końca wiemy z kim rozmawiamy i czy aby na pewno interesuje ich jaki mamy silnik - wujek google "dobór oleju silnikowego" Zastosować dwa z powyższych i porównać czy wyniki naszych poszukiwań pasują do siebie. Edytowane 9 Lipca 2013 przez marekszubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Szczepek_ Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Forumowicze i forumowiczki jaki olej mam wlać do N16 1.5 90 KM 153 kkm pewnego przebiegu? nie wiem co jest wlane teraz, ale wyglada na rozcieńczoną smołę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Forumowicze i forumowiczki jaki olej mam wlać do N16 1.5 90 KM 153 kkm pewnego przebiegu? nie wiem co jest wlane teraz, ale wyglada na rozcieńczoną smołę Zapytaj w dziale Almery . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Ja będę próbować Valvoline 10w-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) ja sie caly czas zastanawiam nad mobilem czy valvoline najechane mam 124 tys Ostatnio mechanik niezależny mi polecił podobno do starszych silników itd mam przejechane 175km Ja będę próbować Valvoline 10w-40 zalałem tego lata i ciekaw również jestem czy będzie ubywało tak szybko jak innych (oby nie) jak przejadę 10000 będę mógł chwalić lub nie .... Edytowane 10 Września 2015 przez maraz44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 ja po przez 5 tys. km musiałem dolać 1,5 litra, mam teraz motul. Więc pije dziad min. 300ml oleju na 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Koledzy. Będę zmieniał olej. Czy ten będzie dobry do silnika 2.2 ? MOTUL Motoröl 6100 Synergie + 10W-40 5 + 1 = 6 Liter BMW MB Renault VW | eBay Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Andrewko Przy silnikach YD olej NIE MOŻE mieć normy CG-4 to raz. Dwa, wymieniaj olej - co 10-12 tys. km, jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 8-10 tys. km. Trzy - bez względu na przebieg - powinno się lać tylko 5W40/5W30. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Dzięki kolego. Znalazłem ten olej na którymś z forów. Olej zawsze zmieniam co 10 tyś jak jestem w PL. Niestety nie mam kartki z typem oleju koło silnika a muszę go zmienić w De. Na 100 był tam 10w40 i taki mam też wpisany w książkę serwisową która była prowadzona do 2011 roku. Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Ja używan lotos 5w40 w 1,9 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki1975 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 jakiego producenta kupić olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Castrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 shell - tani dobry valvoline - droższy też dobry motul - najdroższy też dobry castrol - może bedzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.