Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulacja początku wtrysku


pavci0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam następujący problem. Odczytany błąd P1241, brak mocy i wielka siwa chmura dymu za rufą.

Prosiłbym o pomoc co z tym dalej robić? Tino 2,2 Di 2002 235tys

 

Czy ktoś walczył z tym błędem i zlikwidował przyczyny jego wystapienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, o braku mocy, to na forum jest tego bardzo dużo. Zerknij np. tu http://forum.nissank...150#entry844150

Dziękuję bardzo. Z lektury wątków wychodzi na to, że przyczyn może być wiele.

Kolego czy jesteś w stanie polecić jakiś warsztat od układu paliwowego w Łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślę Ci na PW.

Tino pojechało do serwisu Boscha. Odczytali Błąd P1241. Być może przyczyną jego wystąpienia był nie reagujący zawór EGR i zabrudzona przepływka. Wszystko wyczyścili. Narazie testuję, póki co wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogłem pomóc. Kaski pewnie za durzo nie wydałeś a i samochodzik pewnie zrobiony w dwie godzinki.

Jeżeli było dobrze przy odbiorze, to i będzie nadal. Oni sprawdzają i robią pomiary na miejscu wszystkich podzespołów silnika. Jeśli coś jest nie tak, to komputerem przeprogramowują i dają nowe parametry, np. ciśnienia paliwa, wtryski-dawke paliwa itp.

Życzę szerokości i zadowolenia z eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No niestety ponownie check. Zdaje się, że regeneracja pompy może tylko pomóc. Czy ktoś z Łodzi robił to i może polecić odpowiedni warsztat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Nie chcesz już ponownie jechać do tego warsztatu co byłeś poprzednio? Nie minęło jeszcze nawet dwa tygodnie od naprawy - może coś uda Ci się załatwić na reklamację, lub konkretnie zdiagnozują. Choś nie wiem co dokładnie Ci powiedzieli poprzednim razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR należy... usunąć :) zawór jest drogi i powoduje zanieczyszczenie układu dolotowego.

 

Pompa VP44 jest niestety droga, jej regeneracja też i często nie starcza na długo :/ szczególnie, że dużym kosztem w naprawie jest.. jej wyjęcie.

Jest specjalistyczny zakład, który ma duże doświadczenie w naprawie tych pomp, ale mieści się w Gliwicach :/

 

czy nie oszczędzałeś kolego na paliwie? VP nie lubią kiepskich paliw (co widać po różnicy żywotności tej pompy w Polsce, a na zachodzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się podzielić kolejną obserwacją.

W momencie gdy w zbiorniku poziom paliwa sięga połowy lub mniej nie mam problemu (check sie nie zapala).

 

Co do jakości paliwa to jest ok tankuje 3 auta w rodzinie na tej samej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. chciałem podpiąć sie do tematu bo mam ten sam problem z 2.2di. od czasu do czasu puszcza siwe dymy z rury, przy czym bardzo słabnie i zapala sie check. podmienilem przepływke i przez chwile bylo ok ale nie na dlugo dzisiaj od nowa kopci. dodam jeszcze ze odpala zarówno na zimnym jak i na cieplym silniku od tyknięcia. po wizycie u elektronika wyswietkił sie błąd p1241. Prosiłbym o pomoc bo niechciałbym sie odrazu ładowac w koszta związane z regeneracją, moze wystarczy naprawic samą elektronike pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. chciałem podpiąć sie do tematu bo mam ten sam problem z 2.2di. od czasu do czasu puszcza siwe dymy z rury, przy czym bardzo słabnie i zapala sie check. podmienilem przepływke i przez chwile bylo ok ale nie na dlugo dzisiaj od nowa kopci. dodam jeszcze ze odpala zarówno na zimnym jak i na cieplym silniku od tyknięcia. po wizycie u elektronika wyswietkił sie błąd p1241. Prosiłbym o pomoc bo niechciałbym sie odrazu ładowac w koszta związane z regeneracją, moze wystarczy naprawic samą elektronike pompy?

Problem ustąpił, ale nie wiem dlaczego. Mam podejrzenia a mianowicie nieszczelności w układzie paliwowym. Wężyki doprowadzające paliwo ze zbiornika były spękane i prawdopodobnie pompa zasysając paliwo ciągnęła dodatkowo powietrze. Slawio spróbuj więc sprawdzić jak wyglądają przewody paliwowe w okolicy filtra paliwa. No i spróbuj zmienić stację na, której tankowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...