Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gniazdo diagnostyczne Primera P11 2.0 TD CD20T


Bart-qlka2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Potrzebuję rozpiski kolorów przewodów idących do gniazda diagnostycznego w samochodzie Nissan Primera P11.144/WP11.144 (czyli P11 po liftingu).

Proszę o opisy wraz podaniem daty produkcji samochodu, ewentualnie numer VIN jak ktoś nie wie dokładnie.

Gniazdo w tym samochodzie wygląda jak OBDII i ma 16 pinów. Znajduje się po lewej stronie pod skrzynką bezpieczników.

Jeżeli ktoś ma P11 niech też opisze jakie kolory przewodów idą do gniazda 14 pin.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o rozpiskę co niby jest na którym pinie tylko o fizyczne kolory przewodów które idą do kostki.

Proszę nie pisać mi że jest w serwisówce bo jak się nie trudno domyślić tam też zaglądałem nieraz i wierzcie mi że średnio to ma z rzeczywistością coś wspólnego.

Tak więc czekam na rozpiski przewodów. Może ktoś się będzie chciał przyczynić ludzkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak:

 

Dopisz który rocznik/miesiąc auta bo już widzę różnice z tym co jest u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie próbuję coś ustalić, z komunikacją jest ciężko, więc jeżeli chcesz się przyczynić to cyknij fotkę przewodów u siebie to może coś z tego będzie.

Jak nie masz aparatu to zerknij na rozpiskę Dawida i powiedz czy masz identycznie czy czymś się różni.

Bardzo cenne byłoby jakby ktoś z P11 strzelił fotkę swojej kostki 14 pinowej żeby porównać jakie tam idą przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz który rocznik/miesiąc auta bo już widzę różnice z tym co jest u mnie

Na pewno 2000 ale miesiąc to nie do końca wiem, w numerze vin po P11U mam 0537 może maj ale w dowodzie mam datę pierwszej rejestracji 03.2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno 2000 ale miesiąc to nie do końca wiem, w numerze vin po P11U mam 0537 może maj ale w dowodzie mam datę pierwszej rejestracji 03.2001

Właśnie to jest ważne bo w 2000 była zmiana. Podaj VIN to sprawdzimy. Kierownicę masz tą starszą czy nowszą? Jeszcze po zegarach idzie poznać.

Najłatwiej to zobaczyć czy masz wskaźnik paliwa i temperatury na jednym poziomie czy są względem siebie przesunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest ważne bo w 2000 była zmiana. Podaj VIN to sprawdzimy. Kierownicę masz tą starszą czy nowszą? Jeszcze po zegarach idzie poznać.

Najłatwiej to zobaczyć czy masz wskaźnik paliwa i temperatury na jednym poziomie czy są względem siebie przesunięte.

post-50156-0-74311300-1335289283_thumb.jpg

post-50156-0-82968200-1335289300_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi październik 2000. Masz model po zmianie gdzie antena z tyłu poszła na przód ale przed zmianami w czerwcu 2001 bo licznik masz starego typu. Tych okresów zmian byle czego było więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z katalogu Nissana tak wynika. Ja mam np. wrzesień 1999 czyli ponad rok wcześniej. U mnie w tej wtyczce na 7 pinie, tam gdzie masz ten brązowy i powinno być K-line, jest pusto ale za to do 6 pinu jest podłączony biały przewód. Ciekawe czy to to samo tylko przełożone na inny pin czy jest jakaś różnica w protokołach.

Tutaj byłoby pomocne jakby ktoś wrzucił fotki kostki z P11. Mam pewne podejrzenia i to by może rozwiało wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z katalogu Nissana tak wynika. Ja mam np. wrzesień 1999 czyli ponad rok wcześniej. U mnie w tej wtyczce na 7 pinie, tam gdzie masz ten brązowy i powinno być K-line, jest pusto ale za to do 6 pinu jest podłączony biały przewód. Ciekawe czy to to samo tylko przełożone na inny pin czy jest jakaś różnica w protokołach.

Tutaj byłoby pomocne jakby ktoś wrzucił fotki kostki z P11. Mam pewne podejrzenia i to by może rozwiało wątpliwości.

z benzyny też cię interesuje? wp144 2.0+lpg,jak tak napisz to zrobie fotki i podam ci vin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera P11 1998r. 2.0TD z tego co pamiętam bodajże kwiecień u mnie tak to wygląda(sorka za jakość robione tel)

 

Przy okazji jakby ktoś mógł doradzić jaki kabelek mam kupić do niej i jakie oprogramowanie?

post-54701-0-52583200-1335337168_thumb.jpg

post-54701-0-87158900-1335337183_thumb.jpg

Edytowane przez Pablllo90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera P11 1998r. 2.0TD z tego co pamiętam bodajże kwiecień u mnie tak to wygląda(sorka za jakość robione tel)

 

Przy okazji jakby ktoś mógł doradzić jaki kabelek mam kupić do niej i jakie oprogramowanie?

 

Opisz kolory przewodów bo nie do końca wszystko widać. Szczególnie chodzi o te 3 zielone i 2 białe(?)

 

Pompa jest Bosch czy Zexel?

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, jak byś potrzebował coś pomierzyć (jakieś wartości na pinach) to nie ma problemu. Może te LM-y i się łączą z kompem ale u mnie pokazuje głupoty. Tylko mi się wydaje że interfejs razem z laptopem sam sobie znajduje i ewentualnie zamienia informacje na pinach, no chyba że jakiegoś pinu nie ma. Ale to tylko moje domysły.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łączy Ci się z Elm'em? Jest jakaś komunikacja? Ja mam samochód z początku produkcji i jest problem bo prze 4 pierwsze miesiące jest inny numer wiązki i inny komputer wg numerów. Tak jak pisałem. U mnie nie ma na 7 pinie nic a na 6 jest biały przewód. Reszta jest jak u Ciebie.

Myślałem że może ten biały jest po prostu przełożony z 7 na 6 ale poszedłem dalej bo ten przewód idzie do komputera przez wtyczkę F104/M50, która znajduje się w okolicach komputera od strony pasażera. To taka 24 pinowa wtyczka. Jakbyś mógł sprawdzić do którego pinu idzie ten przewód brązowo-biały i czy ma taki sam kolor po drugiej stronie wtyczki to może będziemy wiedzieć coś więcej. U mnie z serwisówką się nie zgadza. Jak tam będzie inaczej to pozostaje sprawdzić wtyczkę z komputera, czy na pinie odpowiedzialnym za ISO-K jest podłączony jakiś przewód. Jak nie to może pociągnięcie go pozwoli na komunikację.

A tak nawiasem mówiąc: odłączał ktoś kiedyś komputer? Jak się wyciąga tą wtyczkę? Trzeba odłączyć AKU przy wyciąganiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Elm-em 327 się łączy normalnie (przez pcmscan) tylko pokazuje np. błąd temp. silnika 215 st., jedyne co pokazuje dobrze to obroty silnika.

Jak będę mógł to zrobię fotkę tej kostki, i tak miałem zamiar wyciągnąć komputer i go pooglądać, a co do odłączania akumulatora to raczej chyba lepiej odłączyć aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę jeszcze - może spróbuję ten przewód który u mnie jest na 6 pinie przełożyć do 7 i spróbować podpiąć Elm'a. Jakby się zaczął komunikować to jest szansa że coś zadziała. A żeby zrobić zdjęcie tej kostki nie trzeba kompa wyciągać. Jak ściągniesz tą osłonę obok lewej nogi pasażera to zaraz ją widać. Ja się tylko obawiam że mam innego kompa. Wg numerów jest inny. Wiązka też ma inny numer. Jedyna szansa to sprawdzić czy do pinu chyba 420 kompa coś idzie, a jak nie to spróbować podłączyć tam przewód i pociągnąć do złącza. Może model który mam ustawiało się przez podpięcie tej przejściówki to wtyczki kompa. Dziwię się tylko że wielkie autoryzowane serwisy Bosch a psińco wiedzą o łączeniu się z tym autem. Ich kombinowanie polega na podłączeniu wtyczki i stwierdzeniu "nie działa". Żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera P11 1998r. 2.0TD z tego co pamiętam bodajże kwiecień u mnie tak to wygląda(sorka za jakość robione tel)

 

Przy okazji jakby ktoś mógł doradzić jaki kabelek mam kupić do niej i jakie oprogramowanie?

 

Mógłbyś zrobić fotkę tej kostki którą zrobił Dawid i opisać po kolei kolory przewodów?

To samo jeżeli chodzi o gniazdo diagnostyczne. Napisz jakie po kolei są kolory przewodów.

Będzie to bardzo pomocne.

U mnie oczywiście inaczej niż u Dawida :(

Nie wiem o co w tym aucie biega. Chyba o to żeby byle kto nie mógł nic regulować w tym aucie.

Ciekaw jestem czy ten cały Consult umie się łączyć ze 100% Nissan'ów włączając te z CD20T.

Na razie zagadka trwa.

Pabllo czekam na Twoją pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to ja mam z końca produkcji 99r przed liftem 2.0td, gniazdo na 14pinów czyli chyba jak twój samochód. Nie mam pojęcia po co ci to, podpowiem tylko że mój szef jest bardzo dobrym elektronikiem i ma nowego diagnoste "launch" z pełną wersją, i kiedyś z ciekawości kazałem mojego przetrzepać, próbował i powiedział że większość japońskich samochodów przed 2000r ma tylko system autodiagnozy, nie ma możliwości połączenia zewnętrznego diagnosty. Po podłączeniu wyskakują totalne bzdety, lub od razu jest błąd połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to ja mam z końca produkcji 99r przed liftem 2.0td, gniazdo na 14pinów czyli chyba jak twój samochód. Nie mam pojęcia po co ci to, podpowiem tylko że mój szef jest bardzo dobrym elektronikiem i ma nowego diagnoste "launch" z pełną wersją, i kiedyś z ciekawości kazałem mojego przetrzepać, próbował i powiedział że większość japońskich samochodów przed 2000r ma tylko system autodiagnozy, nie ma możliwości połączenia zewnętrznego diagnosty. Po podłączeniu wyskakują totalne bzdety, lub od razu jest błąd połączenia.

 

Ja mam akurat po lifcie z tym że z września 99r. Z tego co wiem to od czerwca do października były takie robione a potem była jakaś zmiana.

Ja podejrzewam że moja wersja będzie miała tą wiązkę diagnostyczną taką jak P11 tyle że jest nowe gniazdo a to co jest e serwisówce zastosowali właśnie dopiero od października 99 r. ale na razie pewności nie mam. Póki co robię coś żeby to ustalić, Jeżeli będzie trzeba poszukam sygnału na pinie komputera i spróbuję go podpiąć jeżeli nie da się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówił mi jeszcze że do połąnczenia z zewnętrznym czym kolwiek musi być wtyka 16 pinów, w 14 nie ma możliwości, więc zaczynam rozumieć czemu chcesz kolory i ilość kabli, tylko jeżeli ilość kabli jest ta sama bez względów na kolory odpuść sobie, masz stare sterowniki te na autodiagnozę,no chyba że masz więcej kabli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...