kregon Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Dawno tu nie zaglądałem... Widzę, że użyszkodników Zetek przybyło Wszystkich witam serdecznie. Chciałem się "pochwalić" ostatnim moim wydatkiem. Pisałem już wcześniej na forum, że moja Nysa wpierdziela dużo oleju. Ale na początku roku przekroczyła wszelkie granice i zaczęła pić oliwę hektolitrami. Olej Valvoline VR1 RACING 10W60. Diagnoza: zapieczone pierścienie. Motor wyjęty z budy i się zaczęło - pierścienie (nie były zapieczone, tylko wytarte), - wymiana gniazd zaworowych i głowice do szlifu (bo jak uszczelniamy dół to warto i górę), - panewki (oba komplety) zjechane, - łańcuch rozrządu wyciągnięty (napinacz na 9 z 10 zębów), - tarcza sprzęgła już nitami szlifowała, - dwumasa się kończy, - świece, - jak już mamy silnik w częściach pierwszych to i pompa wody, - jak szaleć to szaleć - wymiana smarowideł w skrzyni i moście oraz wszystkich innych płynów, - cała masa uszczelek, śrubek i innych dupereli. Czeka mnie jeszcze zbieżność, geometria i monitorowanie silnika (wyskoczył check P0420 - ale tylko raz, więc może to nic). Całość trwała 2 miesiące. Głównie ze względu na to, że każda dodatkowa rzecz wychodziła w miare postępu prac, a na części czekałem bardzo długo (zamiawiane m. in. z Austrii, bo w PL nie do dostania, lub w kosmicznych ASOwskich cenach). Autko odebrane i już ułożone. Portfel sporo lżejszy Przy okazji dowiedziałem się, że: - silnik nie był wcześniej ruszany (ori plomby, kleje), - cylindry i tłoki w zaskakująco idealnym stanie (84kkm nakręcone), - potwierdzono, że auto nigdy nie było spawane, prostowane, czy w inny sposób klejone - wszystkie spawy i części ori, - wał jest karbonowy - jak go teraz sprzedam, to będę kretynem (więc Zeta chyba ze mną zostanie jeszcze trochę). Wielkie dzięki dla Piotra, który wziął się za robotę i ją dokończył mimo, że Nissan mu się śnił po nocach i dla Bartka, który doglądał moją Niunię na każdym etapie jej uzdrawiania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hot_rider Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 (edited) wał jest karbonowy zgadza się jest węglowy jak w każdej Z teraz jest na dotarciu?? czy już pełen ogień?? wypadało by wyskoczyć na hamownie zobaczyc jak teraz się mają konie mechaniczne Edited April 19, 2012 by hot_rider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 zgadza się jest węglowy jak w każdej Z Nie wiedziałem tego wcześniej... teraz jest na dotarciu?? czy już pełen ogień?? Ogieeeń!!! :devil: wypadało by wyskoczyć na hamownie zobaczyc jak teraz się mają konie mechaniczne Hmm... W sumie racja. Chociaż unikam tematu jak ognia, bo czytałem, że żadna Zetka nie trzyma mocy, a nie chciałem się wkur... wkurzać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Olej Valvoline VR1 RACING 10W60. Po remoncie będziesz lał ten sam olej, czy przerzucasz się na coś innego? Całość trwała 2 miesiące. Głównie ze względu na to, że każda dodatkowa rzecz wychodziła w miare postępu prac, a na części czekałem bardzo długo (zamiawiane m. in. z Austrii, bo w PL nie do dostania, lub w kosmicznych ASOwskich cenach). Tak z ciekawości, z dostępnością których gratów u nas był problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Leje to samo. Problem był z którymiś panewkami (nie pamiętam którymi) i z łańcuchem (w ASO ok. 1300 zł). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirtrojan Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Kregon w jakiej kwocie zamknął ci się remont? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 W okolicach 7 tysięcy brutto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirtrojan Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 w sumie nowy silnik mogłes mieć :/ ale z 2 strony tez mógł długo nie pociągnąć. Dla informacji robota głowicy to około 4-5k PLN. Często lecą od słabych instalek LPG (to tak jakby ktoś planował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 w sumie nowy silnik mogłes mieć :/ ale z 2 strony tez mógł długo nie pociągnąć. Dla informacji robota głowicy to około 4-5k PLN. Często lecą od słabych instalek LPG (to tak jakby ktoś planował 5k to chyba jakby ktoś miał zupełnie te głowice zaorane. Sama wymiana uszczelniaczy, planowanie i uszczelka pod głowicą nie wygeneruje takich kosztów, nawet liczona x2 w V6. Moim zdaniem, Kregon dobrze zrobił z tym remontem. Wie co ma, a używany silnik to zawsze zagadka i tak jak piszesz nie wiadomo ile się na nim pojeździ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kregon Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Faktycznie, mogłem za te pieniądze włożyć inny silnik (używany, a nie nowy), ale: 1. Pierwotnie silnik miał zostać jedynie uszczelniony (pierścienie i gniazda zaworowe + szlif głowic i uszczelki + nowa oliwa), a reszta wyszła w praniu... 2. Spora część tej reszty co wyszła w praniu, nawet przy wymianie silnika wymagałaby uwagi (tarcza sprzegła, koło zamachowe, pompa(?). 3. Część kosztów to normalna eksploatacja (olej w skrzyni i moście, świece, tarcza sprzęgła, koło). 4. Nie wiedziałbym tak naprawdę w jakim stanie jest zakupiony silnik, a tak to... (patrz pkt. 5) 5. Wiem, ze teraz mam silnik jak z fabryki praktycznie, zrobiony jak należy, pewny i na gwarancji (12 mięsięcy, a nie rozruchowej). Uważam, że za zakres wykonanych napraw i szereg wymienionych części i tak nie zapłaciłem dużo. Jeśli chcecie to moge z FV przepisać co ważniejsze pozycje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlynarz86 Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 (edited) Faktycznie, mogłem za te pieniądze włożyć inny silnik (używany, a nie nowy), ale: 1. Pierwotnie silnik miał zostać jedynie uszczelniony (pierścienie i gniazda zaworowe + szlif głowic i uszczelki + nowa oliwa), a reszta wyszła w praniu... 2. Spora część tej reszty co wyszła w praniu, nawet przy wymianie silnika wymagałaby uwagi (tarcza sprzegła, koło zamachowe, pompa(?). 3. Część kosztów to normalna eksploatacja (olej w skrzyni i moście, świece, tarcza sprzęgła, koło). 4. Nie wiedziałbym tak naprawdę w jakim stanie jest zakupiony silnik, a tak to... (patrz pkt. 5) 5. Wiem, ze teraz mam silnik jak z fabryki praktycznie, zrobiony jak należy, pewny i na gwarancji (12 mięsięcy, a nie rozruchowej). Uważam, że za zakres wykonanych napraw i szereg wymienionych części i tak nie zapłaciłem dużo. Jeśli chcecie to moge z FV przepisać co ważniejsze pozycje. No i słusznie, wiesz co masz, teraz nic tylko cieszyć się z jazdy Co ważniejsze pozycje z FV na pewno będą cenną informacją dla wszystkich, którzy planują remont, więc napisz jak możesz Edited April 22, 2012 by Młynarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DadanGR Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 sorry, za odgrzewanie tematu, ale szukam miejsca w Wwa lub okolica, gdzie profesjonalnie przeprowadzą regeneracje głowicy. X-Trail T30 + LPG. Kompresja, gniazda zaworowe, szlif, planowanie, olej Ktoś godny polecenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheMan Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 czy dobrze przeczytałem że taki remoncik po 84k km ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewelkka Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Jeździ to jeszcze? ) jak po tym remoncie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelosek142 Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Na 99.9% mam zetke od kolegi wszystko sie zgadza Wiec wypowiem sie,jezdzi bez problemow,pilnowac oleju i smigac Mega zadowolony,ze swojej zety jestem strzał w 10 ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus111 Posted February 8 Share Posted February 8 W dniu 19.04.2012 o 21:09, kregon napisał: Dawno tu nie zaglądałem... Widzę, że użyszkodników Zetek przybyło Wszystkich witam serdecznie. Chciałem się "pochwalić" ostatnim moim wydatkiem. Pisałem już wcześniej na forum, że moja Nysa wpierdziela dużo oleju. Ale na początku roku przekroczyła wszelkie granice i zaczęła pić oliwę hektolitrami. Olej Valvoline VR1 RACING 10W60. Diagnoza: zapieczone pierścienie. Motor wyjęty z budy i się zaczęło - pierścienie (nie były zapieczone, tylko wytarte), - wymiana gniazd zaworowych i głowice do szlifu (bo jak uszczelniamy dół to warto i górę), - panewki (oba komplety) zjechane, - łańcuch rozrządu wyciągnięty (napinacz na 9 z 10 zębów), - tarcza sprzęgła już nitami szlifowała, - dwumasa się kończy, - świece, - jak już mamy silnik w częściach pierwszych to i pompa wody, - jak szaleć to szaleć - wymiana smarowideł w skrzyni i moście oraz wszystkich innych płynów, - cała masa uszczelek, śrubek i innych dupereli. Czeka mnie jeszcze zbieżność, geometria i monitorowanie silnika (wyskoczył check P0420 - ale tylko raz, więc może to nic). Całość trwała 2 miesiące. Głównie ze względu na to, że każda dodatkowa rzecz wychodziła w miare postępu prac, a na części czekałem bardzo długo (zamiawiane m. in. z Austrii, bo w PL nie do dostania, lub w kosmicznych ASOwskich cenach). Autko odebrane i już ułożone. Portfel sporo lżejszy Przy okazji dowiedziałem się, że: - silnik nie był wcześniej ruszany (ori plomby, kleje), - cylindry i tłoki w zaskakująco idealnym stanie (84kkm nakręcone), - potwierdzono, że auto nigdy nie było spawane, prostowane, czy w inny sposób klejone - wszystkie spawy i części ori, - wał jest karbonowy - jak go teraz sprzedam, to będę kretynem (więc Zeta chyba ze mną zostanie jeszcze trochę). Wielkie dzięki dla Piotra, który wziął się za robotę i ją dokończył mimo, że Nissan mu się śnił po nocach i dla Bartka, który doglądał moją Niunię na każdym etapie jej uzdrawiania Cześć- gdzie go robiłeś tj. u p. Piotra??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.