Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odcinanie paliwa przy 3500 obrotów


Gość x-trail Scarabowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość x-trail Scarabowy

Witam

Koleżanki i Kolegów

Proszę o poradę – /Nissan X-trail 2,2 dCi rok 2005 136KM/ podczas jazdy na różnych biegach ale zazwyczaj na 3 biegu jak obroty dojdą do 3500 odcina paliwo na 4-6 sekund i zwalnia lecz po chwili kręci się dalej. Na 4 biegu potrafi odciąć paliwo już przy 3000 obrotów. Na luzie kręci się do końca bez oporów. Filtry wymienione, paliwo lane na BP i Statoilu - uszlachetnione

Proszę o poradę techniczną – co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ale zależy jakie filtry wymienione bo wszystko wskazuje na to że masz kolego zawalony filtr paliwa, jeżeli filtr paliwa był wymieniany to może być zapowietrzony układ paliwowy..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej przepływomierz padł.

 

Na poczatek wyjmij i wyczyść prepraratem do czyszczenia zascisków hamulcowych. Możesz też go odpiąć i wtedy są dwie opcje:

1. auto będzie słabsze - ale podciągnij je do tych obrótów przy których przerywał i sprawdź czy nadal jest to samo

2. auto będzie mocniejsze i nie będzie przerywać to masz przepływkę do wymiany lub czyszczenia.

 

daj znać co wyszło, będzie dla innych użytkowników na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne objawy miałem w innym aucie i przyczyną był zabrudzony EGR.Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.Co ciekawe to dwóch niezależnych mechaników podłączało auto do kompa i zawsze wyskakiwał błąd pompy wtryskowej.

 

Podłącz swoje auto pod komputer i może wyskoczy jakiś błąd.Świeci ci się kontrolka "check engine''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kwiecień 2012.... Klient już zapomniał o problemie. Inna sprawa, że mógł opisać jak rozwiązał problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno, może się przyda ta garść informacji innym.

 

NIestety powszechny jest brak odpisywania czy dane informacje pomogły rozwiązać problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak odpisywanie co bylo przyczyna i jak problem rozwiazano pomoglo by wielu i mozna wiele zaoszczedzic kazdy pyta a jak cos sie dowie nie kazdy odpisze a szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość x-trail Scarabowy

Witam Kolegów

Do dnia dziejszego borykam się z tym problemem.

Turbina, filtry, intercooler - wymieniane, regenerowane i CH.. !!!!

Komputer nie wykazuje zadnych błedów :(

Mam go dość, a zanacze jest to mój drugi x-trail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

Do dnia dziejszego borykam się z tym problemem.

Turbina, filtry, intercooler - wymieniane, regenerowane i CH.. !!!!

Komputer nie wykazuje zadnych błedów :(

Mam go dość, a zanacze jest to mój drugi x-trail

Przepływka sprawdzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość x-trail Scarabowy

Witam Kolegów

 

Wczoraj zmobilizowałem się i wstawiłem (na pewno dobry przepływomierz) i oczyściliśmy EGR z dolotami. Dziś rano był test – Żadnej różnicy nie zauważyłem.

 

Na 4 biegu ok 3200 obrotów zamulenie, chwila później jedzie dalej, ok 4000 to samo L, podobnie i na 3 biegu robi się podobnie, lecz nie zawsze.

 

Praca ogólna silnika jest idealna, rano przy -16 C pali na dotyk, chodzi równo i cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zerkałeś do baku? może masz jakiś syf co Ci przytyka dopływ paliwa...

 

ps.

a odpinałeś przepływkę? Sprawdź z odpiętą jak będzie wchodził na obroty i opisz.

 

ps2.

nagrasz filmik z Twoimi objawami?

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powyżej tych obrotów idzie dobrze to wydatek jest ok, gdyby pompa lub wtryski nie dawały rady to od 3500 w górę by był muł. Ja stawiam na elektronikę, któryś czujnik nie domaga i daje błędne odczyty. Dopóki nie padnie to kontrolka się nie pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość listek78

Witam kolegów!

U mnie jest dokładnie to samo co u kolegi x-trail Scarabowy . Problem ten nie zawsze się pojawia ale tak jak to zostało już opisane zazwyczaj jest to na 3 i 4 biegu, czyli przy wyższych prędkościach... Chociaż nie jestem mechanikiem ale intuicja podpowiada mi, że może to być przepływka jak zasugerował kolega zeshky.

Na dniach postaram się wyciągnąć ten nieszczęsny przepływomierz i spróbuje go wyczyścić i zobaczę czy coś to da pozytywnego. W międzyczasie jadę na diagnostykę komp. więc może coś wyjdzie wcześniej aczkolwiek mam jeszcze problem z mocno słyszalnym terkotem, szczególnie przy przyśpieszaniu albo nadmiernym obciążeniu silnika... Znajomy mechanik polecił mi tą diagnostykę bo stawia na uszkodzone wtryski lub złe ciśnienie itp. Mam nadzieję, że czyszczenie przepływki i jej wcześniejszy demontaż nie jest wielkim wyzwaniem bo niechciałbym czegoś spieprzyć ale z drugiej strony jestem zwolennikiem samodzielnego grzebalstwa a nie płacenia mechanikom za tak błache naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten terkot masz przy każdej prędkości obrotowej silnika czy tylko np. od 3000 obrotów w górę?

 

Przepływkę możesz przeczyścić sprayem do czyszczenia zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość listek78

Narazie póki co sprawa załatwiona czyszczeniem przepływki iegr-u z sadzy więc póki co jest ok. Co do terkotania to dałem do sprawdzenia wtryski i jak się okazało wszystkie nadają się do gruntownej regeneracji. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że końcówki przelewów do tych wtrysków nie są obecnie dostępne w polsce i mają być na koniec kwietnia, jednak mechanicy z warsztatu oddali je w dobre ręce i jest nadzieja zregenerowania bez zbędnego czekania. Co do warsztatu wydam konkrętną opinie po odbiorze autka a póki co jestem pozytywnie zaskoczony obsługą i podejściem do klienta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja niestety u siebie kilka razy tez mialem taką akcję, najczęściej na 4 biegu i przy dosc wysokich obrotach. Dzieje sie tak tylko w dosc specyficznej sytuacji przy redukcji na niższy bieg i wcisnieciu gwaltownie gazu (nawyk z bylej benzyny 100 na liczniku, redukcja na 3 bieg i gaz w podłogę prawie do odciecia). Wracajac do tematu zaryzykuję teorię, że winna jest niestety turbina a dokładnie kierownica bądź sterowanie zmianą geometrii. Mnie to zbytnio nie irytuje ponieważ zdaza sie to sporadycznie i jeżdżę już bardziej "dizlowo" czyli wyższy bieg z wiara że moment zrobi swoje. Zaznaczam że jest to tylko moja teoria, gdzies kiedys czytalem o turbinach i cos tam bylo wspimniane o szarpaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość x-trail Scarabowy

Witam Kolegów

Problem mam nadzieje rozwiązałem: założyłem separator odmy od Lublinka, wyczyściłem intercooler, EGR,  przepływkę, potencjometr gazu (pedał gazu)  oraz posłuchałem rady mechaników aby często na trasie dać mu trochę w d*p. – chodzi wszystko jak malina.  Regeneracja turbiny dwukrotna nic nie dawała – żadnej różnicy , po prostu strata pieniędzy. Filtry i pompa i inne duperele związane z paliwem nie miały nic z tym wspólnego. W poprzednim nissanku (2002 r.) miałem zaślepiony EGR w tym z 2005 po zaślepieniu pali się cheek (ten trochę cwańszy jest)  Zastanawiam się tylko jeszcze nad wyrzuceniem katalizatora – tam też jest niezły bajzel. Ciekawi mnie czy ktoś z Kolegów już usuwał katalizator ? jak tak to będę bardzo wdzięczny za poradę. Jest to mój drugi x-trail a trzeci w rodzinie i raczej na pewno ostatni - czym nowszy tym gorszy. Jeden z moich kolegów też miał podobny objaw jak ja to z pompki która jest w baku wyrzucił siteczko które mu się często zatykało - lał paliwo brudne. Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam usunięty 2006 r 2.2dci

Opisz wrażenia po usunięciu. Zauważalna zmiana w pracy silnika? Moment przesunął się w niższe partie obrotów? Błędy na kompie?

 

Problem mam nadzieje rozwiązałem: założyłem separator odmy od Lublinka ...

 

Kolego Scarabowy bardzo bym chciał zobaczyć gdzie masz zamontowany separator oleju z lublina - wrzucisz kilka zdjęć? Sam planuje zrobić taki zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam grono kolegów...Dziś i mnie to dopadło...1,2,3 bieg super na 4 biegu 3 tys obrotów max...chwila jazdy i zbiera sie już ładnie...to samo na 5 i 6 biegu...max 110 więcej nie idzie...dopiero po pewnym czasie da się rozpędzić do 160 myślę że więcj juz nie pójdzie...pytanie moje jest takie ..czy jest ktoś obrazowo napisać albo wrzucić foty młotowi motoryzacyjnemu gdzie jest przepływka i EGR w tym aucie?? Kupiłem to bydle i juz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem...aha jak ze spalaniem bo 9 to się troszkę za dużo mi wydaje....Chyba że jest ktoś ze świetokrzyskiego lub okolice i chce zarobić...podjadę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę znajdziesz zaraz za puszką od filtra powietrza - pierwsze przewody połączone to będzie to. Odepnij i się przejedź zobaczysz czy będzie zmiana. Możesz też ją przeczyścić czymś w spray na bazie alkoholu (byle nie WD40).

 

Błędów żadnych nie ma? nawet jak zaczyna odcinać paliwo nie zapala się na chwilę kontrolka?

 

Masz tak od kupna czy robiłeś coś i po tym czymś się zesrało?

 

Im więcej napiszesz tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...