Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Instrukcja jak rozbebrać drzwi - almera n16 2001 - Hatchback


Gość Pajek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

1.pytanie jak w temacie.

W sunnym niebyło problemu śruby były widoczne, w almie już tak pięknie nie jest, a nie chciałbym połamać plastików.

 

ok. to już znalazłem
:D

http://forum.nissank...__1#entry594904

 

Gdzie dostanę w rozsądnej cenie spinki ponieważ pewnie ulegną uszkodzeniu podczas ściągania boczku

(na podstawie sunnego zakładam że spinki jakieś nie standardowe J )

3. Chciałbym wyciszyć drzwi za pomocą pianki pod panele (tania + nie ciągnie wilgoci).

W sklepach można dostać różne grubości 2, 3, 5, 10mm. Zastanawiam się tylko jak ją przykleić – może na jakiś klej albo

taśmę 2-ną. Proszę o jakieś podpowiedzi.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Pablox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz, moim zdaniem to robota na marne.

 

jak zdjąć już pewnie wiesz, więc pyt. 2: nie kupowałbym, zdejmowałem przez 10lat boczki wielokrotnie i fabryczne kołki nadal nie są połamane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciszyłem całe auto ( drzwi, podłoge, bagażnik, nadkola, podszybie, maskę pod wytłumienie ) pianką 5mm.

RÓZNICA JEST KOLOSALNA, praktycznie auto elektryczne :icecream:

... a jak ktoś mówi że pianka nic nie da... bo tylko maty i ble ble ble... a nie chce mi się więcej pisać

duzo roboty za małą kasę... efekty porażające.

pozdrawiam

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Borofik -

1. Napisz proszę jak kleiłeś piankę do blachy w drzwiach?

2. Nie było problemu ze wsadzeniem pianki 5mm w drzwi?

3. Piankę kupowałeś przez Internet czy może w jakimś budowlanym markecie.

Niestety nie posiadam miernika natężenia dźwięku, wówczas mógłbym jednoznacznie napisać ile decybeli można uzyskać za pomocą pianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drziach jest bardzo duzo miejsca, ja dałem podwójną warstwę na blachę + podwójnie pod boczek. Przy okazji nasmaruj sobie podnośniki szyb i wyrzuć te badziewne głosniki. ja kleiłem bardzo mocja taśmą kilkunastoma kawałkami pianki na zakładkę tak aby było jak najbardziej dokładnie

miejsca jest nie za wele ale da rade są dwa otwory na rece 1. główny i drugi po głośnku.

BARDZO WAŻNE jest wyczyszczenie i odtłuszczenie blach i wsporników. W sumie więcej wydałem na taśmę niz na piankę :)

zainwestój w dobrą taśmę najlepej wzmacnianą, pamietaj że do środka drzwi leje sie woda.

przed wyłozeniem blach wewnętrznych ( pod boczek ) zaklej taśmą wszytkie otwory tak aby drzwi były szczelne z wyjatkiem odpływów u dołu.

... a i jeszcze po ściagnięciu boczków zobaczysz folie przyklejona na silikon... ja ją wyrzuciłem na dzień dobry

Bardzo dobrze wymyj i bardzo dokładnie wyklejaj im dokładniej tym lepszy efekt

 

pianka do kupienia w kazdym markecie z panelami ok 2 zł za m2

 

Tu masz trochę lektury ze zdjęciami, powodzenia.

 

http://forum.nissank...yjnych-na-inne/

http://autokacik.pl/...&fpart=all&vc=1

http://www.motonews....198313&c=89&f=7

http://forum.nissank...montaz-boczkow/

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się czy można zamontować piankę na farbę. Drzwi w środku nikt nie będzie oglądał, pianka nie rozpuszcza się pod wpływem farb. Być może jest to trwalsze połączenie niż za pomocą taśmy 2-nej. Moje obawy co do taśmy 2-nej dotyczą upałów i gdy auto stoi w słońcu.

 

 

 

Jeszcze jedna sprawa, proszę skorygujcie mnie jeśli pisze głupoty, przegrodę pomiędzy silnikiem a kabiną mogę wyciszyć za pomocą taśmy dekarskiej bitumicznej. Na ale_drogo zaczynają się już od 30 zł z wysyłką.

Wystarczy wyczyścić blachę będącą przegrodą (za silnikiem) i nakleić matę zostawiając oczywiście okienko na numer seryjny :D

Edytowane przez Pablox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folii bym nie polecał wywalać bo zatrzymuje wodę żeby nie lała się do środka i boczek nie nasiąkał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie:

1. ja nic nie pisałem o taśmie dwustronnej i takowej nie używałem. Ja uzyłem bardzo mocnej odpornej na wode i wzmacnianej taśmy 75 mm

2. folię wyrzuciłem, ale oczywiście drzwi wyklejam tak aby były całkowicie szczelne. Dodatkowo fabryczna folia jest profilowana i trzeba się jej pozbyć aby dokładnie uszczelnić i wygłuszyć od wewnątrz tzn strony boczka.

3. konstrukcja n16 sprawia że wystarczy wygłuszyć maskę i podwujnie podszybie... sprawdziłem że na grodź szkoda czasu i kasy, tymbardziej że i tak nie wykleisz dokładnie bo ciasno tam na maxa. Maska + podszybie wystarczy aby być baaaaardzo zadowolonym

4. ja mam wersję 3d na drzwi poszło ok 3m2 x oczywiście 2, jeżei chodzi o 5d to nie wiem zalezy od inwencji i opracowania własnej techniki no i ilośc warstw.

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na blachę wewnątrz + na blachę zewnętrzną + zaklejenie wszytkich otworów technologicznych tak aby drzwi były całkowicie szczelne ( ja wyrzuciłem oryginalna folię ) węwnątrz jest troche zabawy bo jest troche ciasno, dodatkowe wzmocnienia też nie ułatwiają zabawy.

 

PS. polecam przy okazji wymianę głośników, nawet najtańsze na rynku będą grały o niebo lepiej. Dodatkowo wygłuszenie drzwi sprawia że nareszcie słychać basik :) nawet na tych oryginalknych badziewnych głośnikach... gdy włączyłem radio pierwszy raz byłem w szoku.

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borofik - za nim pogratuluję, to się spytam, a gdzie Twoja prezentacja z fotkami??? Byłoby ciekawe obszerne. Inni tak robią i nie wstydzą się tym pochwalić. Tawet tutaj na forum mamy przykłady foto-dokumentacjij jak naprawić zacisk, wymienić półośkę, A Ty nic, nic się nie chcesz chwalić!!!. Przecież telefon komórkowy, to w dzisiejszych czasach nosi każdy przy sobie i fotki można klikac co chwilkę.

Wielka szkoda, więc tylko pochwalę, ale czego? Może jeszcze nas zaskoczysz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie chwale się moja almerą bo... to... pi pi pi.... i jeszcze pi pi pi pi pi :whistle: ogólnie wiecej ją naprawiam niz jeżdżę... niestety nie ma sie czym chwalić... a szukałem alternatywy dla drogich wygłuszeń i poszedłem po taniości bo już ne chcę wiecej inwestować w ten pi pi pi... :shiftyninja:

... auto jest krzywe, zardzewiałe i ściąga...nie stać mnie na nowe, więc sobie przynajmniej cicho jeżdżę do mechanika, pozdrawiam.

 

P.S nie bijcie trafiłem na wrak i sie z nim muszę bujać... wasze są pewnie piękne i wspaniałe.

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie są, a to jest forum a nie kółko wzajemnej adoracji. :P Ja też uważam, że za 60tys zł wykonanie tego samochodu to kpina, ale takie rzeczy wychodzą dopiero po latach niestety. ;) W salonie wyglądał ładnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie chwale się moja almerą bo... to... pi pi pi.... i jeszcze pi pi pi pi pi :whistle: ogólnie wiecej ją naprawiam niz jeżdżę... niestety nie ma sie czym chwalić... a szukałem alternatywy dla drogich wygłuszeń i poszedłem po taniości bo już ne chcę wiecej inwestować w ten pi pi pi... :shiftyninja:

... auto jest krzywe, zardzewiałe i ściąga...nie stać mnie na nowe, więc sobie przynajmniej cicho jeżdżę do mechanika, pozdrawiam.

 

P.S nie bijcie trafiłem na wrak i sie z nim muszę bujać... wasze są pewnie piękne i wspaniałe.

 

Tutaj nie miałem na myśli wyglądu samochodu, tylko Twojego sposobu wyciszania. Pisałeś np. że kleiłeś taśmą /i dużo jej poszło/ małe kawałki pianki. A co z pierwszą warstwą pianki na wewnętrzną stronę drzwi /chodzi o środek/, wszystko na zakładkę?. Czy np. nie byłoby lepiej - mogę się mylić, pierwszą warstwę przykleić jak najdokładniej za pomocą silikonu akrylowego, a drugą warstwę dopiero np. dodatkowo taśmą. Chodzi o to aby jednak pierwsza warstwa dokładnie przylegała do podłoża - czyli blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawiłem na taśmę bo nie chciałem się babrać w silikonach lub klejach, z taśmą robota jest czysta łatwa i przyjemna... a jak mi sie coś kiedyś odwidzi to to wszystko poprostu odkleje i wyrzucę. Jeżeli chodzi o profesionalne oklejanie i wygłuszanie pod audio to z tego co sie orentuję chodzi o zmniejszenie bezwładności blach dzieki temu nie wpadaja w rezonans i nie przenoszą tak dzwieków. Dlatego taka popularność ają wszelkiego rodzaju maty bitumiczne.

w przypadku pianki chyba chodzi o coś innego ale efekt jest bardzo dobry i wiecej ne wnikam. W piatek zdejmę boczki odkręce głośniki i zobaczę jak to sie trzyma.

Jeżeli chodzi o technike jaka obrałem to wycinasz kawałki piank na obrany wymiar i przyklejasz taśma do blachy z 4 stron ( połowa szerokości taśmy na balchę połowę na piankę ) kolejny kawałem doklejasz do juz przyklejonego z tym że z trzech stron do blachy a z jednej do przyklejonej pianki. Jedziesz tak całą powierzchnię a jak masz ochotę to na to jeszcze jedną warstwę. Wyglada to tak solidnie że możesz na to lać wodę i nie powinno odpaść latami.

Edytowane przez Borofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pogoda popsuła mi plany. Poniżej zamieszczam kilka fotek z wyciszania almerki. Gdy ukończe swoje dzieło wówczas opiszę szczegółowo co i jak :D

 

Na chwilę obecną jest to ściąga dla "niewtajemniczonych" co kryje się pod boczkiem :)

 

silnik:

http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id=1178394&type=album&add1=pajek452

 

drzwi lewe:

http://www.fotosik.p...m&add1=pajek452

 

prawe:

http://www.fotosik.p...m&add1=pajek452

Edytowane przez Pablox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...