abdn Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Wiem, że problem stuków z układu kierowniczego był wałkowany wiele razy. Jednak mój problem jest chyba inny i nie wiem czy z układu czy zawieszenia. Dziś podczas jazdy usłyszałem regularne stuki podczas jazdy z prędkością ok 90 km/h. na łuku drogi w prawo. Po przejechaniu 10 km stukało już przy niskich prędkościach i lekkim skręcie. Po kolejnych 10 km przy jeździe na wprost i coraz silniej, tak że zacząłem się obawiać czy dojadę do domu. Stuk zaczyna się też czuć na kierownicy przy jeździe z minimalną prędkością. Stuk zanika przy skęcie w lewo i przy hamowaniu, więc chyba dotyczy lewej strony bo wtedy jest odciążona (chodzi o skręt w lewo). Mieszkam w małej miejscowości, do serwisu mam 40 km i zastanawiam się czy dam radę bezpiecznie dojechać z uwagi na tak gwałtowne pogarszanie się tego zjawiska. Co to będzie i czy ryzykować jazdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Tak na szybko postawiłbym na przegub. Trzeba się wsłuchać czy ten stukot dochodzi z konkretnej strony samochodu i czy jest zbliżony do takiego metalicznego "terkotania". Czy ten dzwięk jest rytmiczny? Czy czas pomiędzy "stuknięciami" jest regularny i w miare krótki? Czy częstotliwość stuków nasila się wraz z prędkością? Jeżeli to przegub, powinno się dać dojechać do serwisu - ale raczej wolno i bez gwałtownych manewrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Czy sprawdzałeś dokręcenie kół ? Może śruby poluzowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Czy sprawdzałeś dokręcenie kół ? Może śruby poluzowały. Bardzo celna uwaga ! Wielu szukało poważnych problemów a przyczyną było nie dokręcone koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Przegub rechocze w każdej pozycji przy skręcie,rzadko słychać go w jeździe na wprost. Stawiam na Czesława Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abdn Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Taaak koła niedokręcone, niech Wam będzie - sprawdzę, choć to przecież niemożliwe. I jak bym dał sobie rękę uciąć - to bym juz jej nie miał. Jedna śruba prawie luźna a trzy dały się dokręcić jakieś 30 -40 stopni. Trzeba się uczyć pokory przez całe życie. A byłem pewien, że takie rzeczy mogą się zdarzyć tylko mojej żonie, która jest często czegoś pewna a potem okazuje się że jest odwrotnie. Koła zmieniałem na aluminiowe sam i przejechałem na nich jakieś 200 - 300 km. a po tym czasie powinno się je dokręcić. W tym kole musiałem w takim razie dziwnym trafem przykręcić je słabiej. Mam dwa klucze - krzyżak którym wstępnie przykręcam i klucz z przedłużoną rączką którym dokręcam do oporu w tym kole musiałem o tym drugim dokręceniu zapomnieć. Pozdrawiam i dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Nie przejmuj się czasami dajemy d...w najprostszych sprawach...ale później się to dłuuuugo pamięta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Do kół dobrze jest mieć klucz dynamometryczny (lub chociaż pojechać dokręcić takim kluczem do zakładu wulkanizacyjnego). Koszt znikomy a bezpieczeństwo gwarantowane. Niedokręcenie śruby jest niebezpieczne ale urwanie śruby też niemiłe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.