JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Posiadam P12 z 2003 1,8 z instalacją gazową BRC. Ostatnio pijawiły się dziwne usterki. Tydzień temu po uruchomieniu silnik chodził jakby nie pracowały wszystkie cylindry. Oczywiście nastąpił duży spadek mocy. Po zatrzymaniu i podniesieniu maski wyczułem zapach palonego oleju. Po wizycie w warsztacie i obejrzeniu silnika, nie stwierdzono żadnych wycieków, a samochód nagle zaczął pracować normalnie. Po tygodniu jazdy bez problemów, ponownie występuje ten problem. Tym razem zapalił się Check. Z uwagi, że problem wystąpił wieczorem w niedzielę nie byłem na warsztacie. Rano następnego dnia odpalam auto i wszystko z nowu jest OK. Co może być przyczyną takiego zachowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) cewki zapłonowe, jaki błąd wyskoczył (kod) ? Cewki zapłonowe padają dosyć często na LPG, Ja wymieniałem już 2, mieszanka LPG potrzebuje wiecej energi do spalenia w cylindrze co za tym idzie obciąża to cewki, które z czasem odmawiają posłuszeństwa Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 cewki zapłonowe, jaki błąd wyskoczył (kod) ? Cewki zapłonowe padają dosyć często na LPG, Ja wymieniałem już 2, mieszanka LPG potrzebuje wiecej energi do spalenia w cylindrze co za tym idzie obciąża to cewki, które z czasem odmawiają posłuszeństwa Czy zapach palonego oleju (za pierwszym razem było widać dym), jest efektem uszkodzenia cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 z silnika dymiło tobie? czy z wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 z silnika dymiło tobie? czy z wydechu? Za pierwszym razem było widać dym z silnika po stronie pasażera patrząc od przodu. po kilku minutach pojechałem na warsztat i wszystko było już OK., ani dymu , auto jechało bez problemów. Zadnego Check-a. Ten sam problem pojawił się po tygodniu z tym, że nie było widać dymu tylko lekki zapach palonego oleju. Po nocy znowu wszystko w porządku. Po pracy wjadę do gazownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Może masz jakieś zwarcie w instalacji elktrycznej, problem nie leży w gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Może masz jakieś zwarcie w instalacji elktrycznej, problem nie leży w gazie Ze względu na częste checki przez instalację gazową ( gazownik musiał regulować ustawienia ) najprościej wjechać do niego. Odczyta mi błąd. Poza tym mechanik nie stwierdził żadnych wycieków oleju. Ma zamontowane smarowanie zaworów. Może tam jest jakiś problem. A co do dymu, to nie był jakaś wielka chmura. po prostu lekko się zadymiło ( tylko za pierwszym razem) i po chwili był już spokój. Za drugim lekko było czuć swąd palonego oleju ( był wiaterek więc dymu nie widziałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ok., ja nie mam smarowania zaworów, jak tak mówisz to podjedź do niego niech sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ok., ja nie mam smarowania zaworów, jak tak mówisz to podjedź do niego niech sprawdzi Dzięki za sugestie i pomoc. Po odczycie błędu dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ok. Po wizycie na komputerze wyszedł błąd 0304 czyli cewka na 4 cylindrze. Zamieniłem miejscami cewki, zobaczę po kolejnym checku czy wyjdzie ten sam błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zobacz jakie masz cewki (oznaczenie) i kup taka samą ja kupuje używki na allegro od 35 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zobacz jakie masz cewki (oznaczenie) i kup taka samą ja kupuje używki na allegro od 35 pln AIC-4004G 22448 6N015. Na allegro w tej chwili minimum po 80. Na razie poczekam czy wyskoczy błąd na innym cylindrze po przełożeniu cewek. Pojeżdżę kilka dni na benzynie, a potem wrócę do gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Sprawdź tutaj www.czesci.amauto.pl ja u niego kupiłem po 25 pln + przesyłka Jak masz padniętą cewkę to przy jeździe na benzynie też bedzie błąd wyskakiwał...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Sprawdź tutaj www.czesci.amauto.pl ja u niego kupiłem po 25 pln + przesyłka Jak masz padniętą cewkę to przy jeździe na benzynie też bedzie błąd wyskakiwał...... Co oznacza opis cewki 6N015, u niego w sklepie do mojej Primery jest cewka o oznaczeniu 6N010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie zebym sie mądrzył ale przewody i swiece kiedy wymieniałeś?? JAk miałem zagazowane auta to przy 10kkm cos szwankowało i juz wiedziałem, ze komplet elektryki do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Przewodów wysokiego napięcia raczej nie zmieni bo ich nie ma do cewki dochodzi przewód z wtyczką, świece mogą być powodem ale jak wyskoczy mu błąd po podmianie na innym cylindrze to cewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie zebym sie mądrzył ale przewody i swiece kiedy wymieniałeś?? JAk miałem zagazowane auta to przy 10kkm cos szwankowało i juz wiedziałem, ze komplet elektryki do wymiany. świece wymieniałem ok 2 tygodni temu razem z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A przewody WN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Winą jest cewka, na gazie wywala je, pisałem wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Tak ale kolega cos pisał o zamianach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Tak ale kolega cos pisał o zamianach Check zwrócił błąd cewki na 4 cylindrze, Aby upewnić się, że to wina cewki, a nie czegoś innego podmieniłem cewki na cylindrach i poczekam na błąd. Jeżdżąc dwa dni na benzynie błędu nie ma. Przełączę się teraz na gaz i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 możliwości sa 2 świece wymieniałeś tak więc pozostaje: - cewka (kończy swój żywot powoli) - przewód, który podłączasz do cewki (kostka) tutaj cos nie styka (zaśniedziałe styki) lub jest przebicie gdzieś na wiązce (przewodzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJAS Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 możliwości sa 2 świece wymieniałeś tak więc pozostaje: - cewka (kończy swój żywot powoli) - przewód, który podłączasz do cewki (kostka) tutaj cos nie styka (zaśniedziałe styki) lub jest przebicie gdzieś na wiązce (przewodzie) Dlatego podmieniłem cewki na cylindrach. Jeśli wyjdzie błąd na trzecim to cewka, jeśli nadal na czwartym będę szukał dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dlatego kupiłem sobie dizla(może nie najleprzy wybór) bo juz miałem dośc kombinowania z gazem i potrzeba bagaznika była priorytetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.