Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] przerywanie silnika - diagnostyka


Gość emdwaem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość emdwaem

Witam !!

Od pewnego czasu borykam sie z dziwnym problemem w swojej Almerce (97r,GA14DE, 234tys.km).

grudzien 2011:

- jezdzac codziennie nie ma problemu z odpalaniem,rowna praca na wolnych, jednak podczas przejechaniu paru kilometrow , przerywa, strzela z tlumika, po zgaszeniu nie mozna odpalic przez ok 2-3h, potem odpala za pierwszym razem i rowno pracuje

- po 1-2 dniowym nie uzywaniu - problem z odpaleniem (trzeba sie nakrecic (2min) zebyc cos zalapalo)

 

pierwszy mechanik wymienil swiece + filtr paliwa , stwierdzil ze niby elektrycznie w porzadku

 

marzec 2012:

drugi mechanik

- wymiana filtr paliwa, przewodow wysokiego nap. + ponownie swiece + regeneracja aparatu zaplonowego (wymiana palca ,kopulki) +ustawienie zaplonu

po tym wszystkim stalo sie regula ze po 1 dniu postoju , z rana po odpaleniu(obecnie nie ma problemu juz z odpalaniem) i przejechaniu 4-5 km zaczyna przerywac, zakupilem sobie kabelek i oto po nizej screeny z DDLREADERA:

 

podczas porannej jazdy po 1 dniu nie uzywania , po przejechaniu 4 km zaczyna przerywac:

- obroty szaleja, ign timing,inj pulse takze

post-54194-0-49895100-1335168130_thumb.jpg

 

drugi screen po 10 min jezdzie, pomiary na postoju przy 2i 3 tys obrotow

post-54194-0-48097700-1335168511_thumb.jpg

 

wnioski i pytania:

- lambda stoi wysoko (0,85v) do 70stopni C temp.silnika, potem zaczyna sie ruszac ale przy stalych obrotach (700) ma 0,15v a przy 2000obr - faluje od 0.15v do 0.85v - nie wiem przypadkiem czy nie powinna falowac w zakresie 0.2v-06v , i tu moje pytanie: czy z lambda wszystko jest ok??

- czujnik temperatury wskazuje raczej poprawnie przed odpaleniem ( na zewnatrz 10 stopni, czujnik pokazuje 8 stopni), na dluzszej trasie (80km), wskaznik temperatury caly czas lekko ponad biala kreske ( a chyba powinien byc na srodku) , termostat??

- moze ktos wie jaki powinien byc zakres pracy przeplywki ?? chcialbym zweryfikowac ze dziala poprawnie

- no i chyba najwazniejsze dlaczego tak koszmarnie przerywa ?? :)

 

Prosze o pomoc w przeanalizowaniu tych danych...

 

po wymiane termostatu (byl caly czas otwarty) pojawil sie problem z glosna praca lancucha rozrzadu, zostal wiec wymieniony gorny lancuch + napinacz. Mechanik twierdzil ze lancuch (Max-top) byl tak luzny ze przeskoczyl o jedno oczko (??). Stary napinacz mial niecaly 1mm wyrobienia, wiec raczej nie tragicznie. Brak przerywania silnika podczas jazdy.

Pojawil sie nowy problem: zaczal kopcic podczas stalej jazdy (np.80-90km/h) na trasie , w postaci buchow bialo-niebieskich trwajacych 5-10s i niewielki ubytek oleju na miarce. No to piknie , uszczelniacze zaworow?? uszczelka pod glowica?? NIE , okazalo sie ze to zaworek z odmy puszcza (przy okazji sprawdzania silnika zmierzono sprezanie na tlokach - po 15 na wszystkich). Znalazalem zaworek za 5zl na szrocie i problem rozwiazany (w Nissanie chcieli 200zl za ten zaworek :) ) . Obecnie silnik milo mruczy i najwazniejsze: nie przerywa :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...