Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP, czujnik położenia kierownicy - problem


borek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

świeci mi się na desce ESP i trakcja . W serwisie wyskoczył błąd "czujnik położenia kierownicy" . Samochód prowadzi się jakby nie miał kompletnie trakcji, niby prosto ale trzeba go kontrować. Dodam, że wymieniłem wszystkie łączniki stabilizatora, drążki kierownicze i końcówki, sworznie wahaczy, tarcze, opony. Geometria jest ustawiona idealnie. Wszystko powinno grać, a nie gra. Czy ta niestabilność jest spowodowana przez ten czujnik i nie działające ESP??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że świeci ABS,ESP to nie ma wpływu na tor jazdy to tylko informacja że te funkcje mają jakiś błąd i są nie aktywne.Przyczyny tego że auto nie jedzie prosto trzeba szukać od strony "mechanicznej" a nie "elektroniki"

Za mało napisałeś w jakich okolicznościach to się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku roku miałem mały poślizg i wylądowałem w rowie. Urwało mi zwrotnicę prawą przednią. Wymieniłem na nową i oprócz niej przy okazji zrobiłem rzeczy, które opisałem wyżej. Generalnie auto jedzie prosto ale sprawia wrażenie jakby było nie stabilne. Nie ma tego uczucia, że jedzie się czołgiem. Jadąc po "kocich łbach" jest wrażenie, że za bardzo odczuwa się to na kierownicy. Doczytałem się na innych forach, że ESP i cała ta kontrola trakcji odpowiada za to aby utrzymać samochód w prostym torze jazdy. Może inaczej. W innych moich samochodach jest tak, że wjeżdzając w koleiny mam wrażenie, że kierownica sama się naprowadza do jazdy na wprost a tu tego niema. I dlatego pytanie, czy ta cała elektronika sprawia, że samochód jest stabilniejszy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP stabilizuje tor jazdy w ekstremalnych warunkach jazdy np.ostre pokonywanie zakrętu lub tzw."teście Łosia" lub wychmowywuje koła przy gwałtownym ruszaniu żeby nie było uślizgu,przy normalnej jeździe nie ESP nie ingeruje w tor jazdy.W Twoim przypadku szukał bym winy w układzie kierowniczym jeśli chodzi o przenoszenie drgań a co do kontrowania toru jazdy to możesz sprawdzić czy po tym lądowaniu w rowie nie zkrzywiła się rama.Co do jazdy w koleinach to weź też pod uwagę szerokość opon w Pacie a w zwykłej osobówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem już wszystko rama i zawiecha napewno jest wporządku. Może jestem trochę przewrażliwiony bo na codzień jeźdzę małym cooperem na sportowym zawieszeniu, który jest przyklejony do drogi. Ale jeżeli mógłbyś mi podpowiedzieć co jeszcze mógłbym sprawdzić w tym układzie kierowniczym to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie kierowniczym do sprawdzenia zostaje Ci tylko przekładnia kierownicza czy nie ma luzów, w sprawie świcącego ESP serwis powinien zdjagnozować co jest tego powodem a może być uszkodzony czujnik ABS lub piasta i dlatego wywala błąd ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc. Wylądowałem w ASO i okazało się, że tak jak już wcześniej ktoś pisał wystarczyła kalibracja i jest ok.

Czy zna ktoś w Warszawie godny polecenia warsztat gdzie mogliby mi dokładnie sprawdzić układ kierowniczy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...