akarczma Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 za i przeciw, spalanie, itp, czekam na opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sawa Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 za i przeciw, spalanie, itp, czekam na opinie Jak mówisz o używanym to Automat spalanie 15, na trasie można zejść w okolice 10. Manualna - źle ustawiona skrzynia biegów, 1 za wolna z 2 ciężko ruszyć, dobre w teren i z ciężkim ładunkiem na haku, irytujące w codziennej jeździe. Dużo wachlowania gałą szczególnie w mieście, szybko kończy się sprzęgło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarczma Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 jaki koszt wymiany sprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barwol Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Automat w mieście to 15-17 litrów. Trasa to okolica 11-12 litrów. Autostrada do 130 km/h to okolice 10 litrów, a powyżej 150 km/h to 15-16 litrów. W automacie Path jest chwilowo zamulony na starcie. Dopiero powyżej 1500 obrotów jest ogień. To jest moje pierwsze auto z taką skrzynią i już nigdy nie wrócę do wersji z drążkiem mieszającym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarczma Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 a jaki jest problem ze sprzeglem.na angielskich forach duzo tego jest ze padaja sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 (edytowane) Miałem okazję jeździć automatem, teraz jeżdżę manualem. Moje zdanie jest na korzyść manuala. Spalaniem nie bardzo się kierowałem, bo to auta i paliwo firmowe: automat średnio 13 a przy ostrym bucie to i 15 mało; manual średnio 10-11, przy ostrym bucie 13-14. W automacie miałem wrażenie, że auto nie jedzie, stanowczo silnik 2,5 DCI jest za mały do tej skrzyni, no i te kręcenie obrotów 3000 - 3500. Nazwaliśmy te wózki (bo były dwa) wirówki, idzie za tym hałas w kabinie - męczący i upierdliwy na dłuższych trasach. Manual wogóle tego nie ma - inny samochód. obroty 2000 - 2500 starczają do normalnej jazdy, w kabinie cisza komfort, but odpowiedni (jak na to auto) i to jest powód dla którego nie wrócę w tym aucie do automatu. Co innego, gdyby był większy silnik. Są to tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucia więc niech zwolennicy automatu się nie gniewają tylko napiszą swoje. Pozdrawiam Zapomniałem dodać- problem sprzęgła w manualu jest całkiem realny i trzeba go brać pod uwagę - koszt z dwumasą ok 3000 zł. Kolega Alkaspaw swoje poprawił, ja będę robił gdzieś za ok dwa tygodnie i będę się radził jak polepszyć. Edytowane 1 Maja 2012 przez Leon 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarczma Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 no i nie wiem , czy kupowac automata, co sie wiaze z wiekszym spalaniem, mniejsza dynamika, czy manuala i martwic sie o sprzeglo?jest jakis mod zeby to trwale zlikwidowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Ja bym nigdy nie zamienił na automat z powodu jak wyżej plus kosztowne naprawy większe spalanie ewentualna wymiana sprzęgła kosztuje symbolicznie w porównaniu z naprawą automatu który to napewno wcześniej czy puźniej się popsuje sprzęgłem się nie martw wystarczy wyregulować przy pedale (czytaj moje posty) co najważniejsze manual nie ma dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Jeśli chodzi o słabą dynamikę automatów to w większości przypadków są to tylko subiektywne odczucia kierowcy. W manualu kierowca się nie nudzi, zmienia ciągle biegi, wciska sprzęgło - generalnie ma co robić i przez to ma inne poczucie prędkości i czasu. W automacie naciska się tylko gaz, na nic nie ma wpływu - kierowca ma wrażenie że auto się wlecze - co nie jest prawdą, wystarczy porównać czasy przyśpieszania 0-100 takich samych aut, zwykle są identyczne, albo prawie identyczne. Jeśli chodzi o spalanie to jest praktycznie takie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Wyobraź sobie wyprzedzanie wciskasz gaz najpierw silnik wchodzi na obroty a puźniej zaczyna przyśpieszać a w manualu wciskasz i auto odrazu przyśpiesza i to właśnie jest ta istotna rużnica jadąc automatem trzeba taki manewr wykonać trochę wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 No dokładnie, jak wbijesz pedał w podłogę to Ci zwali bieg do drugiego, wykręci obroty prawie na 4000 a auto nie jedzie, podnosi biegi i powoli nabiera prędkości - zjawisko obce manualom. Za mały silnik do automatu !!! Trochę się poprawiło po założeniu powerboxa, ole swoje obawy co do powerboxa zarzuciłem w innym wątku i jakoś nikt nie sprostował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Jezdze ponad rok n16 z automatem i nie mam zadnych problemow z zamuleniem, wysokim spalaniem czy redukcja biegow przy wyprzedzaniu. Moze n16 ma inna skrzynie (ale bez przesady, to stara konstrukcja), tez nie wierze aby skrzynia w pathfinderze marnowala tyle energii - ze spalania podanego przez @Leon73 wychodzi ze marnowane jest 20-30% energii. Jesli to prawda to inzynierowie powinni oddac dyplomy i zwrocic pensje, bo to by znaczylo ze spieprzyli robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Ja miałem do dyspozycji dwa fabrycznie nowe egzemplarze które zachowywały się identycznie - myślę, że o wadzie ukrytej nie ma mowy. teraz od roku jeżdżę manualem i już mam go wyczutego więc mam całkiem realną skalę porównania. Żeby porównać N16 z pathem należy porównać silniki (moc i moment) oraz masę pojazdów. Ja nie twierdzę, że skrzynia automatyczna jest zła, tylko ewidentnie w pathu jest ZA MAŁY SILNIK do tej skrzyni. Jeździłem też Range Roverem w automacie i zupełnie inna bajka - tylko takimi jeździć. A co do dyplomów inżynierów Nissana to powinni się o nie szczerze martwić biorąc pod uwagę choćby to co się dzieje z silnikami D22 i jak długo to trwa bez poprawy??? Toż to szok!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 N16 w wersji automat i manual maja takie same silniki. Wersja z automatem jest nico ciezsza. Co do pathfindera to znalazlem takie cos: Wersja automat - 5 biegow: http://www.nissan.ic-auto.co.za/Specifications/nissan_pathfinder_2_5_dci_4x4_le_tiptronic_(2011).aspx i manual 6 biegow: http://www.nissan.ic-auto.co.za/Specifications/nissan_pathfinder_2_5_dci_4x4_le_navigation_(2010).aspx wedlug producenta automat od 0 do 100km/h ma o 0.3s lepszy czas. Predkosc max taka sama. Wyglada bardzo podobnie - jednak to dane producenta, nie wiem na ile wiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 To jest tak wiarygodne jak tabela spalanie wiele mija się z prawdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 N16 w wersji automat i manual maja takie same silniki. Wersja z automatem jest nico ciezsza. Co do pathfindera to znalazlem takie cos: Wersja automat - 5 biegow: http://www.nissan.ic...nic_(2011).aspx i manual 6 biegow: http://www.nissan.ic...ion_(2010).aspx wedlug producenta automat od 0 do 100km/h ma o 0.3s lepszy czas. Predkosc max taka sama. Wyglada bardzo podobnie - jednak to dane producenta, nie wiem na ile wiarygodne. Porównaj N 16 z pathem - ja tego nie mogę poskładać, bo płaskimi wogóle nie jeżdżę - nie mam takiej opcji = brak wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sawa Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 No dokładnie, jak wbijesz pedał w podłogę to Ci zwali bieg do drugiego, wykręci obroty prawie na 4000 a auto nie jedzie, podnosi biegi i powoli nabiera prędkości - zjawisko obce manualom. Za mały silnik do automatu !!! Ja mam 171km i powiem jest dokładnie tak jak piszesz , pedał w podłogę redukcja 4000 i nic się nie dzieje... Po przejechaniu kilku tysięcy km, wyczułem o co mu biega, trzeba dawać gaz odpowiednio do zachowania silnika. Butowanie w podłogę nic nie daje, za to płynne wciskanie gazu daje bardzo dobre efekty, po dość krótkim momencie mamy 160km/h co często wystarcza. Trzeba tylko nauczyć się operowania gazem, wiem że tak nie powinno być ale po opanowaniu tego, zapierdziela aż miło. Na zakrętach i rondach ASR i ESP mają co robić, przestałem mieć problemy z wyprzedzaniem. Możesz też w górę wachlować sobie ręcznie jak chcesz zejść w okolice 9l/100, masz wtedy kontrolę nad zmianą biegu, hamowanie silnikiem i biegi zbija w dół sam. Za nic w świecie nie wracam do manuala, patrol mnie zaczyna denerwować bo często gaśnie przed skrzyżowaniem (zapominam wcisnąć sprzęgło ;-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Generalnie to prawda, jak jeździsz tym autem non stop to można wyczuć sprawę i opanować płynną jazdę. Ale to się zaczyna robić jak jazda wozem zza oceanu - musisz angażować szare komórki do włączenia świateł, do obsługi wycieraczek itp. aż "wejdzie Ci to w krew" bo tam jest inaczej niż u nas. A jak się przesiadasz też na inną brykę to nawyki mogą mylić. A pomyłka może być nieciekawa w skutkach. Jak już pisałeś - nie powinno tak być. Chętnie bym spróbował pathfindera 3,0 w automacie bo ogólnie automat to fajna, wygodna sprawa, a zwłaszcza jak kick down działa jak powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sawa Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Bo to wygląda jak by miał oprogramowanie z benzyny, w teścia tujocie tak się śmiga. Dajesz mu podłogę on redukuje o 2-3, obroty na 4~5 i ciągnie do siedmiu. No ale to benzyna, zmienne fazy i dopiero od 4500 to chce jechać. W dieslu przestaje jechać przy 4000 więc na jakiego czorta tak nisko schodzi? Dziś sprawdzałem, robię to już automatycznie, dajesz gaz na 3/4 a potem płynnie do podłogi zaczyna jechać w przedziale 2,5-3,5 czyli przy największej mocy. W czasie przeglądu Pata w ASO panowie zaproponowali mi jazdę próbną Navarką lub Patem V6. Nie skorzystałem bo jak pat mi sie opatrzy to pewnie kupię Pojarę 3,0DDTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 To szkoda , że nie skorzystałeś z okazji przejechania się pathem V6. To jest mój pierwszy automat ,a silnik 4.0 l ,więc wrażenie przy przyspieszaniu , jest pomimo wagi 2,2 t. Nie to co w poprzednich 4- cylindrowych moich autach. Moim zdaniem do "automata " trzeba dojrzeć - to jak już znudzi się ciągłe wajhowanie , szczególnie w mieście. A za miastem.. rączka wolna prawa, to i pannę można z lekka przygarnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Do miasta tylko automat. Zrywny i nie musisz wachlowac skrzynią rodem z ciągnika. Polecam AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Trochę na luzie . Wiecie kto i w jakim celu wymyślił automatyczną skrzynię biegów? Otóż było to podczas II wojny światowej. Chrysler opracował automat po to, aby amerykańskie kobiety mogły bez większych problemów dojeżdżać do pracy w fabrykach samochodami. Gra była warta świeczki, bo większość mężczyzn była wtedy na froncie i wiele fabryk obsługiwały kobiety. W tamtym czasie powszechna komunikacja miejska w USA była raczej symboliczna i tak jak obecnie większość ludzi przemieszczała się do pracy własnymi samochodami. Typ skrzyni ciężko polecić. Jedni wolą manualną inni automat. Bez wątpienia automat jest praktyczniejszy - szczególnie w ruchu miejskim. Jednak to dużo bardziej złożony układ, wymagający dodatkowej obsługi i mogący wygenerować spore koszty przy ewentualnej usterce. Choć trzeba przyznać, że obecne automaty sprawiają dużo mniej kłopotów niż starsze konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Jesli dbasz o automat - przezyje cale auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisowczyk Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 - 4.0 V6 w automacie to bajka ! POLECAM ! - a ten diesel 2.5 - porażka w tym aucie! taka jest prawda:) PG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inouk Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Powiem tak na początku moja przygoda z PATEM to mamual 2,5 a teraz to automat 2,5 z tym ze po przestrojeniu kompa co by troszkę ożywić silnik (panowie z Piaseczna się postarali). i z własnego doświadczenia po jeździe widzę ze spalanie około 1-2 l. większe w automacie ale jednak komfort wolnej prawej ręki w mieście czy poza nim bezcenne tylko się rozeprzeć i jechać niczym lord wiadomo automat to jednak wygoda i teraz już po jakimś czasie używania mojego obecnego PATA zaczynam skłaniać się w stronę bycia zwolennikiem automatu którego kiedyś nie trawiłem w autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.