Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wskaźnik poziomu paliwa


mfaja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jak z tym spuszczaniem paliwa na wyłączonym? Też działa pompka?

Jasne że tak. Jak tankujesz paliwo na stacji masz tą samą sytuację.

 

Gdyby pompka nie działała to byś zalał/ściągnął z baku tylko ~20l.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak dawno temu tankowałeś benzynę do pełna? U mnie wskaźnik zaczął pokazywać pełny bak po kilkukrotnym zalaniu na full i jak dotąd dokładnie pokazuje zużycie. Przypuszczam, że nie była to kwestia przetartych styków ale ich zaśniedzenia, bo widocznie poprzedni właściciel rzadko lub w ogóle lał do pełna.

Z baku wykorzystasz wszystko niezależnie od wskazań poziomu.

Dzięki za odp. Generalnie jeżdżę na gazie, a benzynę mam prawie cały czas do pełna. Najwięcej zużyłem około połowy baku (wtedy wskaźnik wskazuje mi pusty bak) bo straszono mnie, że jak skończy się benzyna to pompa paliwowa może się przegrzać, bo jest chłodzona paliwem. Czyli jak zmierzę ile km robię na połowie baku to jest duża szansa, że przejadę jeszcze drugie tyle na tej "ukrytej" połówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości katalogów jest podawane, że X T30 ma 60l pojemności baku/baków. mi po kilkudziesięciu kilometrach na rezerwie udało się wlać maksimum coś około 45 litrów benzyny. Jak to jest możliwe? Aż tak żelaznych nerwów żeby zobaczyć kiedy się zatrzyma nie mama. Ktoś w benzynie kojarzy ile wlał najwięcej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości katalogów jest podawane, że X T30 ma 60l pojemności baku/baków. mi po kilkudziesięciu kilometrach na rezerwie udało się wlać maksimum coś około 45 litrów benzyny. Jak to jest możliwe? Aż tak żelaznych nerwów żeby zobaczyć kiedy się zatrzyma nie mama. Ktoś w benzynie kojarzy ile wlał najwięcej? 

57l, ale u mnie działa dobrze wskaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem nowy na forum wiec prosze o wyrozumiałosc.

Mam odwrotnie niz wszyscy koledzy u mnie zawsze pokazuje wiecej paliwa niz mam.

Dzisiaj wymieniłem obydwa pływaki i jest dokładnie tak samo na nowych jak i na starych.

Jak obnirze obydwa pływaki w stan rezerwy to i tak mam pół baku.

Co moze byc przyczyna???

nissan x-trail 2.2 dci 136km rok 2005 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pół roku jeździłem ze świecącą kontrolką nim zdecydowałem się na wyjęcie pływaka.

Myślę, że problemy z tymi pływakami biorą się z tego, że to wiele luźno złożonych części i łatwo o zabrudzenia.

W moim przypadku pomogło zwykłe  czyszczenie bo psuć się tam nie ma co.

Na foto moj przypadek.

 

post-100786-0-20204100-1498648757_thumb.jpg

post-100786-0-45980600-1498648768_thumb.jpg

post-100786-0-38994200-1498648787_thumb.jpg

post-100786-0-06544000-1498648799_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć. Wczoraj zaczął mi wariować wskaźnik poziomu paliwa. Gdy przekręcę kluczyk, wskazówka wędruje do 3/4 pojemności zbiornika, bo tyle mniej więcej mam paliwa. Po kilku minutach jazdy wskazówka zaczyna spadać do zera, zapala się lampka rezerwy i tak zostaje do póki nie przekręcę kluczyka do zera. Po ponownym włączeniu zapłonu wskazówka wędruje do góry i pokazuje rzeczywisty stan paliwa ale wkrótce opada. Nie znalazłem na forum tematu z takim przypadkiem. Ma ktoś jakiś pomysł co mu dolega?

 

 

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kanapą z tyłu masz otwory do zbiorników. Na deklach są wpięte przewody, wyjmij i włóż kilka razy wtyczki. Jest szansa że zaśniedziały styki. U mnie pomogło. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć

Wskaźnik paliwa zaczął mi wariować. Po przekręceniu kluczyka wskazówka wędruje do realnego stanu paliwa, ale czasami po kilku, kilkunastu minutach powoli spada aż do zaświecenia się rezerwy i tak zostaje do wyłączenia zapłonu. Zauważyłem, że problem powtarza się częściej jak temperatura otoczenia jest niższa. Na razie sprawdziłem wtyczki do pływaków, ale te wyglądają jak nowe. Miał ktoś taki przypadek ? Mam jeszcze pomysł żeby wyjąć pływaki i je sprawdzić, może problem związany jest z temperaturą a co za tym idzie gęstością paliwa ?

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstość paliwa ? Bez przesady  nie ma ona wpływu na wyporność pływaka.      Bak ma dwie komory i dwa pływaki z których wspólnie obliczana jest ilość paliwa w zbiorniku.  Nie taki prosty system. Prawdopodobnie bazuje na dwóch rezystorach szeregowo połączonych przez co jakieś przebicia czy słaby styk powoduje świrowanie wskaźnika.  Obecność wilgoci mogła by wpływać na wskazania ale wątpię by było jej w baku wystarczająco do powodowania tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pływaki. Jeden pływak powinien pracować w zakresie od 1 do 40 Ohm a drugi w zakresie od 5 do 80 Ohm, gdzie wartość minimalna oznacza wskazanie pływaka na FULL, a wartość maksymalna że zbiornik jest pusty.

Idąc tym tokiem myślenia, gdyby były połączone szeregowo (tego właśnie nie wiem) ich maksymalny opór by wynosił około 120 Ohm.

Logika pracy jest taka, że jak układ dąży do zwarcia to wskaźnik powinien wskazywać FULL, gdy układ zwiększa opór to idziemy ku pustemu bakowi.

Ale to ma takie konsekwencje, że jak pływaki działają poprawnie, ale przerwany zostanie kabel sygnałowy (pojawi się nieskończona oporność) to wtedy wskaźnik pokaże pusty bak.

Do pełnej diagnozy przydałby się więc jakiś potencjometr 0-200 Ohm który można by wpiąć w układ zamiast pływaków i zmieniając jego wskazania sprawdzić jak reaguje wskażnik paliwa.

Gdy by się okazało że przy małym oporze około 10 Ohm wskaźnik pokazuje pusty bak paliwa to by oznaczało że jest problem gdzieś z przewodem sygnałowym (przerwa) lub z zaśniedziałymi po drodze złączami.

Poniżej załączyłem wycinek z instrukcji serwisowej który mniej więcej to opisuje.

fuel.thumb.jpg.404e7065433cdec037438b4e5538e7b9.jpg

Dokładne informacje są w dokumencie DRIVER INFORMATION SYSTEM (di.pdf) pod pozycją FUEL LEVEL SENSOR UNIT CHECK

Link do serwisówki jest w stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie opisane :)  szacun.   

A przy okazji zapytam. Rezerwa nie ma oddzielnego czujnika , realizowana jest poprzez zegary gdy wykryją właśnie ustawienie pływaków  prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zegarów idzie tylko sygnał z czujników pływaków. To jednostka sterująca zegarami (unified meter control unit) zapala wskaźnik rezerwy.

Myślę że interpretuje poziom rezystancji w obwodzie czujników paliwowych i podejmuje odpowiednią decyzję.

Pływaki są połączone szeregowo, wcześniej nie byłem pewien ale teraz już to znalazłem na odpowiednim diagramie w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na razie, bo zimno i ciemno :) , przeczyściłem styki na wtyczkach do pływaków. Osiągnąłem tyle, że wskaźnik potrzebuje ok 15 minut by opaść do zera. Resetuje się przy wyłączeniu zapłonu. Przynajmniej wiem ile mam paliwa przed jazdą. :) Zobaczymy co objawi gdy nadejdą mrozy. Może nie nadejdą ?:thumbsup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, wiem że już było kilka tematów ale potrzebuję świeżych informacji a w starych tematach nikt już nie odpowie bo problem rozwiązał :) U mnie od pełnego zbiornika tak do połowy wskaźnik pokazuje ok a jak jest mniej niż pół zbiornika ropy to dzieją się cuda-na wskaźniku raz jest pół zbiornika, zaraz wskazówka leży, po kolejnym odpaleniu jest trochę ponad kreskę itd. Zauważyłem że ma na to wpływ mróz. Gdzie szukać przyczyny i co poprawić żeby było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T30 zbiornik paliwa to tak naprawdę dwie oddzielne komory połączone pompą paliwa umieszczoną pod zbiornikiem.

Taki objaw jak u Ciebie wskazuje na niedomaganie tej pompy. Silnik w trakcie jazdy opróżnia jedna komorę, druga zostaje pełna ale paliwo z niej nie jest przepompowywane do tej pierwszej.

Dostęp do pompy jest pod podwoziem. Pompa jest narażona na czynniki zewnętrzne (sól, błoto), więc może spuchnąć i przestać działać.

O ile pamiętam w pierwszej kolejności opróżnia się komora za kierowcą. Jak będziesz miał taki nieustalony stan to odkręć pokrywy zbiorników (są pod tylnym siedzeniem). Może się okazać że jedną masz pustą a druga pełną. Jak sobie poprzelewasz paliwo pomiędzy zbiornikami (wyrównasz ich stan) to sam sprawdzisz jak działają wskaźniki.

Mogą tez być walnięte pływaki, ale twoje objawy wskazują raczej na problem tej pompy

Wszystkie te informacje znajdziesz w poniższych wątkach.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię ale tą pompkę mam nową. Po wymianie okazało się że stara pomimo swojego wyglądu (mocno była zgnita) działała.. Wskaźnik na desce nie opadał nawet z wyjętymi pływakami i dopiero jak przetarłem palcem płytkę na tym za pasażerem albo odpiąłem od niego kostkę to dopiero wtedy wskazówka opadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może sprawdź jakość złączy na kostkach do pływaków. Tam powinny być niskie wartości rezystancji (1-80 Ohm), więc każdy zaśniedziały styk może tą wartość mocno zawyżać i prowadzić to tych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzam że to nie pompka-tylko wskaźniki albo ich styki. Dziś po drodze do domu z pracy wskaźnik pokazywał pół baku, zgasiłem go pod sklepem, zapaliłem znowu i już wskazówka leży..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływak-strona prawa, lutownica w dłoń i trzeba przylutować wszystko co się da. nie porobiłem fot więc posłużę się czyimś foto-dokładnie w tym miejscu co u tego gościa u mnie ruszał się ten metalowy element a jest to jedyna powierzchnia styku z płytką-zlutowałem oczywiście :) BWA_9305.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam po jakimś czasie :) Usterka wróciła po przejechaniu z dużą prędkością leżącego garba.. Tym razem już bez sztukaterii ogarnięte z wymianą podzespołu na nowy-zostaje tylko dekiel. Gdyby ktoś był zainteresowany wymianą na nówkę nie za 1600 z serwisu a za kilka stówek to zapraszam :)

IMG_20220416_112400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Próbuję uporać się z nie działającym wskaźnikiem paliwa. Dobrałem się do czujnika paliwa za fotelem pasażera, ale mam pytanie - czy bez obaw mogę zdjąć przewód paliwowy, który tam jest? Trochę naczytałem się o zapowietrzeniu diesla, więc mam obawy czy odpięcie tego przewodu żeby wyjąć pływak nie spowoduje zapowietrzenia układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...