gkowal Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Śmiało zdejmuj przewód paliwowy, ale wcześniej sprawdź czy przed filtrem paliwa masz pompkę do odpowietrzania układu paliwowego i czy ona działa. Jeśli działa to bez problemu w razie czego odpowietrzysz układ. Ta pompka ma numer 12 na poniższej stronie. Ja ja już u siebie wymieniałem bo padł w niej zawór zwrotny i kupiłem pierwsza lepszą z portalu aukcyjnego, plus oddzielnie dokupiłem zawór zwrotny. http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_22/fuel_and_engine_control/fuel_strainer_and_fuel_hose/illustration_1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 16 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2023 Ostatnio to rozrkęcałem i nie zapowietrzył mi się. W filtrze paliwa jest dosyć ropy żeby auto pochodziło na tyle długo ,że zdąży zassać z baku. U mnie świrował i wystarczyło podgiąć potencjometr czujnika żeby lepiej dolegał do bieżni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Cześć wszystkim. Poproszę o rzeczową odpowiedź: czy pływaki w Nissanie X-Trail 2.2 dci 136KM 2005r. dadzą się naprawić ( i kto może to fachowo wykonać ) czy trzeba kupić dwa nowe pływaki ( gdzie za rozsądną cenę ) U mnie też się zawieszają, mało tego, samochód zatrzymał się i dalej nie mogłem jechać. Dolałem 5l ropy, dojechałem do CPN i dolałem jeszcze 43 l razem weszło 48l ( w baku było 12 l a auto nie chciało jechać ). Pompka przy filtrze nowa, pompka przy zbiorniku paliwa nowa, zbiornik był wcześniej płukany a przewody przeczyszczone. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Zostaw te pływaki one na 80% nie są niczemu winne. W całym obwodzie masz trzy pompy/pompki: 1. Pompka przy filtrze powietrza, służy głownie do odpowietrzania układu po wymianie filtra paliwa. Pozycja nr 12 na poniższym diagramie http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_22/fuel_and_engine_control/fuel_strainer_and_fuel_hose/illustration_1/ 2. Głowna pompa zasilająca która nie jest tu problemem oznaczona jako SEC186 na wcześniejszym diagramie, lub pozycja 12 na poniższym diagramie http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_22/fuel_and_engine_control/fuel_injection_pump/illustration_1/ 3. Pompka wyrównawcza zbiornika paliwa. Pozycja nr 5 na poniższym diagramie http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_10/type_22/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_3/ Na 95% problemem jest pompka pod bakiem paliwa czyli ta z pkt 3, która nie działa. O ile pamiętam to ssak do głównej pompy (z pkt 2) pobiera paliwo z lewej komory (za kierowcą). Jeśli nie działa pompka pod bakiem to w prawej komorze może zostać jakieś 10-15 litrów a lewa się opróżnić i samochód stanie bo zabraknie paliwa. Wtedy na stacji wychodzi Ci że do baku o pojemności 60 litrów zalewasz tylko 45-50 litrów bo pozostałe paliwo jest w komorze z której nie może zostać zassane do głównej pompy. Pływaki z obu komór sumują sygnał i wtedy trochę oszukują, tzn. pokazują że jest paliwo, ale nie wiedza że jest ono tylko w jednej komorze. Drugim problemem może być, że pompka pod zbiornikiem została odwrotnie podłączona. Czyli przepompowuje paliwo w złym kierunku. Opróżnia tą cześć zbiornika gdzie jest główny ssak i przerzuca tam gdzie go brak. W tym przypadku może się okazać, że paliwa wcześniej zabraknie. To przerabiałem jakiś tydzień temu i dioda rezerwy zapaliła mi się kiedy w zbiorniku miałem jeszcze 25 litrów (na stacji zatankowałem 35 litrów). To ile zostanie paliwa w prawym baku nim zabraknie go w jego lewej części tez zależy gdzie poruszamy się samochodem. Konstrukcja baku jest taka że jest to zbiornik jednokomorowy z "garbem" po środku na wał napędowy który od pewnej pojemności (poniżej garbu) niejako staje się zbiornikiem dwukomorowym. Jeśli jeździmy ostro po mieście to jest szansa że zużyjemy więcej paliwa bo będzie się ono przelewać ponad garbem na ostrych zakrętach (ronda skrzyżowania). Na trasie autostradowej może się okazać że tego paliwa zostaje w baku więcej bo samochód nie wywołuje gwałtownych zmian kierunku ruchu, czyli paliwo nie ma szansy przelewać się nad garbem. Z własnego doświadczenia wiem, że jak zacząłem mieć problemy ze wskazaniami rezerwy w stosunku do tego co pozostawało w baku to w pierwszej kolejności uderzyłem do naprawy pływaków. W dłuższej perspektywie okazało się że to był błąd. Te złe wskazania były oznaką kresu pompy pod zbiornikiem paliwa, która ostatecznie padła. Niestety jej awaria nie jest w żaden sposób zgłaszana, poza tymi hipotetycznie błędnymi wskazaniami ilości paliwa w baku. Przed jakąkolwiek ingerencją w pływaki należy na 100 % upewnić się że ta pompka działa. Jeśli nie działa to ją wymieć (oryginał nieosiągalny w akceptowalnych kosztach) albo w jej miejsce wstawić normalną metalową rurkę robiąc "zwarcie" na przewodach paliwowych. Wtedy paliwo w komorach teoretycznie będzie się wyrównywać grawitacyjnie. To i tak będzie lepsze niż niedziałająca pompka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Dzięki za odpowiedź. Pompka przy baku jest nowa ale jeszcze raz kolega sprawdzi poprawność podłączenia. Proszę zadzwoń do mnie chętnie pogadam, autem jeżdżę od 2012r. Robert, tel. 511710718. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Tak na marginesie, czy pompka przy filtrze paliwa jest do naprawy? Konkretnie. Pozdrawiam. Robert. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Godzinę temu, Think68 napisał: Tak na marginesie, czy pompka przy filtrze paliwa jest do naprawy? Konkretnie. Pozdrawiam. Robert. Pompka przy filtrze paliwa służy tylko do zassania paliwa ze zbiornika do filtra, przy jego wymianie. Podczas pompowania grzybek pompy powinien stawiać coraz większy opór. Jeśli ta pompka jest niesprawna, to co najwyżej może wystąpić zjawisko cofania paliwa do baku, ale to nie ma nic wspólnego ze wskazaniem ilości paliwa. Raczej pojawi się problem z uruchomieniem silnika, czyli dłuższy czas kręcenia rozrusznikiem aż zapali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 23 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2023 Cześć. Wiem, jak działa pompka przy filtrze paliwa. Chodzi mi o konkretną informację, czy pompkę można naprawić czy nie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 27 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2023 Cześć. Czy może ktoś odpisać na powyższą wiadomość? Drugie: pływak za kierowcą - czy posiada pompkę, która dalej podaje paliwo, czy właśnie ta pompka siada? Nie wyjmowałem tego pływaka a jedynie słyszałem, czy to prawda? Pozdrawiam. Robert. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 27 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2023 Żaden z pływaków nie posiada pompki. W prawym jest czujnik rezerwy, który odpowiada za zapalenie lampki rezerwy na wskaźniku, który może być pomylony z pompką bo dochodzą do niego dwa przewody. Poniżej zamieszczam zdjęcia moich pływaków z inspekcji którą robiłem jakieś 2 lata temu. Lewy pływak Prawy pływak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 28 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2023 Dzięki za wyjaśnienia. Pływaki nie mają wpływu ile paliwa jest w zbiorniku, elektryczna pompka pod zbiornikiem przepompowuje paliwo z lewej do prawej komory. Mój problem to taki, że muszę sprawdzić czy elektryczna pompka jest sprawna i tyle. Jeżeli jest sprawna to powinna przepompować wszystkie paliwo z prawej do lewej komory. Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno: czy ręczna pompka przy filtrze paliwa jest do naprawy czy nie można jej naprawić. Proszę o konkret. Pozdrawiam. Źle dobrałem słowa. Pływaki pokazują stan paliwa w zbiorniku ale nie mają wpływu na to, że auto zatrzyma się i przestanie działać pomimo, że w zbiorniku jest np. 12 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 29 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2023 22 godziny temu, Think68 napisał: ... Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno: czy ręczna pompka przy filtrze paliwa jest do naprawy czy nie można jej naprawić. Proszę o konkret. ... Moim zdaniem nie opłaca się naprawiać. U mnie ze starości popękała w okolicach króćców więc ją wyrzuciłem i kupiłem taką (koniecznie z zaworem zwrotnym). https://allegro.pl/oferta/pompka-paliwa-reczna-gruszka-do-oleju-zawor-10mm-9148819861 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 29 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2023 Też o tym myślałem. na rynku jest jednak chyba zamiennik na allegro: Nissan X-TRAIL T30 2.2 DCI POMPA POMPKA PALIWA od cezarcar za 259,00 zł. To tak dla wszystkich zainteresowanych. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 29 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2023 https://allegro.pl/oferta/nissan-x-trail-t30-2-2-dci-pompa-pompka-paliwa-13520238692 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 5 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2023 U mnie ta pompka nie działa i nic się nie dzieje. Przy każdej wymianie filtra paliwa ściągam powrót i z niego wysysam paliwo aż napełni się filtr. Ale mam za to też problem ze wskazaniem paliwa. Zatankuję do pełna, a pokazuje trochę ponad 3/4 - czyli zaniża. Z tego co wiem, to te elektryczne pompki przy zbiorniku paliwa występowały lub nie. U mnie nie ma, więc winę za zle wskazania ponoszą pływaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Może nie działać odpowietrzanie prawej komory (za pasażerem) i dlatego nie udaje się zatankować do pełna. Paliwo wlewane jest do lewej komory, a do prawej przelewa się nad garbem pod którym idzie wał napędowy. W lewej komorze jest odpowietrzanie, które ma wyjście tuż obok wlewu paliwa. Jeśli odpowietrzanie jest zatkane to w lewej komorze zostaje powietrze i dlatego zatankowanie do pełna tak naprawdę nie jest do pełna. Na poniższym diagramie są to przewody paliwowe oznaczone numerami 3, 5, 11. W takiej sytuacji pływaki działają poprawnie. http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2001_6/type_17/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_2/ Przy tym problemie jak będzie poniżej 1/2 paliwa w baku to najlepiej dostać się do tej rurki i ją przedmuchać. Może być także problem z pływakami, ale je sprawdzaj dopiero jak upewnisz się że działa odpowietrzanie baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
U_Weterana Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Witam, Od kilku dni mam X, kupiłem z awarią wskaźnika paliwa. W moim przypadku po włączeniu zapłonu jest na full i w takiej pozycji pozostaje cały czas. Jakaś popowiedź lub sugestia ? Dzięki. PS. mam też problem z spryskiwaczami szyby czołowej, nie spryskuje szyby, bezpiecznik OK ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 17 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2024 W dniu 10.09.2024 o 19:11, U_Weterana napisał: Witam, Od kilku dni mam X, kupiłem z awarią wskaźnika paliwa. W moim przypadku po włączeniu zapłonu jest na full i w takiej pozycji pozostaje cały czas. Jakaś popowiedź lub sugestia ? Dzięki. PS. mam też problem z spryskiwaczami szyby czołowej, nie spryskuje szyby, bezpiecznik OK ;/ Jeśli chodzi l spryskiwacze to pewnie siadła pompka spryskiwaczy. Przy prawym kole, jak zdejmiesz nadkole to w zderzaku masz zbiornik na płyn do spryskiwaczy i 2 pompki. Jedna z nich umarła. Z tego co pamiętam to mają one inne wtyczki, musisz sprawdzić z którą musisz kupić, sam ostatnio kupowałem ale na tył. Co do wskazania paliwa, pewnie siadł pływak w zbiorniku paliwa. Jest pod tylną kanapą, wypadało by go sprawdzić czy działa, czy dochodzi do niego zasilanie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.