Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana oleju- jakie filtry w 2,2Di


Gość Damianoo171
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Damianoo171

Witam, mam Almere N16 2,2Di z 2000 roku i niedługo muszę wymienić olej, przy brzebiegu 202 tys

Chciał bym się dobiedzieć jakie filtry muszą być wymienione musowo a które niekoniecznie trzeba wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście filtr oleju przy każdej wymianie oliwy, do tego sprawdź w jakim stanie jest filtr kabinowy oraz filtr powietrza. Filtry Polecam KNECHT'a, stosunkowo tanie i dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz diesla to olej i powietrza obowiazkowo bo motor musi oddychać.

paliwowy co 60kkm

A skoro pytasz to pewnie dawno nie było wymeniane to i kabinowy na upały przydałobysie wymienić

AJk wymienisz komplet filtrów ok100pln to bedziesz wiedział kiedy wymieniac kolejne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak nie wiesz kiedy były wymieniane to najlepiej wszystkie np. ja kupiłem alme w 2010 filtr paliwa był wymieniany w 2006r. :)

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry to takie śmieszne pieniądze, że jak nie wiesz, które wcześniej ktoś wymieniał - wymień komplet.

 

Przy zmianie oleju - obowiązkowo oleju. Paliwa też wymień, jak nie wiesz, kiedy był zmieniany, bo może Ci auto stanąć w najmniej oczekiwanym momencie. Filtr powietrza na upartego możesz wyjąć i sprawdzić, czy mocno zasyfiony, ale nie wiem, czy warto te 30zł oszczędzać na filtrze powietrza. Lepiej tę trójcę wymień i miej spokój

 

Co do filtra kabinowego - jak szyby nie parują i z nawiewów czujesz, że leci powietrze, to możesz go nie wymieniać.

 

Co do producentów - standardowo polecam Knechta. Ceny porównywalne z Filtronem (czasami nawet niższe), a jakość lepsza. Mann też OK, ale ceny to przegięcie. A Purflux wg mnie są dla fanatyków aut made in france, bo ceny wysokie a jakość Filtrona :)

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam Almere N16 2,2Di z 2000 roku i niedługo muszę wymienić olej, przy brzebiegu 202 tys

Chciał bym się dobiedzieć jakie filtry muszą być wymienione musowo a które niekoniecznie trzeba wymienić

bierz knechta tzn filtr oleju i paliwa

co do filtra powietrza i kabinowego ----najtańsze szkoda kasy na drogie

Edytowane przez Elmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra kabinowego tzw. przeciw-pyłkowego, jeśli masz małe dziecko, to proponuję filtr z węglem aktywnym np. Boscha.

Choć z drugiej strony, jeśli nie posiadasz pociechy, to i sam dla siebie też możesz założyć.Dzięki takim filtrom kabinowym z węglem aktywnym podróż jest przyjemniejsza dla wszystkich pasażerów. Usuwają one z powietrza dostającego się do samochodu do 100% pyłków i innych alergennych substancji. Lepsze warunki w pojeździe oznaczają dla kierowcy łatwiejszą koncentrację i bezpieczną jazdę.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damianoo171

Dzięki za porady, teraz wiem już wszystko dokładnie :)

A jeszcze mam pytanie odnośnie oleju. Lany był Castrol Edge 5W30. Wymieniać na taki czy proponujecie coś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9
mirekg9 a gdzie takie sprzedają bo chętnie bym sobie sprezentował z racji zbliżającego się sezonu pylenia traw

 

Możesz tu http://www.filtrybos...ltry_wegiel.php lub https://www.mann-hum...eys=23.9.0.49.9 i typowe All......o.

 

 

Dzięki za porady, teraz wiem już wszystko dokładnie :) A jeszcze mam pytanie odnośnie oleju. Lany był Castrol Edge 5W30. Wymieniać na taki czy proponujecie coś innego??

 

O olejach na forum jest bardzo duzo opisane, lecz ja proponuję Mobil lub Elf. Castrola te silniki /japończyki/ nie lubią. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81493-wymiana-oleju-w-naszych-primkach/

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damianoo171

Byłem wczoraj u mechanika w sprawie wymiany oleju i powiedział mi żebym przy przebiegu 202 tys nie lał już syntetyku Castrola Edge 5W30 tylko wlał półsyntetyk Mobil. Co Wy o tym sądzicie, zmieniać już na półsyntetyk przy takim przebiegu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Jeśli silniczek oleju nie bierze i nie ma wycieków, to nie ma sensu przechodzić na półsyntetyk.

W poprzednim samochodzie benz+gaz /od nowości/ miałem przejechane 250 tyś, w aktualnym diesel 231 tyś i w obu miałem 5/30/40.

Tylko zmień z Castrola na Elf lub Mobil. Jeździłem na obu i byłem-jestem zadowolony.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam o przebiegu i oleju to wymysliłem sobie, że jak bede mał 200000 to nie wleję półsyntetyka tylko bede wymieniał olej co 10000 a nie taka jak teraz co 15ooo i nadal bedę lał 5/40shela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ja cały czas wymieniam co 10,000tyś, natomiast w poprzednim co 12,000tyś, pod warunkiem że nie ciągnę przyczepy kempingowej. A mój "domek" ma 1200kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u mechanika w sprawie wymiany oleju i powiedział mi żebym przy przebiegu 202 tys nie lał już syntetyku Castrola Edge 5W30 tylko wlał półsyntetyk Mobil. Co Wy o tym sądzicie, zmieniać już na półsyntetyk przy takim przebiegu ??

 

Z usług tego mechanika zrezygnuj, bo jego wiedza zatrzymała się na etapie pierwszych Polonezów czy Dużych Fiatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstaw sobie olej do lodówki i obaczysz jakie masło musi przepchac pompka przez filtr żeby smarowało to wtedy zrozumiesz potrzebę syntetyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję wstawić do zamrażarki i obserwować, co się po 24 godzinach stanie z olejem - a warunki w zamrażarce idealnie oddają temperaturę podczas większych mrozów u nas w kraju (w zamrażarce jest około -20st) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem - mi chodziło bardziej o pokazanie, co się dzieje z kiepskim olejem przy mocno minusowych temperaturach, a -20st u nas w kraju w zimę zdarza się. Mam w garażu 1l mineralnego, bodajże Castrola, służy mi do smarowania łańcucha w motocyklu. Garaż nieogrzewany, tej zimy olej w bańce zrobił się taki, że po odwróceniu jej do góry nogami nie latał "luźno" tylko był cały czas w jednym położeniu, zrobiło się z niego ciało stałe, twardsze od galarety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ja wlałem 5l i mam na 3/4 wskaźnika. W/g instrukcji niby wchodzi 6,1l.

Też zależy od filtra oleju - niektóre są większe, więc wchodzi w niego więcej oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...