Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

primera urwana półoś


marcinek118
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, urwala mi sie poloska w primerce P10 2.0 benzyna. i moje pytanie czy dam rade wymienic ja w garazu, czy potrzebny jest kanal i warsztat ? ;// A drugie pytanie odnosnie nakretki piasty, nakretka 36 za cholere nie moge jej odkrecic, zapieram sie na rurce, rurka sie gnie a sruba ani drgnie. A pytanie to czy tam jest gwint lewy czy prawy? bo moze zamiast ja odkrecac to ja zakrecam ;/ dodaje zdjecie urwanej poloski

post-55246-0-91165800-1336647618_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienisz sam nawet na srodku drogi. Ja odkrecalem srube na przegubie do tego na lozysku zwrotnicy aby sie dalo odchylic i wyjac a pozniej wsadzic przegub. Gwint masz normalny-prawo zakrecasz lewo odkrecasz. Jak nie chce isc to wez spryskaj jakims penetrujacym szajsem i odczekaj a pozniej sproboj odkrecic-wez dluga rure bo ciezko ruszyc i pozamiatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dominik. na ta srube to wywalilem cale wd40 i jakies inne srodki co mialem w garazu i lipa ;/ a rure tez mialem tylko ze sruba nie drgnela a rura sie giela :P kumpel jutro przyjedzie z palnikiem to powalczymy. a moge wymienic sam walek polosi takie cos http://moto.allegro.pl/polos-polosie-walek-nissan-primera-p10-11-l-pnowa-i2308172747.html czy caly komplet?. a jesli walek to chyba tej 36 z piasty nie trzeba odkrecac? bo jedna strone tej urwanej oski wyciagnelem z przegubu, od strony koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissank...na-poloska-p11/ cały obszerny temat o półosiach w p11. Z palnikiem lepiej nie, bo uszczelniacze potopi i trzeba będzie zmieniać. Naciągnij dobrze kluczem i rurą, a jak będzie na granicy gięcia rury to walnij dobrze młotem i powinno pójść. Tylko potrzeba mocnej rury i dobrego klucza. Jeśli jej nie odkręcisz to wyjmiesz starą półoś, bo jest w dwóch częściach, ale nowej nie włożysz. Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze mi ktos poszukac na allegro dokladnie taka poloske jaka musze miec ? najlepiej uzywana i w miare tania ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie napisałeś która półoś Ci walnęła,

2. Jak kupisz używaną i będzie pożarta, to maże Ci walnąć zaraz po montażu, więc szkoda kasy, lepiej kup nową 130-150zł. nie majątek, a będziesz miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa. yyyy nowa za 130-150 ? to znajdz mi taka :DD Bralem pod uwage min 150 zl za uzywke ;] na jednej stronie ktora znalazlem na google gosciu mi napisal ze za nowa poloske do mojej primery musze dac 790 zl; ;\ Juz mialem go tak zwyzywac ze masakra, ale sie powstrzymalem ;] to jest normalnie nieporozumienie zeby taka czesc kosztowala 800 zl do takiego starego auta ktore jest warte 1500 zl ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam podawałeś linka do aukcji za 140 + przesyłka gratis.

A jeśli nie chcesz wydawać kasy i "jakoś" jeździć to zrób jak ja, (opisane w temacie który podrzuciłem wcześniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahaa, to sie nie dogadalismy :P ja dalem linka do samego wałka, a teraz mi chodzilo o kompletną półośke ;] a gdzie sie zaczyna mniej wiecej Twoj post, na ktorej stronie? bo kilka stron tam jest ;]

 

albo najlepiej odpale spawrake i ja pospawam hah :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha no nie gadaj ze pospawales je ?? :DDD i ile na tym pojezdziles? nie bylo zadnych skutkow ubocznych ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę do tej pory (prawie dwa lata). nawet przy 180 nic nie drga. Puki nie walnie to nie zmieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cza bylo odrazu pochwalic sie tym rozwiazaniem ;D tylko nie wiem czy taka rurke gruba znajde ;/ a jaka rurke tam wsadziles, tzn jaki otwór, na wcisk czy ma miala jakies luzy, i czy tą gume tzn tlumik drgan musze to odciac? i musze jechac do kumpla pospawac, bo moja spawrka z promocji z CASTORAMY za 300 zl chyba nie da rady ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumę (tłumik drgań) wywal, bo to ZŁO !!!

rozmiarów rury nie pamiętam, ale musi być na ścisło. Ja na tokarce wyrównałem powierzchnię i wbiłem jedno w drugie i pospawałem w koło.

obetnij równo urwane brzegi wałka i brzegi rury, wbij jedno w drugie tak żeby było proste (bo będzie miało bicie) i pamiętaj żeby zachować odpowiednią długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dokladnie musi miec taka dlugosc jaka musi miec? :P jak pare mm bedzie za krotka to juz lipa ?? i powiedz mi jeszcze jak wyciagnac ten drugi kawalek oski od str skrzyni, kolega wyzej pisal ze wymienie sam na srodku drogi, czy aby napewno ? jedna czesc od str piasty wyciagnelem, tylko bez tego pierscienia ;/ chyba w przegubie on zostal, i nie bedzie problemu pozniej wlozyc spowrotem tej pospawanej oski w przeguby ?

 

to jednak sie chyba nie obejdzie bez odkrecenie tej cholernej nakretki 36 z piasty ;/////// :angry: :angry: :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być dłuższa/krutsza ze 2mm.

od skrzyni to zdejmij obejmę z osłony przegubu wew. i dobrze szarpnij to wyjdzie i będzie wyglądało tak post-33664-0-76679500-1336679283_thumb.jpg

potem to wetkniesz spowrotem i zaciśnij opaskę.

a teraz gorsze wiadomości: musisz odkręcić nakrętkę na piaście (klucz36) bo nie założysz całej półosi.

 

jak chodzi o wymianę to ja nie na ulicy tylko w garażu, ale na lewarku to robiłem.

post-33664-0-18108800-1336679742_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tak szarpne to nie polamie sie ten pierscien ? czy tam nie ma takiego pierscienia co od str piasty ? a co do tej nakretki to najlepiej ja delikatnie gumówką zdewastuje, zeby nie uszkodzic gwintu i dam nowa nakretke ;] chyba ze tam znowu jakas specjalistyczna nakretka jest co kosztuje 50 zl :P a taka zwykla z castoramy nie podejdzie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest pierścień, ale seger i tak go nie zerwiesz. nakrętkę lepiej oszczędzaj bo w castoramie takiej nie dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruba rura 2m i musi pójść, ja mam specjalny krzyżak zrobiony i w dwie osoby zawsze idzie jeszcze nigdy nie miałem problemu.

jeśli chcesz to mam używaną kompletną od skrzyni do samego koła za 250 plus wysyłka. Przegub przy piaście z ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm chyba ze tak. to nie wiem, chyba musze podcholowac go na warsztat i kluczem pneumatycznym mi ja poluzuja, bo ja juz nie mam nerwów i sil do tej nakretki, no chyba ze jednak sprobuje ja podgrzac delikatnie. mam w domu taka ale 34 ;/ no i wiadomo ze na lewarku hehhe, az tak tepy nie jestem :P

dobra, dzieki kolega za rady ;] w sobote powalcze, jak bede mial jakis problem to sie odezwe ;] :wave:

 

przemektom1992 to zamiast wysylki tej poloski za 250 zl wyslij mi ten Twoj specjalny krzyzak, odkrece i Ci odesle :DDD i sory ale jakos wole zrobic to wyzej napisanym sposobem albo kupic za 140 nowy walek niz Twoja uzywana oske za 250+wysylka :P

 

chyba ze masz taka krotka poloske co mi jest potrzebna to za 90 zl moge kupic :D

 

i nakretke 36 do tego gratis :dribble: :dribble: :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecalem w swojej tak-rura okolo 1 m stanolem na koncu(prawie)i na hop cisnelem swoim ciezarema kolega mlotem (chyba 5 kg)udezyl na sam koniec i udalo sie,co do spawania to sposob na teraz ,moze bic itp.Proponuje ze jesli bedzie lipa lub jednak nie wytrzyma, to ja bede w polsce od 1 sierpnia (dosc dlugo ale moze spawanie wytrzyma,tyle)to daj znac i namiary to ci wysle te os .Mam w garazu jeszcze kilka maneli ktore dostalem za kilka polskich piw na szrocie (w Itali )od kolegi -polaka.Szkoda mi powyrzucac (bo to skarb),jak zawsze moze czesci sie przydadza. B)

 

A tak swoja droga sugeruje kupic polos i na druga strone abys nie mial w przyszlosci niespodzianki:)

Kolego os to nie zarowki ze siadaja jedna po drugiej,Bez przesady wydawac kase to jest zawsze czas.Mam kolesia Wlocha jezdzi passatem z 2002 tdi i tyle co on wymienil czesci bo mu sie wydawalo ze ...zawsze cos!!!!A kasa poszla a drga dalej silniczkiem na zimnym.Moje zdanie jest takie -olej,filtry na czas,kontrola cisnienia w kolach i poziom plynow (wszystkich) I jak do tej pory to p10 340tys bez problemow,sentra 1.6 b 150 tys.P12 1.8 b-g 240 tysi zadnych!!!!!!problemow. :whistle:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja nie rozbieram tych półosi:)

a ludzie i tak są chętni kupić całość bo nie chce im się bawić w rozkładanie przegubów i składanie.

wolą odkręcić całość i tylko zamienić:)

jak nie możesz odkręcić to kup twarda nasadkę 36 dospawaj do niej grubą rurę, zrób konstrukcje w kształcie litery T i w dwie osoby musi pójść. Najlepiej jakby ktoś jeszcze trzymał hamulec, i pare razy w ten klucz walnij porządnie młotkiem nie żałuj tej śruby:)

nie podgrzewaj tego bo zaraz łożysko szlak trafi i będziesz musiał ode mnie zwrotnice kupić:)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diabel, a brat, mama, tata nie da rady wyslac tej poloski? ;d

 

nowak pomocy!! xd za cholere nie moge wyciagnac tej poloski jak mowiles, sciagnelem obejme z oslony, szarpie i lipa, tylko smar mi na twarz pociekł ;/ wychodzi kilka cm a dalej stawia opór ;/ tam przy laczeniu takim wykrecilem 3 sruby na klucz 12 i to powinno sie rozejsc czy nie ?? jak bylo przykrecone to chyba powinno, ale wale mlotkiem i nie chce sie to odlaczyc.... ;/ daje zdjecie, tam gdzie strzalki to byly sruby 12 i z tylu jeszcze jedna. i to jest łaczone czy to jest jedna calosc??

post-55246-0-86564900-1336722950_thumb.jpg

Edytowane przez marcinek118
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...