Gość tomsarnecky Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Witam wszystkich, W Nissanie Almera N16 2002r, silnik benzyna 1.5 po FL, pojawił mi się błąd silnika (check engine). Chciałem sprawdzić co to za błąd i ewentualnie go wykasować metodą na tzw. zworkę, czyli poprzez połaczenie pinów 1 i 8 w złaczu OBD II. Jednak okazało się, że w modelu który ja posiadam pin 1 jest nieaktywny (nic w nim nie ma). Czy wie ktoś może jak sprawdzić i ewentualnie wykasować błędy w takm przypadku? Załączam kilka zdjęć o jak model Almery chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 check engine wyskakuje tobie na zapalonym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomsarnecky Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Tak, oczywiście. Przekręcam kluczyk, włączają się wszystkie kontrolki, zapalam silnik - wszystkie gasną i za chwilę pojawia się check. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 powiedz co ci sie robi z samochodem faluja obroty nie mam mocy czy cos innego? Zrób tak jak jest opisane tekst zapożyczony Zgodnie ze standardami złącza ODB-II piny 1 oraz 8 są nieużywane, lecz producent pojazdu przewidział zastosowanie dla tych styków. Dzięki tym stykom można manulanie wyświetlić oraz skasować kod ostatniego błędu. Aby wyświetlić kod błędu postępujemy w następujący sposób. 1. Włączamy zapłon (bez uruchomienia silnika) 2. Zwieramy piny 1 oraz 8 na około 2-3 sekundy 3. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny 4. Żółta kontrolka na desce rozdzielczej zaczyna migać 5. Jeżeli się nie udało to powtarzamy punkt 2. Miganie przekazuje właśnie numer kodu. Są to 4 serie mignięć. W każdej serii występuje od 1 do 10 mignięć (10 oznacza cyfrę 0). Kolejne serie wyświetlane są w odrobinę innym tempie. Po 4. serii następuje odrobinę dłuższa przerwa niż pomiędzy seriami. Dla przykładu. Kombinacja 10,3,10,10 oznacz kod błędu P0300. Następnie, na stronie http://www.obd-codes.com odczytujemy, że kod ten oznacza wykrycie Random Misfire, czyli Wielocylindrowego Niewypału. Jeżeli nie jest to powiązane z dziwnym zachowaniem samochodu, oznaczać to może, że był to przypadek i wystarczy zresetować kod błędu. Robimy to następująco. 6. Gdy kontrolka wyświetla kod błędu (czyli wykonaliśmy powyższe kroki 1-4) 7. Zwieramy piny 1 oraz 8 (czyli te same) na około 2-3 sekundy 8. Po owych 2-3 sekundach rozwieramy piny 9. Wyłączamy zapłon Teraz po ponownym uruchomieniu silnika, kontrolka nie powinna już się palić. I tyle… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomsarnecky Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 O.K. dzięki, ale ja to wszystko wiem i chciałem zastosować ale w moim gnieżdzie pod kierownicą, obok bezpieczników (myślę, że dobre gniazdo sfotografowałem) tak jak na załączonym zdjęciu (u góry) pin 1 i 2 nie istnieje, jest tylko miejsce na nie (sam plastik bez metalowej końcówki) więc nie mogę zewrzeć 1-ki i 8-ki razem. Aktywne piny to 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 16. O co tu chodzi? Załaczam jeszcze jedno zdjęcie gniazda diagnostycznego w mojej Almerze N16. Czy to jest OBD II, a może jakieś inne? Jak odczytać i później skasować błędy w takiej konfiguracji pinów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 kolego patrzyłem u siebie u mnie tak samo jest i to jest dobre gniazdo diagnostyczne zasięgnołem porady fachowca i powiedział że nie da sie zworką musisz na komputer podjechac lub przez kabel bład skasować Jaki masz silnik i rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Hej, właśnie w samochodzie teścia pojawiło się to samo. Ten sam model, ten sam silnik i też w Kielcach :-) tyle że samochód stał dłuższy czas niejeżdżony w garażu lekko wilgotnym. Czy dziś gdzieś w Kielcach da radę sprawdzić co się stało, czy muszę czekać do jutra? Dziś mieliśmy jechać do wawy, ale trochę strach jechać prawie 200km z jakąś awarią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Jest drugi sposób po przez wciskanie pedału gazu/przyspieszenia. musisz wszystko zrobić z zegarkiem w ręku i się uda: http://www.fotosik.p...273fb5e861b10e0 Tu masz wyciąg z instrukcji po ang. jak chcesz po polsku to poszukaj na forum, bo jest opisane. wchodzenie w tryb diagnostyczny 2-gi (Mode II): - bardzo wazne jest wykonywanie ponizszych czynnosci w okreslonym czasie, sekundnik jest bardzo przydatny. - nie ma mozliwosci wejscia w tryb diagnostyczny jezeli uszkodzony jest czujnik pedalu przyspieszenia. - komputer silnika (ECM) zawsze powroci do zwyklego (tj. 1-szego trybu pracy - Mode I) po przekrenceniu kluczyka do pozycji OFF. 1. Upewnij sie, ze pedal przyspieszenia jest zwolniony, przekrec stacyjke na ON i odczekaj 3 sekundy. 2. W ciagu 5-ciu kolejnych sekund nacisnij i zwolnij pedal przyspieszenia 5 razy. 3. Odczekaj 7 sekund 4. Wcisnij pedal przyspieszenia na troche ponad 10 sekund. Nie zwalniaj pedalu przyspieszenia, w czasie krotszym niz 10 sekund, nawet jezeli kontrolka check engine/ MIL zacznie migac w polowie tego czasu. 5. Po troche ponad 10-ciu sekundach zwolnij pedal przyspieszenia. Dokładnie tak jak u ciebie, w moim aucie piny które trzeba zewrzeć są puste i nie ma opcji, żeby ta metoda zadziała, bo trudno zewrzeć przewód do plastiku A i przydadzą ci się kody. odczytywanie kodu bledu: Kod bledu sklada sie z 4 cyfr np "0420", czasami wystepuje tez litera A Poszczegolne cyfry sygnalizowane sa iloscia migniec, z tym, ze cyfra "0" sygnalizowana jest prze 10 migniec, a litera "A" to 11 migniec. Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry bledu kontolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (abysmy mogli sie zorientowac, kiedy sygnalizwoana jest pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia, chwila przerwy, szybkie migniecia. Po "odmiganiu" sekwencji 4-ech cyfr komputer przechodzi do "odmigania" kolejnego bledu (o ile wystepuje) lub po prostu powtarza pierwszy blad po raz kolejny. I tak np. kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco: - cyfra 1-sza: 10 wolniejszych migniec - przerwa (ok 1sek) - cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia - przerwa (ok 1 sek) - cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia - przerwa (ok 1 sek) - cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec - przerwa (ok 2 sek) http://www.fotosik.p...7427ec180023ebc kasowanie bledu: 1. Jezeli po odczytaniu bledu, przekrecilismy stacyjke do pozycji OFF, to ponownie wchodzimy w tryb diagnostycznym 2-gi (Mode II) - ten w ktorym juz odczytalismy kod swojego bledu (albo i nie ). 2. Wciskamy pedal gazu na wiecej niz 10 sekund 3. Zwalniamy pedal gazu. 4. Upewniamy sie, ze blad zostal wykasowany - czyli powinnismy otrzymac z migniec kontrolki kod "0000" - czyli 4 razy po 10-iec migniec kontrolki. W instrukcji serwisowej w pdfi-e sa tez kody poszczegolnych bledow w nastpujacym rozdziale: B: ENGINE/ EC ENGINE CONTROL SYSTEM/ INDEX FOR DCT http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66747-kody-bledow/ Edytowane 13 Maja 2012 przez ukaniopl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 wiedziałem o tym sposobie nie dawałem go w tym temacie poniewaz rzadko on działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_conejo Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 u mnie nie dziala wiec dalej szukam innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nakiel Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam, u mnie też nie działało, mimo że robiłem to ze stoperem w ręku. Zadziałało dopiero kiedy przekręcałem kluczyk w stacyjce z ACC na ON a nie z OFF na ON. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_conejo Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Ok sprobuje w ten sposob. Dam znac czy sie udalo. A ha ale jedno pytanko gdyz jak przekresam kluczyk na pozycje on to pierwszy stopien to nic sie nie zapala tylko radio, nastepny to kontrolki wiec na ktory mam przekrecic, na radio czy na kontrolki? Pozdrawiam Przecież napisał że na ACC Jak się nie uda to zakup ELM 327 http://forum.nissank...aut-z-eobdobd2/ Wiec metoda z acc na on zadzialala pomrogalo, pomrogalo i potem gazik i off i problem poszedl w niepamiec, pytanie na jak dlugo???' Pozdrawiam wszystkich i SZCZESLIWYCH SPOKOJNYCH SWIAT Edytowane 16 Grudnia 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbazz Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Witam, mam N16 1,8 po FL, mi pomogło skasowanie błędu poprzez całmowite odpięcie aku. na ok. 24h. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkadius Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Hej u mnie ( NOTE 1.4 2006r) też dziś pojawiła się pomarańczowa kontrolka "Awaria systemu wtrysku" żadnych objawów w pracy silnika...... czasami lekko traci moc przy 3000 obrotów ale to raczej mam problem z jedna cewką... nie jestem ekspertem w autach.... ktoś ma jakiś pomysł... (oprócz wizyty u mechanika) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.