Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przygasanie śilnika P12 1.9 dci


ciry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Od ponad roku co jakiś czas nie regularnie samochód się dusi.Podczas jazdy jak jest na biegu to go tylko szarpnie,a na luzie porostu zgaśnie.Przy tym przyduszaniu zapala się kontrolka żółta check engine i zaraz gaśnie lub potrafi się zapalić czerwona i ona dopiero gaśnie po ponownym odpaleniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zółta to za niskie ciśnienie w układzie CR, czerwona - świece żarowe lub zawodnione paliwo, na początek wlej jakiego szuwaksu do czyszczenia wtrysków , paliwo też może być żenione i silnik zaczyna spalać stukowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej coś z elektryką ,bo np.przez 300km ani razu się nie zadusi a następnie na odcinku 4km potrafi z 3 razy się przydusić cześciej zdaeza się to przy bardzo spokojnej jednostajnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniałem jak tylko zaczeła zapalać się ta czerwona kontrolka bo niby jest od zawodnionego filtra i nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz dizla czy lpg

 

zobacz przewody paliwowe może się gdzieś coś poci i łapie wiatr bokiem????

może pompka paliwa jest zasmarkana i gdzieś masy nie lapie na nierównosciach???

Może masa jest poluzowana - bo chyba miałem podobne problemy jak było zerwane masowanie od akumulatora do silnika ale juz nie pamiętam bo to 4 lata temu

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym opisie to chyba jesteśmy w domu ,miałem podobny przypadek, a przyczyną były przewody przy wtryskach, z wierzchu całe ale pęknięte tak że trzymało to się izolacji i raz stykało raz nie , szukaj po przewodach od wtrysków i od czujnika obrotów wału korbowego nawet jakbyś miał pruć część wiązki ( przyczyną jest kruszenie izolacji pod wpływem temperatury od silnika ) , przeważnie przerwa występuje tam gdzie sztywna izolacja

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe.W końcu miiej więcej wiem gdzie szukać.Czy to mgło by być powiązane z ABS-em? Mialem według komputera zepsuty prawy przedni czujnik i go wymieniłem a kontrolka dalej się pali.Liczę na to że wszystkiego jest jedna przyczyna. I jeszcze jedno coś mi rozładowuje akumulator jak nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO wyłączeniu samochodu weź miernik uniwersalny ustawiony na pomiar prądu i podłącz go między plusem akumulatora a przewodem plusowym ( między nimi elektrycznie powinien być miernik) i zobaczysz czy na wyłączonym kluczyku ( wyjęty ze stacyjki) czy jest jakiś pobór prądu - jak jest to trzeba poszukać co jest podłączone bezpośrednio do akumulatora , jak nie ma to wymień akumulator bo nie trzyma pojemności ( przyszła na niego kreska )

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Co do tematu wyładowania akumulatora to miałem przypadek ,ze po zjechaniu z trasy było ok natomiast rano zero rozruchu. Myślałem że aku siadło i wiadomo ładowanko. I tak dwa dni pod rząd. W końcu zrobiłem tak jak voyager pisze w ostatnim poście pomiar natężenia prądu .I co sie okazuje wyszło mi 8 A poboru przy wyłaczonym zapłonie .Padło na przekaznik świec żarowych.Cewka puszcała, ale styki były przysmażone i nie odpadały,więc świece żarowe miały cały czas zasilanie.mimo że kontrolka gasła ponieważ jest w układzie cewki a nie styków pomocniczych.Regeneracja przekaznika i do dziś spokój.Tu masz rysuneczek i opis jak to zrobić . Pozdrawiam

 

8ba5dd1be73dbf0em.jpg

Edytowane przez achen
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest dobry ,bo ostatnio rozłąnczam go na noc i jest ok.Posprawdzam miernikiem jak opisujecie.Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli aku w porządku to juz coś wiesz.,ale niestety coś pozera z niego amperaż. Zrób pomiary ,a pózniej na początek trzeba sprawdzic obwody które mają zasilanie bezpośrednio z akumulatora.Napisz czy dziennie jezdzisz autkiem ,czy siada Ci aku po dłuzszym postojoju.?Kiedy aku do fulla naładowałes,czy ładowanie z alternatora jest wystarczające?.Pozdrawiam

Edytowane przez achen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto chodzi że mam blisko do pracy i nim dużo nie jeżdżę.Ostatnio po pełnym naładowaniu po tygodniu czułem że jest już słaby.Od kiedy odłączam akumulator (a był już słaby ) sam doszedł do siebie.Czyli alternator go ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche niezrozumiała jest twoja ostatnia wypowiedż Napisz konkretnie ile km dziennie jezdzisz,jaki jest czas postoju jak nie jezdzisz ile dni.Jaki jest stary aku i ile ma Ah Masz dizla czy benzyna?

Edytowane przez achen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masa od silnika byla całkiem odczepiona.Może to było przyczyną szybkiego rozładowywania akumulatora.Nadal się dusi.

 

Pociągałem mocno za kable od wtrysków i czujników i narazie jest ok :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Kolego że teraz szarpnięć nie masz, czyli masa silnika ( zjawisko niebezpieczne) i po pociąganiu kablami silnik pracuje bez zarzutu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety parę dni było dobrze a teraz jeszcze bardziej się dusi niż przedtem.Mam nadzieję że się zepsuje całkiem i wtedy będę szukał.Odłączona masa była przyczyną że akumulator się nie ładował.

 

Byłem na komputerze i pokazuje błąd P0606 Błąd procesora modułu sterującego napędem.Co mam z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak masy na silniku spowoduje tylko brak rozrusznika a jak odpalisz dizla to sam nie zgasnie

bez prądu przejechalem z Ketrzyna do Pasłęka wyłaczały sie po kolei wszystkie użądzenia klima światła zaczeły migać zegary i zgasły a potem jechałem w sałnie aż na srodku skrzyżowania i stanoł

efekt zerwała sie masa i nie ładowało akumulatora

innym razem jak nowy akumulator był wadliwy to po prostu stanoł w i już nie było żadnych sygnalizacji objawów i tp

 

brak masy na silniku spowoduje tylko brak rozrusznika a jak odpalisz dizla to sam nie zgasnie

bez prądu przejechalem z Ketrzyna do Pasłęka wyłaczały sie po kolei wszystkie użądzenia klima światła zaczeły migać zegary i zgasły a potem jechałem w sałnie aż na srodku skrzyżowania i stanoł

efekt zerwała sie masa i nie ładowało akumulatora

innym razem jak nowy akumulator był wadliwy to po prostu stanoł w i już nie było żadnych sygnalizacji objawów i tp

 

może to pomoże??

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83420-nissan-primera-p12-19-szarpniecia-krotki-spadek-mocy-przy-obrotach-od-2-tys-do-25/page__st__20

post-53801-0-91374000-1338629997_thumb.jpg

post-53801-0-48309100-1338630008_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...