Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wałek rozrządu wydechowy z kołem zębatym napędzającym pompę Vacum - wymiana, dopasowanie.


Gość sprinter

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sprinter

Witam,

mam samochód nissan almera n16 z silnikiem 2.2 DCI 112 KM z 2003 (wersja po FL).

Muszę wymienić w nim wydechowy wałek rozrządu razem z kołem zębatym, które jest na nim osadzone i napędza pompę vacum. - przyczyna: wyrobienie się połączenia klinowego tych dwóch elementów.

 

Moje pytanie brzmi: Czy muszę szukać tych elementów z dokładnie takiego samego silnika jaki posiadam czy może będą one pasować (są takie same) od innych bliźniaczych motorów np. wersja 2.2 DCI 136KM lub 2.2 DI 110 KM lub 2.2 DCI 114 KM ((stosowane również w X-TRAIL i P12).

 

 

na marginesie opiszę, krótką historię jak doszło do usterki:

W zimie przy dużym mrozie samochód miał problem z odpaleniem nie wiedząc,że to nie zalecane dodałem trochę gazu i zapalił ale zaczął strasznie głośno chodzić. Myśląc, że to tylko wina mrozu i kiepskiego na dodatek małej ilości paliwa zajechałem na stację i zatankowałem go jednak problem nie ustępował. Samochód stawał się coraz słabszy a głośność nie przemijała więc samochód wylądował u mechanika, który stwierdził, że przeskoczył łańcuch rozrządu. (komputer pokazał błędne położenie wału). Nie kwestionując oczywiście diagnozy kupiłem za około 1000zł kompletny rozrząd firmy OYODO. Po wymianie, która trwała dość długo samochód niby chodził dobrze jednak co 2-3 odpalenie jakoś dziwnie głośno zabrzęczał na 2-4 sekundy i dalej chodził dobrze. Niestety pewnego dnia podczas odpalenia zaczął zachowywać się jak przed wymianą rozrządu czyli głośny nie ustępujący stukot silnika (nie próbowałem już nawet jechać). Scholowałem więc go do tego samego mechanika z reklamacją. Ten po ponownym ściągnięciu pokrywy przyznał, że podczas wymiany dodatkowo zlokalizowali luz na klinie łączącym wałek rozrządu (wydechowy) z kołem zębatym napędzającym pompę vacum które to naprawili klejem poxipol :). Jak było na prawdę tego się pewnie nie dowiem. Przypuszczam, że bezpośrednią przyczyną usterki w zimie był właśnie ten luz a nie przeskoczony łańcuch jednak mechanik chcąc uniknąć tłumaczeń za błędną diagnozę po prostu mi o tym nie powiedział i naprawił we własnym zakresie klejem :) Teraz niestety trzeba wymienić te elementy, a że nie tak łatwo je dostać proszę o informację jak wyżej.

 

Z góry dziękuje za pomoc i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mirekg9

Kolego, przedzwoń do serwisu w Bielsko Biała. Są tam bardzo mili panowie /tak odczułem w rozmowie telefonicznej/, którzy na pewno udzielą Ci odpowiednich odpowiedzi i przy okazji możesz popytać o ceny, dla porównania z innymi. Prowadzą też sprzedaż wysyłkową. Też miałem problem z vacum i tam dużo mi pomogli swoją wiedzą.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...