JACKO29 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Ale nieprędko to będzie,na razie mam inne pilne zajęcia,a wczoraj właśnie dokończyłem drugą stronę tulei stabilizatora...jest jeszcze gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 stary ale jary nr pt "nie świecą mi się stopy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Najlepszy ...parking dla kobiet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Marchewki lubią "sex" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Czy to oznacza że jestem marchewką? Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 może tak być stary,może tak być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km ) Edytowane 3 Lutego 2013 przez johnrambo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Kwestia jeszcze skrzyni i mas aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Silniki TSI są podwójnie doładowane - turbo sprężarką i kompresorem. Oznacza to, że silnczek Skody bardzo mocno ciągnie już od samego dołu. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny bardzo szybko. Silniki w Note są wolnossące. Aby porządnie ciągnąć, muszą się wkręcić na obroty. To raczej kwestia konstrukcji niż "lepszości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km ) Możesz to zmienić,wystarczy dać filtr sportowy,większą średnićę wydechu i co najważniejsze przeprogramować dane silnika,mogę smiało powiedzieć że można byłoby wydusić z niego ok15-20 koników więcej,przy spalaniu podobnym do 1.6.Na pewno w takim wydaniu byłby trochę głośniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 takie "wyciskanie" związane jest z panującą modą na downsizing, kolejnymi coraz ostrzejszymi normami spalin i próbami zaoszczędzenia jakichś tam dziesiątych części litra na 100 km. W efekcie powstają takie dziwadła jak chociażby 3 cylindrowy silnik forda o pojemności 1 l o mocy ok 100 KM. Ale jeśli mówimy o skodzie - oto przykład :na rynek wchodzi właśnie nowa skoda octavia - cena podstawowa 59,500, podstawowy motor 1,2 TSI o mocy 85 KM. Ten sam silnik w tym samym aucie (w droższej konfiguracji 73,350) ma 105 KM. Moje - subiektywne - zdanie jest takie: do wielkiego i dość ciężkiego (prawie 1300 kg) auta pakuje się silniczek który niedawno (mam na myśli pojemność a nie moc) napędzał pojazdy wielkości seicento - gratuluję producentom dobrego samopoczucia. Nie ma znaczenia, że to TSI i ma ponad 100 KM. Żeby toto jeździło oszczędnie trzeba w ogóle zapomnieć o jakichkolwiek osiągach.Żeby jakoś jeździło, należy mocno deptać na pedał a te dychawiczne koniki będą żłopać bez umiaru a silnik spali drugie tyle Na temat trwałości wypowiadać się nie ma sensu, jaka by ona nie była.Sto razy wolałbym w tej samej cenie stary 16 albo nawet 8 zaworowy, 2 litrowy wolnossący i bez tych dziwnych wynalazków motor na łańcuchu o mocy ok 120-130 KM. Średnio paliłby pewnie nieco więcej.Za to zrobiłby 3 razy tyle przebiegu, co TSI i to zapewne bez żadnych poważnych awarii. Ergo? - uważam,że 1,4 16V silnik Note jest jednostką lepszą, trwalszą i mniej problemową niż te nowe jednostki (fiata również), które powinny napędzać młynki do kawy a nie samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Dziennikarze jakieś gazety motoryzacyjnej przegonili Sokodę Fabię z motorem 1.2 TSI po autostradzie. Gaz wciskali prawie do dechy - nie oszczędzali silnika i samochodu. Taka była idea testu. Spalanie wyszło im na poziomie 16-18 litrów na setkę. Dziękuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 O matko! Aż się wystraszyłem Dar się wnerwił! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 problem polega na tym,że dyskryminuje się kierowców amatorów tradycyjnych jednostek benzynowych - tak jak i amatorów zwykłych żarówek - tylko,że tu na szczęście rynek już zareagował i mimo teoretycznego braku na rynku pojawiają się regularnie wyroby żarówko-podobne pod inną nazwą - obawiam się,że z silnikami tak się nie uda i niedługo kupienie nowego auta z motorem typu 1,6 8V od VW, czy jakiejkolwiek innej tradycyjnej już teraz 1,8-2 l 16-tki niedługo będzie niemożliwe, bo masowo zastąpią je te 3 cylindrowe pralki na sterydach. A ja w tym przypadku jestem akurat tradycjonalistą. Bodajże mazda jest jedną z ostatnich marek, która nie pcha do wszystkiego sprężarek, kompresorów i podobnego badziewia. Budżetowe, tanie marki są nieco rozsądniejsze pod tym względem - np Dacia oferuje jeszcze 1,2 16V, 1,6 8v i 16Vod Renaulta. Ale już w nowych autach (sandero,lodgy) pojawiły się 0,9 i 1,2 tCe które pewnie niedługo tak jak u vw wyprą starsze i prostsze konstrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Bo nowe samochody nie mają być trwałe. Mają dać max. frajdy przez 4-5 lat a potem należy je poddać recyclingowi i kupić nowy samochód. Do tego to zmierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Nie w naszym slumsie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Bodajże mazda jest jedną z ostatnich marek, która nie pcha do wszystkiego sprężarek, kompresorów i podobnego badziewia. Też tak sądzę i dlatego zakupiłem takiego youngtimera: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Pierniczysz Wojtek...poważnie!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Które to już auto w gospodarstwie ?? Czwarte ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km ) Nowy notek z silnikiem HR12DDR (DIG-S) 1,2-3cylindry-(bez turbiny)z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma moc 97KM.W ciągu 1 miesiąca sprzedaży w Japoni sprzedali go 18000szt,Jest też duuużo mocniejsza wersja silniczka 1,4.W stanach będzie jako versa HB napęd też 4wd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Pierniczysz Wojtek...poważnie!? Które to już auto w gospodarstwie ?? Czwarte ? Poważnie, kupiłem Nie jest ze mną tak źle (chociaż się czasami zastanawiam), to moje 3. Lece teraz służbowo na tydzień do Szwajcarii, jak wrócę zrobię siakeś zdjęcie. W każdym razie to jest prawdziwa - klasyczna - motoryzacja: silnik przód, napęd tył, szpera, 1.8/140KM, maska długa i widoczna przez mini szybkę, a jedyne wyposażenie to elektryczne szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Wow! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 ciekawy i kompleksowo opracowany ranking awaryjności pojazdów, który podważa wyniki TUW i Dekry http://www.magazynauto.pl/uzywane/raporty-awaryjnosci/news-sensacyjny-ranking-awaryjnosci,nId,775493 pełne zestawienie z podziałem na klasy przedrukował najnowszy, poniedziałkowy "Motor" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ciekawe zestawienie, ale dość przewrotne. Wyliczony indeks awaryjnosci jest dość elastyczny. Samochody psujace się stasonkowo rzadko, ale z bardzo dużymi kosztami napraw mogą mieć wysoki indeks i spaść w zestawieniu. Natomist samochody psujace się czesto ale z taniami naprawami, będą wyżej. Ale faktycznie to zestawienie daje inne spojrzenie. Cóż, Nissan tam nie bryluje ale jest wyraźnie lepszy od niektórych marek uznawanych "za solidniejsze" jak np. KIA czy VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 to teraz ja wiem gdzie całe życie forumowe sie toczy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.