Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK - DYSKUSJA NA RÓŻNE TEMATY


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nieprędko to będzie,na razie mam inne pilne zajęcia,a wczoraj właśnie dokończyłem drugą stronę tulei stabilizatora...jest jeszcze gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy ...parking dla kobiet :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km )

Edytowane przez johnrambo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki TSI są podwójnie doładowane - turbo sprężarką i kompresorem. Oznacza to, że silnczek Skody bardzo mocno ciągnie już od samego dołu. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny bardzo szybko. Silniki w Note są wolnossące. Aby porządnie ciągnąć, muszą się wkręcić na obroty. To raczej kwestia konstrukcji niż "lepszości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km )

Możesz to zmienić,wystarczy dać filtr sportowy,większą średnićę wydechu i co najważniejsze przeprogramować dane silnika,mogę smiało powiedzieć że można byłoby wydusić z niego ok15-20 koników więcej,przy spalaniu podobnym do 1.6.Na pewno w takim wydaniu byłby trochę głośniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie "wyciskanie" związane jest z panującą modą na downsizing, kolejnymi coraz ostrzejszymi normami spalin i próbami zaoszczędzenia jakichś tam dziesiątych części litra na 100 km. W efekcie powstają takie dziwadła jak chociażby 3 cylindrowy silnik forda o pojemności 1 l o mocy ok 100 KM. Ale jeśli mówimy o skodzie - oto przykład :na rynek wchodzi właśnie nowa skoda octavia - cena podstawowa 59,500, podstawowy motor 1,2 TSI o mocy 85 KM. Ten sam silnik w tym samym aucie (w droższej konfiguracji 73,350) ma 105 KM. Moje - subiektywne - zdanie jest takie: do wielkiego i dość ciężkiego (prawie 1300 kg) auta pakuje się silniczek który niedawno (mam na myśli pojemność a nie moc) napędzał pojazdy wielkości seicento - gratuluję producentom dobrego samopoczucia. Nie ma znaczenia, że to TSI i ma ponad 100 KM. Żeby toto jeździło oszczędnie trzeba w ogóle zapomnieć o jakichkolwiek osiągach.Żeby jakoś jeździło, należy mocno deptać na pedał a te dychawiczne koniki będą żłopać bez umiaru a silnik spali drugie tyle Na temat trwałości wypowiadać się nie ma sensu, jaka by ona nie była.Sto razy wolałbym w tej samej cenie stary 16 albo nawet 8 zaworowy, 2 litrowy wolnossący i bez tych dziwnych wynalazków motor na łańcuchu o mocy ok 120-130 KM. Średnio paliłby pewnie nieco więcej.Za to zrobiłby 3 razy tyle przebiegu, co TSI i to zapewne bez żadnych poważnych awarii. Ergo? - uważam,że 1,4 16V silnik Note jest jednostką lepszą, trwalszą i mniej problemową niż te nowe jednostki (fiata również), które powinny napędzać młynki do kawy a nie samochody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennikarze jakieś gazety motoryzacyjnej przegonili Sokodę Fabię z motorem 1.2 TSI po autostradzie. Gaz wciskali prawie do dechy - nie oszczędzali silnika i samochodu. Taka była idea testu. Spalanie wyszło im na poziomie 16-18 litrów na setkę. Dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko! Aż się wystraszyłem :D Dar się wnerwił! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym,że dyskryminuje się kierowców amatorów tradycyjnych jednostek benzynowych - tak jak i amatorów zwykłych żarówek - tylko,że tu na szczęście rynek już zareagował i mimo teoretycznego braku na rynku pojawiają się regularnie wyroby żarówko-podobne pod inną nazwą - obawiam się,że z silnikami tak się nie uda i niedługo kupienie nowego auta z motorem typu 1,6 8V od VW, czy jakiejkolwiek innej tradycyjnej już teraz 1,8-2 l 16-tki niedługo będzie niemożliwe, bo masowo zastąpią je te 3 cylindrowe pralki na sterydach. A ja w tym przypadku jestem akurat tradycjonalistą. Bodajże mazda jest jedną z ostatnich marek, która nie pcha do wszystkiego sprężarek, kompresorów i podobnego badziewia. Budżetowe, tanie marki są nieco rozsądniejsze pod tym względem - np Dacia oferuje jeszcze 1,2 16V, 1,6 8v i 16Vod Renaulta. Ale już w nowych autach (sandero,lodgy) pojawiły się 0,9 i 1,2 tCe które pewnie niedługo tak jak u vw wyprą starsze i prostsze konstrukcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nowe samochody nie mają być trwałe. Mają dać max. frajdy przez 4-5 lat a potem należy je poddać recyclingowi i kupić nowy samochód. Do tego to zmierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w naszym slumsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodajże mazda jest jedną z ostatnich marek, która nie pcha do wszystkiego sprężarek, kompresorów i podobnego badziewia.

 

Też tak sądzę i dlatego zakupiłem takiego youngtimera:

800px-Miata_passenger_side_angle_shot_in_park.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierniczysz Wojtek...poważnie!? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie luźne rozważania : np. silnik Skody Fabi 1.2 TSI- 85km przy 4800 obr./min, 11,8sek. do 100km/h Nissan note 1.4 -88km przy 5600 obr/min 13,1sek do 100km/h - czy silnik skody jest lepszy niż japoński ? (nie można było wycisnąć więcej z 1.4 ? -skoda z tego silnika 1.2 wyciska nawet 105km )

Nowy notek z silnikiem HR12DDR (DIG-S) 1,2-3cylindry-(bez turbiny)z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma moc 97KM.W ciągu 1 miesiąca sprzedaży w Japoni sprzedali go 18000szt,Jest też duuużo mocniejsza wersja silniczka 1,4.W stanach będzie jako versa HB napęd też 4wd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierniczysz Wojtek...poważnie!? :D

 

Które to już auto w gospodarstwie ?? Czwarte ?

 

Poważnie, kupiłem :)

Nie jest ze mną tak źle (chociaż się czasami zastanawiam), to moje 3.

Lece teraz służbowo na tydzień do Szwajcarii, jak wrócę zrobię siakeś zdjęcie. W każdym razie to jest prawdziwa - klasyczna - motoryzacja: silnik przód, napęd tył, szpera, 1.8/140KM, maska długa i widoczna przez mini szybkę, a jedyne wyposażenie to elektryczne szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy i kompleksowo opracowany ranking awaryjności pojazdów, który podważa wyniki TUW i Dekry

http://www.magazynauto.pl/uzywane/raporty-awaryjnosci/news-sensacyjny-ranking-awaryjnosci,nId,775493

pełne zestawienie z podziałem na klasy przedrukował najnowszy, poniedziałkowy "Motor"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe zestawienie, ale dość przewrotne. Wyliczony indeks awaryjnosci jest dość elastyczny. Samochody psujace się stasonkowo rzadko, ale z bardzo dużymi kosztami napraw mogą mieć wysoki indeks i spaść w zestawieniu. Natomist samochody psujace się czesto ale z taniami naprawami, będą wyżej. Ale faktycznie to zestawienie daje inne spojrzenie. Cóż, Nissan tam nie bryluje ale jest wyraźnie lepszy od niektórych marek uznawanych "za solidniejsze" jak np. KIA czy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...