Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne dzwięki przy skręcaniu


Moby7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

od dłuższego czasu około 1,5 roku przy skrętach kół np. przejeździe po rondzie czy manewrowaniu na parkingu słysze dziwne dzwieki z tylnego koło, tego od strony wlewu paliwa.

 

Jest to dzwięk podobny do tego gdy mamy niedostatecznie zaciagniety hamulec ręczny na stromym podjeździe i auto zaczyna zjeżdżać, coś jak trzask. taki sam dzwięk jest gdy przy zaciagnietym recznym poruszamy rekami energicznie tylnym kolem. Co to może być, skąd ten dzwięk?

 

 

zgłaszam to na przegladach gwarancyjnych ale mechanicy ogladają koło, bebny i mówią że wszystko jest ok. Samochód zachowuje się normalnie poza tym. Do tej pory mi to nie przeszkadzało te trzaski ale teraz zaczeło mnie to wkurzać, poza tym koło własnie z tej strony ząbkuje.

 

macie moze jakies pomysly odnosnie przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to non-stop z takim samym natężeniem, czy np. jak ruszasz po dłuższym postoju bardziej a po chwili jazdy efekt "akustyczny" zmniejsza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośność z prawej strony się nie zmieniła?

Skoro opona ząbkuje to powinno być ją bardziej słychać.Powodem tego jest źle działające zawieszenie,może być prawa strona wybita(ten trzask może pochodzić od wybitych tulei)ale żeby to sprawdzić oględziny wzrokowe nie pomogą ,należałoby rozebrać zawieszenie z tej strony i ocenić przydatność wszystkich eklementów do dalszej eksploatacji.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na przegładach gwarancyjnych chyba kontrolują stan zawieszenia??? Gdyby coś było wybite, raczej by to wyłapali. Tak mi się przynajmniej wydaje. Zwłaszcza, że Moby7 zgłasza swoje problemy na przeglądach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą nie wyłapać,kolega opisywał że dzieje się to podczas skrętu,a tu się nasuwa wniosek że dzieje się tak przy działaniu dość dużych sił rozrywających.Tuleje mogą być ok,a na ten przykład otwór na śrubę lekko rozbity i tego nie wyłapią bo musieliby z dużą siłą działać jak przy skręcie na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze możliwość, że to nie koło i nie zawieszenie. Opona tylna prawa może ząbkować np. dlatego, że głównie jeździ sam. Słyszałem o takich przypadkach w innych samochodach. Takie dzwięki jak opisuje kolega Moby, może też wydawać jakiś "plastik" lub "coś" z wnętrza samochodu. Wydaje mi się, że coś podobnego też jest u mnie. Przy czym u mnie słychać jakieś takie głuche "trzaski" jak ruszam samochodem po dłuższym postoju. Jak autko się kawałek przejedzie, efekt praktycznie zanika, więc dałem sobie z tym spokój, zwłaszcza, że to raczej nie zbyt głośny dziwięk. Ciekawe jest jednak to, że też mam wrażenie, że ten "dźwięk" dobiega z okolic prawego tylnego koła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Podobny dźwięk jest jak mamy zaciągniety ręczny i poruszymy energicznie kołem."

Na pewno kolega podawał to info w serwisie i co?Serwis nie jest od spraw skomplikowanych a raczej prostych.Jeżeli mają nad czymś pomyśleć to już jest problem,brak własnej inicjatywy(patrz.logicznego myslenia)to jest największy problem serwisów.

Moby,niechcę Cię naciągać na koszty jak masz gwarancję,ale najlepiej byłoby jechać gdzieś do warsztatu który zajmuje się tylko zawieszeniami,wyjawisz swój problem i na pewno coś poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to non-stop z takim samym natężeniem, czy np. jak ruszasz po dłuższym postoju bardziej a po chwili jazdy efekt "akustyczny" zmniejsza się?

 

 

Dokładnie tak jak piszesz czyli jak ruszam albo w trakcie jazdy w lewe zakrety czyli rondo sa jedno, dwa pukniecia, można to troche porownac do dzwieku uderzajacego w opone malego kamienia

 

Głośność z prawej strony się nie zmieniła?

Skoro opona ząbkuje to powinno być ją bardziej słychać.Powodem tego jest źle działające zawieszenie,może być prawa strona wybita(ten trzask może pochodzić od wybitych tulei)ale żeby to sprawdzić oględziny wzrokowe nie pomogą ,należałoby rozebrać zawieszenie z tej strony i ocenić przydatność wszystkich eklementów do dalszej eksploatacji.

 

jedno dwa pukniecia i tyle w trakcie jazdy nic nie trzaska puka

 

"Podobny dźwięk jest jak mamy zaciągniety ręczny i poruszymy energicznie kołem."

Na pewno kolega podawał to info w serwisie i co?Serwis nie jest od spraw skomplikowanych a raczej prostych.Jeżeli mają nad czymś pomyśleć to już jest problem,brak własnej inicjatywy(patrz.logicznego myslenia)to jest największy problem serwisów.

Moby,niechcę Cię naciągać na koszty jak masz gwarancję,ale najlepiej byłoby jechać gdzieś do warsztatu który zajmuje się tylko zawieszeniami,wyjawisz swój problem i na pewno coś poradzą.

 

Pytałem roznych mecjanikow przy okazji zagladali ale nic tak niepokojacego nie zauwazyli, a w aso jak to w aso jak sam pisales Serwis nie jest od spraw skomplikowanych a raczej prostych

 

Dzisiaj np. rano puknelo mi dwa razy a jak wracalem do domu na rondzie i skretach w lewo na skrzyzowaniu tam gdzie zwylke puka nie puknelo :)

 

 

Szum z tylu jest dosc duzy, kiedys kolega siedzial z tamtej strony i kiedy cos do niego mowilem wcale nie odpowiadal myslalem ze slabo slyszy a on mi mowi ze taki jest tam huk, mysle ze ten szum to przez duzy bagaznik i duza powierzchnie wewnatrz tylu samochodu jak w kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że mam u siebie coś bardzo podobnego. Mnie osobiście wydaje się, że to "stuka" / "trzeszczy" jakiś fragment wydechu od jakiś naprężeń. Jak jest gorący, naprężenia są mniejsze i dźwięki są też wtedy mniejsze.

 

Co do ząbkowania opon, to może być zbieg okoliczności. Jeżeli głównie jeździsz sam, prawe tylne koło jest najmniej dociążone. Taki objaw ma wiele samochodów i prawie zawsze dotyczy to prawego tylnego koła. Rozwiązaniem jest rotacja opon. Daj ją do przodu i szybko "dotrze" się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze możliwość że te stuknięcia są od szczęk w bębnach,podobny objaw miałem w Matizie.Tak się zachowywała sprężyna w jednym kole,nie mogła się ułożyć i w czasie jazdy budziła postrach metalicznym strzałem :D

Dopiero wymiana całego zestawu pomogła,okazało się w tedy że była źle skręcona fabrycznie,przy zaciągnięciu ręcznego napinała się i przekręcałado poziomu końcówką,po oduszczeniu,wcinała się w gniazdo szczęki i dopiero gdzieś na wstrząsie odprężała.

Skoro z zawieszeniem nic się nie dzieje to częściej zmieniaj kolejność kół tak jak mówił Ranger,wiem kłopotliwe to ale wtedy opony zaczną normalnie pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podepnę się pod temat bo nagłówek byłby identyczny.

Przy kręceniu kierownicą z włączonym kierunkowskazem słyszę kilkukrotne przeskakiwanie kierunkowskazu (dźwięk identyczny z włączanym kierunkowskazem).

Występuje to gdy samochód jest nagrzany od słońca, w chłodne dni nie występuje.

Czy u Was gdy skręcacie z włączonym kierunkowskazem to także słychać dźwięk przeskakiwania identyczny w brzmieniu z włączaniem kierunkowskazu czy to tylko moja przypadłość?

Częstotliwość dźwięku - przy skręcie o 90 stopni około 2 - 3 razy.

 

Pozdrawiam.

 

p.s. Muszę ustalić kilka kwestii przed wycieczką do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też to słychać i jest to spowodowane działaniem zapadki,która wyłącza kierunkowskaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez to cos wystęouje przy skrecaniu kierownicą przy upalach. Jak temp byla w okolicach max 10 - 13 stopni to tego nie bylo. Ja podejrzewam taśmę zwijacza airbaga. To takie pstrykanie-popyrkiwanie

 

tu o tych trzaskach tez bylo:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82927-trzeszczenie-w-kolumnie-kierownicy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

czesc

nie bylem w aso. zauwazylem ze na tych upalach nie trzeszczy przy skretach ale tylko po dluzszych postojach z zaciagnietym recznym. za to dzisiaj jadac powoli, na luzie zaczalem delikatnie skrecac to w lewo to w prawo i przy skrecie w lewo zaczelo cos piszczec jak metal o metal. Note ma przebieg 30tys. klocki sa ok, no nie wiem co to moze byc. test losia tez wypada ok zero stukow trzaskow itp. jeszcze pojezdze, poobserwuje zanim pojade do aso

 

 

 

Moby7: Czy coś udało Ci się ustalić w sprawie tych dziwnych "stuków" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, bo coś podobnego miał jeden z kolegów w QQ. Tam serwis zdiagnozował "złe spasowanie belki skrętnej". Jak będziesz w ASO, zwróć im delikatnie uwagę na belkę skrętną właśnie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger,przypomniałeś mi moją rozmowę w ASO jak podjechałem na wymianę gum stabilizatora,pytali się czy z tyłu też słychać trzeszczenie,widocznie już w tedy mieli coś zdiagnozowali tylko nie puszczali pary z gęby!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

W moim z kolei bardziej czuć na kierownicy delikatne "przeskakiwanie" podczas skrętu w prawo lub w lewo przy 10-15km/h. Byłem u nas warsztacie, pan wsiadł i ...... stwierdził żeby na razie jeździć jeżeli się nie pogarsza bo jak powiedział to może być sporo rzeczy zwłaszcza, że zwrócił mi uwagę na to że dzieje się tak przy wciśniętym sprzęgle. No i jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie,tyczy sie pierwszego postu kolegi Moby.Opisywał dziwne dźwięki z przodu podczas skrętu.

Dla tego napisałem,że to jest typowe w naszych cudeńkach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można to podpiąć pod TTTM

 

 

Wyglada że dokładnie tak jest jak piszesz

 

Mówisz o tych dźwiękach, które dochodziły z tylnego koła - a tak przynajmniej się zdawało ?

 

 

Jednak z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...