bravo_ Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) Witam ponownie Posiadam Navarę z 2007 roku, auto kupiłem przy przebiegu niecałe 40k km. Licznik odliczający km do następnego przeglądu (no właśnie, przeglądu, nie wymiany oleju...) zmylił mnie (odliczał 30k km) i do tej pory trwałem w przekonaniu, że olej w Navarze wymienia się co 30k km, no co mi przyszło do głowy? Przecież to diesel, i to jeszcze z turbiną... Tak więc licznik powoli dobija 60k km a ja dopiero teraz zabieram sie za wymianę oleju i filtra, po 30k km. Teraz moje pytanie - czy to może odbić się na silniku/turbinie ? Pomyślałem, że olej, który niedługo zaleję wymienię wcześniej, tak po 5-7k km, zeby wypłukać resztki tego starego, to dobry pomysł ? A może przed zalaniem nowego oleju powinienem wypłukać silnik (słyszałem o takich preparatach, ale podobno potrafią też więcej naszkodzic, niż pomóc)? I jeszcze jedno pytanie - czy jest jakis sposób, aby sprawdzić czy mam filtr DPF ? Czy pozostaje tylko zapytać w ASO ? Bo wyczytałem, że do Navar z DPF leje się trochę inny olej ? Czy to bez różnicy? Pozdrawiam Kolegów. Edytowane 23 Maja 2012 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Co do obecności filtra DPF - przeczytaj ten temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70153-navara-d40-czy-jest-dpf/ Jeżeli chodzi o wymianę oleju co 30tkm - tak zaleca Nissan przy normalnym użytkowaniu. Ja też wymieniałem drugi raz przy 56tkm (więc prawie po 30 tkm). Teraz już licznik ustawiłem na 15tkm do kolejnej wymiany. Czy się odbije na silniku i turbinie - zależy jaki kto ma styl jazdy i pojęcie o używaniu diesla z turbem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 bravo_ Tak w navarze zmienia sie olej co 30 000 Km teoretycznie ja zmieniam co 20 000 Km nie potrzebne zadne plukanie silnika anie zalewanie olejem na 5 000 zeby zlac i wlac nowy. Nie masz na co pieniedzy wydawać gwarantuje ci ze przy tym aucie bedziesz mial gdzie i w co inwestowac jeszcze przy tak malym przebiegu autko nie przeszlo jeszcze napraw "wieku mlodzienczego" Co do DPF-a to tak olej leje sie troszeczke inny jak powiesz w sklepie to ci dadza do DPF-a jezeli takowego posiadasz ale wnioskujac po przebiegu to napewno. Zajrzyj pod auto i zobacz czy jest DPF czy nie schematy auta z DPF i bez DPF sa na Forum wystarczy poszukac. Reasumujac nie przejmuj sie a olej wymieniaj co 15 000 lub co 20 000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Naczytalem sie tu na forum, ze ludzie wymieniają olej w Navarach co 15k a nawet co 10k km, w dodatku nie mam teraz możliwości zajrzeć do instrukcji auta i samemu sprawdzić jak Nissan zaleca, więc trochę sie przrstraszylem Na szczęście zupełnie niepotrzebnie, dzięki Panowie! NuMeR - oby Twoja przepowiednia odnośnie tych napraw wieku młodzieńczego obrocila sie w ... Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Dpf występował w tym roczniku tylko w automacie natomiast spuźniona wymiana oleju niesaszkodzi tak turbinie jak rorżądowi który to napinany jest ciśnieniem oleju Stąd też należy olej wymieniać częściej niż każe instrukcja wydłużone okresy między przeglądowe są podyktowane ekologją tylko nikt z tych ekologów nie myśli o tym że więcej zanieczyszcza się środowisko produkując nowe części 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 A nie ma w instrukcji informacji nt czasu od wymiany do wymiany? Że np konieczna jest raz na rok/2lata? Bo oprócz zużycia to olej także się starzeje i nie można jeździć na nim zbyt długo. Czytałem chyba na tym forum posta, że ktoś, kto miał w aucie wskaźniki ciśnienia/temperatury oleju sprawdzał, co się dzieje po przekroczeniu przebiegu/czasu eksploatacji oleju i było na nich wyraźnie widać, że po jakimś konkretnym przebiegu/czasie olej dość gwałtownie tracił swoje właściwości, nie trzymał ciśnienia, tracił właściwości temperaturowe. Lepiej wydać nawet te 400zł rocznie na nowy olej i filtr niż płacić za ewentualny remont silnika (panewki, pierścienie) czy turbiny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Wymiana oleju co 30 kkm lub co dwa lata. Chyba , że eksploatacja samochodu jest w warunkach trudnych dla silnika - np. Częste uruchamianie silnika i krótkie trasy , pełne obciążenie przy nierozgrzanym silniku itp. Przy normalnej eksploatacji 7 litrow oleju syntetycznego w silniku o pojemnosci 2500 dm3 wytrzyma 30 kkm. Edytowane 24 Maja 2012 przez dzemik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 W tych silnikach naj większym problemem jest napinacz rozżądu a właściwie dwa górny i dolny które to są zasilane oddzielną pompą i jeśli olej jest stary lub przepracowany to ciśnienie na tej pompie znacznie spada przez co napinacze nie są w stanie właściwie napiąć łańcuchów i zaczunają one najpierw wycierać ślizgi a potem to już wiadomo ogromne koszty pół biedy jeśli ktoś słucha silnika i w porę zorientuje się że nieco inaczej pracuje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Alkaspaw ma racje ja mialem wymiane calego rozrzadu a w aucie olej byl wymieniany co 30k i bilem sie ciezko 1,5 miesiaca z salonem nissana bo sytuacja miala miejsce przy 107 tys czyli raptem 7tys po gwarancji koniec koncow wygralem i zrobili za darmo. teraz ustawiam wymiane co 20 tys a z czasem bede wymienial co 15 tys. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Ja ostatnio robiłem u siebie głowicę więc się tematowi rozżądu mocno przyglądnołem mój jest w idealnym stanie przebieg coś ok 106tk olej wymieniam co 10tyś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 (edytowane) Mam mozliwosc odkupic taniej od znajomego taki olej: CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW VW LONGLIFE III 5W-30 http://www.castrol.c...ntentId=7021856 Na stronie powyzej napisano, ze to do aut z filtrem DPF, ja takiego filtra nie posiadam, czy to przeszkadza ? Ogólnie, to dobry olej? Czy dolozyc i wziac Motul, czy Mobil 1 ? Pozdrawiam. Edytowane 25 Maja 2012 przez bravo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Słyszałem że oleje castrol nie są dobre do silników Japońskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 W takim razie co proponujecie ? Pierwszy raz bede zmienial olej w Navarze i jestem calkowicie zielony. Czytalem, ze wiele osob stad uzywa Motul, niestety w mojej miejscowosci na prozno go szukac, a zamawiac przez internet to tez nie do konca wiadomo co w tej butelce bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Potwierdzam, że stary olej powoduje zbyt słabe naciągnięcie rozrządu. Mnie się przytrafił przeskok rozrządu, ale na szczęście bez szkód (poza kosztem robocizny). Dlatego, od tamtej pory (ok. 90k km) wymieniam olej co 15.000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Ja zalałem Shell Helix Ultra Diesel 5W40. Wysyłane z mojego GT-P6200 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Ja leję ten sam tylko 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ostatecznie zalałem Shell Helix ultra extra 5W-30. Stary olej - no cóż, delikatnie mowiąc SMOŁA, licznik juz odmierza 15000 km do nastepnej wymiany. Dzieki panowie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.