Gość McDżordż Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Czołem! Ciągle sie borykam z nagle zaświecającym się Check Enginem.Ponoć wyświetla się błąd "Wypadanie zapłonu". Wymieniłem swice zapłonowe i po kilku chwilach ich działania świecący sie Check zgasł we wtorek. Dziś zapalił się znowu. O co tu chodzi?! Oto objawy: - po rozruchu przez chwilę drga wskazówka obrotomierza (jak dodam gazu "załapuje" i pracuje lepiej) - po odpaleniu silnika przez 2-4 s pasli się kontrolka ciśnienia oleju(jak dodam gazu "załapuje" i pracuje lepiej) - zaobserwowałem głośniejszą pracę silnika - wydaje mi się, iż mój Nissan ma większe spalanie Co to ma być? Cewki zapłonowe, wtryskiwacz paliwa, trzeba odwodnić filtr paliwa (wymieniany w listopadzie)? Mam Nissan Primerę P11 z 2001 r., silnik 1,8 ltr, 84 kW. Proszę bardzo o podpowiedzi!! Dziękuję JAREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Opisane przez Ciebie objawy wskazują na awarię pompy oleju w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Czesławie4, i od tego też byłoby większe spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Czesławie4, i od tego też byłoby większe spalanie? Tak, ponieważ przy gorszym smarowaniu są większe opory i ciężej chodzi silnik. Stanowczo będzie głośniejsza praca a końcowym efektem zatarcie silnika. Jednak nie chcę Cię straszyć i chciałbym się mylić ale na Twoim miejscu udałbym się do warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Czesławie, i to by też mogło powodować zapalanie się kontrolki silnika Check Engine i błąd "Wypadanie zapłonu"? I czy przy tej okazji wymienić olej na nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Czesławie, i to by też mogło powodować zapalanie się kontrolki silnika Check Engine i błąd "Wypadanie zapłonu"? I czy przy tej okazji wymienić olej na nowy? Biorąc pod uwagę rok ,silnik oraz bład jaki masz obstawiam standart dla tego auta czyli łancuch. Wysokie spalanie jest dlatego ze auto jezdzi w trybie awaryjnym, a wypadanie zaplonu wynika z przestawienia sie faz rozrzadu. Napinacz pracuje już na koncu swoich mozliwosci wiec "napompowanie go " zajmuje troche czasu. Przerabiałem to u siebie przy 180 tys. Jak jeszcze poczekasz to "wypadanie zaplonow" zamieni sie w blad czujnika wału/wałka a łancuch i tak bedziesz musial wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 (edytowane) Nie napisałem, mój błąd Marcinie. Podejrzewałem, że to rozrząd lub czujnik są do kitu i początkowo wywalało błąd P0335 "Czujnik A położenia wału korbowego - usterka" , ale badałem je oscyloskopem, fazy się ładnie nakładają (nie w 100%, biorąc poprawkę na zaawansowanie zużycia autka) i elektryk, który dłubie tylko w elektryce samochodowej twierdzi, że rozrząd i czujnik są OK. A sam czujnik był wymieniany w połowie marca br. Zatem? Edytowane 28 Maja 2012 przez McDżordż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Zatem, pompa olejowa. Charaterystyczne dla tej usterki jest to, że nie ma ciśnienia prze kilka sekund po rozruchu (świecąca kontrolka). Jak czytałem wcześniej, gaśnie dopiero po przegazówce. Jeszcze jedno nasuwa mi się na myśl. Prozaiczne ale mozliwe. Czy sprawdziłeś stan oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Sprawdzałem. Na zimnym silniku jest go na maxa, zaś na ciepłym osiąga poziom 40-50% wskaźnika. Czy to normalne? Swego czasu (ok. miesiąca temu) wydarzyła mi się inna dziwna sytuacja. Mianowicie znikały mi płyny chłodzące ze zbiorniczka wyrównawczego tegoż płynu. W niecałe pół godziny potrafił zniknąć cały zbiorniczek. I tak zniknęły mi 3 zbiorniczki nie wiadomo gdzie, żadnych śladów wycieków ani pod autem ani na aucie (podwozie i i pod maską) nie znaleziono, zaś wlany czwarty zbiorniczek się trzyma ładnie i stabilnie.Podobno był nieszczelny korek wlewu do chłodnicy i spod niego na gorące części kapało i od razu parowało. Korek wymieniony, testy szczelności (ciśnieniowa i CO2) zrobione i wypadły pomyślnie. A pod korkiem żadnego "masła" też nie było. Pytanie: czy coś tego płynu mogło się przedostać do miski olejowej i teraz skutkować? Może zadaje głupie pytania, ale jak nie wiem to pytam ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jak dawno zmieniałeś olej i filtr ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 W listopadzie, zmieniony olej i wszystkie trzy filtry: paliwa, oleju, powietrza. Olej wlany taki sam jak był wcześniej, żadnych nowości nie wprowadzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Sprawdzałem. Na zimnym silniku jest go na maxa, zaś na ciepłym osiąga poziom 40-50% wskaźnika. Czy to normalne? Swego czasu (ok. miesiąca temu) wydarzyła mi się inna dziwna sytuacja. Mianowicie znikały mi płyny chłodzące ze zbiorniczka wyrównawczego tegoż płynu. W niecałe pół godziny potrafił zniknąć cały zbiorniczek. I tak zniknęły mi 3 zbiorniczki nie wiadomo gdzie, żadnych śladów wycieków ani pod autem ani na aucie (podwozie i i pod maską) nie znaleziono, zaś wlany czwarty zbiorniczek się trzyma ładnie i stabilnie.Podobno był nieszczelny korek wlewu do chłodnicy i spod niego na gorące części kapało i od razu parowało. Korek wymieniony, testy szczelności (ciśnieniowa i CO2) zrobione i wypadły pomyślnie. A pod korkiem żadnego "masła" też nie było. Pytanie: czy coś tego płynu mogło się przedostać do miski olejowej i teraz skutkować? Może zadaje głupie pytania, ale jak nie wiem to pytam ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych. Miałem to samo z płynem chłodniczym po 2 dolewkach płynu problem znikł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Tutaj chyba nikt nie postawi Ci jednoznacznej diagnozy. Najlepiej podjedź do profesjonalnego warsztatu lub do ASO. Podłączą komputer i powiedzą Ci co jest przyczyną takiego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 PrzeRusCo, i wiesz gdzie Ci się te 2 zbiorniczki podziały? Miało to jakieś reperkusje na miskę olejową, poziom oleju, pracę silnika głośniejszą i większe spalanie? Byłem dziś w warsztacie i pod warsztatem Check się wziął i zgasnął. Podłączyli komputer i wyskoczył błąd P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach". Zatem powiedzieli mi co jest przyczyną zapalania się Checka. Ale czemu się tak zapala?! To nie świece, bo są nowe. To nie filtr paliwa, bo w listopadzie był wymieniany. Przepustnica też w listopadzie była sprawdzana i czyszczona. JAKIEŚ POMYSŁY? A podczas jazdy mój Nissek nie szarpie, praca silnika nie przerywa. A ów Check włącza się gdy jest zimny silnik, chwilę po rozruchu, gdy wskazówka obrotomierza jeszcze drgała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 (edytowane) PrzeRusCo, i wiesz gdzie Ci się te 2 zbiorniczki podziały? Miało to jakieś reperkusje na miskę olejową, poziom oleju, pracę silnika głośniejszą i większe spalanie? U mnie najpierw znikał płyn chłodzący zrobiłem dwie dolewki i się unormowało, wydaje mi się że uciekał jakby przez korek od zbiorniczka wyrównawczego bo na zbiorniczku od zewnątrz był osad (nie masło). Po jakimś czasie zacząłem słyszeć rozrząd sprawdzam stan oleju a tam prawie sucho z pół litra jak nie więcej poniżej minimum, wycieków brak też gdzieś znikł. Wymieniłem na nowy ale na razie prawie nie jeździłem więc nie wiem w ten weekend zrobię ze 250 km to może coś zniknie oby nie. A co do spalania to było większe ale to przez złe smarowanie silnika, mam nadzieje że miało to jak najmniejszy wpływ na jego kondycje. Odświeżam temat od wymiany oleju przejechałem 2500 km i w tym czasie ubyło około 0,6 litra oleju. Chyba niestety miesza się z płynem chłodniczym bo płyn w zbiorniczku zmienił kolor z różowego na filoetowo-brazowy. Silnik się nie przegrzewa pracuje normalnie, czy to uszczelka/głowica? Edytowane 29 Sierpnia 2012 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Z mojego doświadczenia wyniaka, że te objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 (edytowane) a z mojego, że najpierw trzeba zajżeć do rozrządu mimo wszystko i czujnikami zegarowymi ustalić co i jak chociaż wystarczy spojrzeć na napinacz ile wystaje...... też miałem problem kiedyś założyłem podróbke rozrząd za 300zl zamiast org, po 3 tys km rozciagnal sie o 1,5 ogniwa... ciagle blad czujnika wału był, wymieniałem czujniki, później tryb czujnika... bardzo duże koszty a nie patrzyłem na rozrząd bo byłem pewny, że nowy... kolego pierwsze zacznij od rozrządu może nie domyka Ci zaworów wydechowych a praca silnika wtedy jest na "Słuch" dobra.... a wypadają Ci zapłony niby.... cóż to sie rozpisywac. rozrząd sprawdź na początek. Edytowane 29 Sierpnia 2012 przez BartekHS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Tylko u mnie żadnego błędu nie wywala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 co nie znaczy, że nie możesz do rozrządu zajrzeć ja po wielu doświadczeniach już nie wierze komputerom.....błędom itd... poki nie zobacze w środku:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 A czy prawdą jest że jeżeli na rozgrzanym silniku odkręcimy korek od chłodnicy (oczywiście tak żeby się nie poparzyć) to jak dodamy gazu i z chłodnicy wydobywają się bąble powietrza to znaczy to że mamy pęknięta głowice/wydmyuchaną uszczelke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 głowice kolego zanurza się w oleju rozgrzanym do 170 stopni i cisnienie puszcza w komory.... chyba, że widać gołym okiem pękniecia... nie wierz w bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jak jest trafiona uszczelka pod głowicą i ubywa płynu chłodniczego to powinien się zwiększyć poziom oleju , masło pod korkiem wlewu oleju i płyn chłodniczy mętny . Sprawdź też jak sztywne są przewody idące do chłodnicy od samochodu. Jak jeździsz ostro to silnik ma prawo wziąć olej , musisz dobrze sprawdzić czy nie poci się nigdzie silnik , może też puszczać simering na wale od koła lub skrzyni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A czy prawdą jest że jeżeli na rozgrzanym silniku odkręcimy korek od chłodnicy (oczywiście tak żeby się nie poparzyć) to jak dodamy gazu i z chłodnicy wydobywają się bąble powietrza to znaczy to że mamy pęknięta głowice/wydmyuchaną uszczelke? Nigdy nie odkręca się korka od chłodnicy jak silnik jest ciepły. Należy odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego, to jedyna droga ucieczki gazu z płynu chłodzącego. Jaki masz przebieg w tym aucie? To chyba też ważne pytanie.. Jeżeli zamierzasz wymieniać rozrząd to zajrzyj do ASO po części, w serwisie Alledrogo znajdziesz cały komplet za 300zł, ale po kilku tysiakach będziesz musiał znowu wymienić. (niska trwałość). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartekHS Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 dokładnie po 2-3 tys podróbka sie wyciaga o jakies poltorej ogniwa;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gerard3 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Ja z doświadczenia powiem że w pierwszej kolejności do sprawdzenia jest ustawienie rozrządu i łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.